Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia määriä liikkuu urheiluhulluin tietämäsi tyyppi?

Vierailija
09.07.2013 |

Tiedätkö, miksi hän liikkuu niin paljon kuin liikkuu? On endorfiinikoukussa, syömishäiriöinen vai tykkää vain liikunnasta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin, jotka liikkuu silleesti, että ei kerkee ihan nukkuakaan. Nivelet on paskana, kädet kasvaa haiventa ja aineenvaihdunta ja umpieritys ovat aivan lamassa. Lonkkamurtumia parikymppisillä parhaimmillaan. En nyt kyllä ehkä kutsuisi syömishäiriötä urheilullisuudeksi, mutta omasta mielestään ovat kovin urheilullisia. Ja kovin on "terveellinen" dieettikin.

Vierailija
2/19 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kilpailee harrastamassaan lajissa ja urheilee noin 10-15 tuntia (riippuen vuodenajasta) viikossa täysipäiväisen duunin ohella. Rakastaa urheilua tai ainakin omaa lajiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat hys hys!

Vierailija
4/19 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani masentunut on tullut jotenkin pakkomielteiseksi liikunnasta ja lenkkeilee omien sanojensa mukaan 15-20 km päivässä kahdessa erässä, ja se on kuulemma niin vähän että hän tuntee siitä syyllisyyttä. Ei ihan terveeltä kuulosta tuokaan minusta, saa nähdä palaako loppuun...

Vierailija
5/19 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani urheilee sm-tasolla. Treenit 8 kertaa viikossa ja pelit päälle. Kai sitä vielä enemmänkin tulee sitten myöhemmin kun on kahdet treenit päivässä. 

Vierailija
6/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen nuoren, joka on opiskellutkin liikunta-alaa. Hän merkitsee treeninsä HeiaHeiaan ja jakaa ne sitten Facebookissa. Mutta treenien lisäksi hän liikkuu joka päivä tunteja, joita ei laske liikunnaksi ja merkitse tuonne. Esimerkiksi 5km juoksu ei ole mielestään liikuntaa. Nuo joita merkitsee ovat todella rankkoja ja mitä olen josksu hänen kanssaan samalla kuntoiluttunnilla ollut hän liikkuu monta kertaa kovemmilla tehoilla/painoilla kuin kukaan muu ryhmässä. Syy, miksi hän liikkuu niin paljon, luulen liittyvän lapsuuteensa. Olen tuntenut hänet pitkään ja lapsena hän jäi perheessään paitsioon vanhempien huomiosta liittyen perheen ongelmiin. Hän ehkä täyttää stä tyhjiötä. Hän on muutenkin hyvin neuroottisen oloinen, sellainen "kiltti suorittaja"-tyyppi.

Sitä olen miettinyt, että miten niissä kouluissa mahdetaan suhtautua näihin neuroottisiin liikkujiin, kun heitä varmasti liikunta-alan kouluihin paljon hakeutuu?

Vierailija
7/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lisää, että arvioisin hänen liikuntasaldonsa "normaali"-ihmisen standardeilla olevan jopa normaali työpäivän, eli 8 tunnin luokkaa.

Vierailija
8/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää taitaa olla niitä jotka kuvaa kroppaansa ja laittelee niitä kuvia aina nettiin?

Vierailija
9/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 00:10"]

Nää taitaa olla niitä jotka kuvaa kroppaansa ja laittelee niitä kuvia aina nettiin?

[/quote]

En usko. Kroppaansa esittelevät ei yleensä ole loppujen lopuksi erityisen koviakaan liikkujia. He enemmänkin liioittelevat liikuntamääriään, kun taas neuroottiset vähättelevät ja salailevat niitä.

Vierailija
10/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v mies, jolla liika liikuminen hallitsee elämää. Aamulla juosten töihin. 7km. Töistä takasin juosten. Hetken päästä pyörälenkki tai juoksulenkki. Ennen nukkumaan menoa miettii vielä pitäisikö käydä juoksemassa. Mies on luuta ja nahkaa. Tuskin on kehossa rasvaa. Näyttää ikäistään vanhemmalta. Sydämen kanssa ollut ongelmia. Itse olen sohvaperuna ja hän on täysi vast akohta minulle. Viikonloput ovat urheilun merkeissä. 

Vierailija
11/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini mainitsee joskus sivulauseessa; "Kylläpä oli hyvä keli tänä aamuna, pyöräilin 5-8 ja aattelin, että käyn vielä illalla vähän lenkillä." Liikkuu tosiaan muutenkin hurjasti, tekee kaikki kyläreissut pyörällä (yli 20km suunta), lenkkeilee päivittäin 1-2h, pelaa höntsäjalista, kävelee tms lisäksi noin 2h päivässä (sehän ei sitten ole liikuntaa hänen mielestään..) Soutaa, rullaluistelee, käy salilla, rullahiihtää... Ja silti hän on hieman pullukka, ja hyvin hyvin tyytymätön vartaloonsa. Varmaan liittyy jotenkin laihduttamiseen (tai voi olla bulimia, koska katoaa välillä vessaan ruoan jälkeen)

Vierailija
12/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yx tuttu urheilee n. 3-5 kertaa viikossa 1-1,5 tuntia kerrallaan.

Määrä ei siis ole huima mutta hulluksi asian tekee helvetinmoinen suorituskeskeisyys!Tai ainakin se tekee mut hulluksi, koska ei ole tapaamista tai puhelua, jolloin hän ei luettelisi salilla tekemiään harjoitteita, painojen määrää yms. Ja kysyy aina multa, ootko käyny treenaamassa...

Kyseessä on n. 50 vee, hieman ylipainoinen leidi.

Vierailija
13/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 01:32"]

Määrä ei siis ole huima mutta hulluksi asian tekee helvetinmoinen suorituskeskeisyys!Tai ainakin se tekee mut hulluksi, koska ei ole tapaamista tai puhelua, jolloin hän ei luettelisi salilla tekemiään harjoitteita, painojen määrää yms. Ja kysyy aina multa, ootko käyny treenaamassa...

[/quote]

Tekstistäsi jotenkin vaistoaa(tyyli), ettet itse taida juurikaan liikkua...

Vierailija
14/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni juoksi joka aamu 10 km lenkin ennen töitä ja harjoitteli kestävyysjuoksua muutenkin extreme-olosuhteissa. Vietti mm. pitkälti lomansa Kolilla tai Lapissa juoksemassa jotain ihme rinnejuoksua, kun muu perhe köllötteli mökillä. Kotiin teki pikkuveljeni huoneeseen (kun tämä muutti pois kotoa) pienen kuntosalin ja siellä puhisi hikisenä kuntopyörän, soutulaitteen tai painojen parissa useamman tunnin päivässä. Oli todella hyvässä kunnossa 64-vuotiaaksi asti, jolloin jäi eläkkeelle. Hän kuoli sydänkohtaukseen kolme viikkoa eläkkeelle pääsynsä jälkeen.

Terveisiä tutuille, H

Vierailija
15/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia määriä, että tuli avioero.

Ei puoliso sitä jaksa, kun toinen on aina lenkillä.

Vierailija
16/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu liikkuu n. 1-1,5 h päivässä siitä huolimatta, että opiskelee ja tekee kahta osa-aikatyötä samaan aikaan. Toinen töistä on jumppaohjaaja, joten ne ohjatut tunnit tulevat vielä noiden jokapäiväisten päälle. Jonkin sortin syömishäiriöongelmaa tuolla tytöllä on ollut jo varhaisteinistä lähtien, äitinsä on mielestäni oikein lietsonut sitä omalla esimerkillään. Viimeksi kun näin hänet, oli hän pukeutunut ehkä tarkoituksella löysään isoon villapaitaan, jotta laihuus ei erottuisi niin hyvin. Ylipainoinen avomies ei kai asiaa ole kauheasti auttanut, kun on kuulemma puhunut, kuinka hän niin tykkää laihoista naisista.

Vierailija
17/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 01:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 01:32"]

[/quote]

Tekstistäsi jotenkin vaistoaa(tyyli), ettet itse taida juurikaan liikkua...

[/quote]

:) Noh, taidanpa nyt kuitenkin. 3-4 kertaa vkossa. Mutta ei mua kiinnosta analysoida kaikkia liikkeitä, joita olen "jumpissa" tehnyt tai joka kerta ihastella tekemäni melontamatkan pituutta ja kasvaneita lihaksiani.

Terv. 13

Vierailija
18/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun entinen ystävä liikkuu aivan sairaasti,on kyllä todella hyväkuntoinen,juoksee maratooneja aika kärkiajoissa,mutta siis päivittää liikuntansa faceen esim.20km lenkki rullilla töihin,töistä rullilla kotiin (sama matka),sali,iltalenkki 15km,hiihto 50km,rullailu 47km,juoksu 25km tähän tyyliin eli tekee ainakin kolmet treenit päivässä,ai niin nyt on aloittanut pyöräilyn lisäksi.

Vierailija
19/19 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 20:21"]

mun entinen ystävä liikkuu aivan sairaasti,on kyllä todella hyväkuntoinen,juoksee maratooneja aika kärkiajoissa,mutta siis päivittää liikuntansa faceen esim.20km lenkki rullilla töihin,töistä rullilla kotiin (sama matka),sali,iltalenkki 15km,hiihto 50km,rullailu 47km,juoksu 25km tähän tyyliin eli tekee ainakin kolmet treenit päivässä,ai niin nyt on aloittanut pyöräilyn lisäksi.

[/quote]

Siis tota mä en just tuttavani urheilemisessa tajua, että miks kaikki liikunta pittää saattaa kaikkien tuttujen tietoon!

Urheileeko ihminen nostaakseen omaa arvoaan muiden silmissä? Vai miks niitä pitää luetella?

13 & 18 (joo, tää meni nyt off topiciksi)