Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Swiss Diamond-paistinpannuissa epäilyttävää NANOTEKNOLOGIAA!

Vierailija
09.07.2013 |

Swiss Diamond-paistinpannuja pidetään tai ainakin kehutaan maailmankaikkeuden parhaina koskaan valmistettuina paistinpannuina, jotka ovat ominaisuuksiltaan ylivertaisia ja pinnoitteeltaan ikuisia, koska ne on pinnoitettu timanttijauheella. Ei ainoastaan valmistaja kehu, vaan myös käyttäjät. http://www.swissdiamond.com/

Ehkä ne ovatkin, mutta minkä hinnan sinä maksat siitä? Swiss Diamond-paistinpannujen pinnoitteessa on pieni määrä timanttijauhetta suuren nanoteknologisesti valmistetun ainesosan joukossa.

Nanoteknologialla erilaiset aineet voidaan jauhaa mikroskooppista pienemmiksi muruiksi, joiden halkaisija on millimetrin miljoonasosan luokkaa. Tämän kokoiset hiukkaset pystyvät läpäisemään aivoverinesteen ja solukalvon, eikä niiden vaikutuksia ole vielä tutkittu kunnolla. Entä, jos niitä irtoaa paistinpannun pinnasta ihmisen elimistöön?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/02/26/nanoteknologia-tulee-kauppojen-hyllyille

Pelottavaa lisätietoa Swiss Diamondin pinnoitteesta, englanniksi: http://www.naturalnews.com/021059_noads_non-stick_cookware.html

Millaisella paistinpannulla sinä paistoit ruokasi tänään?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nanoteknologiasta, mutta kaikki tuntemani swiss diamond-pannujen ahkerat käyttäjät ovat saaneet pannunsa pilalle viimeistään kahden vuoden käytön jälkeen. Siis siistä huolimatta, että pannuja on säilytetty oikein. Eli ei ne tosiaan mitään ikuisia ole, eivät kestä juuri sen kauemmin kuin halpispannutkaan.

Vierailija
2/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aloitetaan vaikka siitä, että se on kyllä veri-aivoeste, eikä neste, ja soitellaan syssymmällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta propagandaa. Heija Fiskars/Hackman.

Vierailija
4/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan aloitustani sen verran, että piti sanoa "aivonesteen" eikä "aivoverinesteen". Tein virheen.

Vierailija
5/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka.

Vierailija
6/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautaa käytän, ai kauheeta, siitä voi irrota ruokaan rauta-ioneja ja nekin ehkä läpäisee istukan ja aivoverinesteen ja voivat homeopaattisesti vaikuttaa muutenkin mun terveyteen. Puhumattakaan siitä, että tiskikoneen tiskit aina haisee tiskiaineelle ja mä hengitän sitä höyryä avatessani tiskikoneen, mun keuhkot on jo ehkä muuttuneet emäksisiksi. Myös mikroaaltouunin käyttö on muuttanut ruokani syömäkelvottomaksi ja elimistöni säteilee nyt.

Vierailija
7/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 22:46"]

Uskomatonta propagandaa. Heija Fiskars/Hackman.

[/quote]

En kirjoittanut propagandamielessä. Itselläni on käytössä isoäidiltäni perittu melkein 100 vuotta vanha valurautapaistinpannu, ja hyvin toimii. En edes tiedä pannun valmistajan nimeä.

Vierailija
8/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivo-selkäydinneste eikä aivoneste.

Juuri tuota kyseistä pannua käytämme. Teflonista on ihan dokumentoitua haittaa joten mieluummin valitsen teflonittoman version silti. Meiltä löytyy kyllä myös scanpan en tiä liekkö siinäkin tuota nanoa. 

Vierailija
9/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 22:49"]

Valurautaa käytän, ai kauheeta, siitä voi irrota ruokaan rauta-ioneja ja nekin ehkä läpäisee istukan ja aivoverinesteen ja voivat homeopaattisesti vaikuttaa muutenkin mun terveyteen. Puhumattakaan siitä, että tiskikoneen tiskit aina haisee tiskiaineelle ja mä hengitän sitä höyryä avatessani tiskikoneen, mun keuhkot on jo ehkä muuttuneet emäksisiksi. Myös mikroaaltouunin käyttö on muuttanut ruokani syömäkelvottomaksi ja elimistöni säteilee nyt.

[/quote]

"On syytä muistaa, että mikä pannusta irtoaa, se on rautaa. Joka kolmas kuulemma tarvitsee sitä." Näin puhuu kokki Kolmonen, Suomen ensimmäinen tv-kokki, vuosikymmenten kokemuksella!

http://www.kokkikolmonen.com/tuotteet.html?id=12/297

Vierailija
10/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä palauttaa sinut maan pinnalle, mutta: "Consumer fraud alert! Swiss Diamond non-stick cookware made with same chemical as Teflon". Eli teflonia on siinäkin.

http://www.naturalnews.com/021059_noads_non-stick_cookware.html

Vierailija
11/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 22:42"]

Swiss Diamond-paistinpannuja pidetään tai ainakin kehutaan maailmankaikkeuden parhaina koskaan valmistettuina paistinpannuina, jotka ovat ominaisuuksiltaan ylivertaisia ja pinnoitteeltaan ikuisia, koska ne on pinnoitettu timanttijauheella. Ei ainoastaan valmistaja kehu, vaan myös käyttäjät. http://www.swissdiamond.com/

Ehkä ne ovatkin, mutta minkä hinnan sinä maksat siitä? Swiss Diamond-paistinpannujen pinnoitteessa on pieni määrä timanttijauhetta suuren nanoteknologisesti valmistetun ainesosan joukossa.

Nanoteknologialla erilaiset aineet voidaan jauhaa mikroskooppista pienemmiksi muruiksi, joiden halkaisija on millimetrin miljoonasosan luokkaa. Tämän kokoiset hiukkaset pystyvät läpäisemään aivoverinesteen ja solukalvon, eikä niiden vaikutuksia ole vielä tutkittu kunnolla. Entä, jos niitä irtoaa paistinpannun pinnasta ihmisen elimistöön?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/02/26/nanoteknologia-tulee-kauppojen-hyllyille

Pelottavaa lisätietoa Swiss Diamondin pinnoitteesta, englanniksi: http://www.naturalnews.com/021059_noads_non-stick_cookware.html

Millaisella paistinpannulla sinä paistoit ruokasi tänään?

[/quote]

Tuota.. nanohan on nimenomaan sellanen matemaattinen määre :)

Alemmas mennessä desi/sentti/milli/mikro/nano/piko/femto/atto.. ettei sun erikseen tarvii mainita että se on sen ja sen osa :)

Vierailija
12/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 22:46"]

Korjaan aloitustani sen verran, että piti sanoa "aivonesteen" eikä "aivoverinesteen". Tein virheen.

[/quote]

..

Vierailija
13/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin olen ymmärtänyt, että tuo nanohiukkanen on keinotekoisesti tehty ja luonnossa ei luonnollisesti synny noin pientä hiukkasta. Ei mun mielestä ap:n huoli nyt ihan turha ole.

Vierailija
14/25 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swiss diamond on paistinpannujen Jeesus! En luovu siitä koskaan, vaikka se myrkyttäisi minut!

Vierailija
15/25 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valurautapannu sentään on aina valurautapannu, ja mitä vanhempi, sen parempi. Vähän niin kuin 1950-luvun putkiradio, pysyy ja paranee. Minulla on ne molemmat.

Vierailija
16/25 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 23:25"]

Kyllä mäkin olen ymmärtänyt, että tuo nanohiukkanen on keinotekoisesti tehty ja luonnossa ei luonnollisesti synny noin pientä hiukkasta. Ei mun mielestä ap:n huoli nyt ihan turha ole.

[/quote]

..Niin? :D

Vierailija
17/25 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet aikalailla pihalla. Jäikö lääkkeet ottamatta?

Vierailija
18/25 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some day we will die anyway... Eri lähteistä tuleva kemikaalikuorma kehoissamme vain lisääntyy. Toki yksi pannu voi kuormaa lisätä toista enemmän, mutta jos tälle linjalle lähtee, niin itseänsä suojellakseen pitäisi muuttaa korpeen, eikä siltikään olisi täysin suojassa. Huonekalujen, vaatteiden, kosmetiikan, ruokapakkausten ja ruuan kemikaalit, liikenteen päästöt, radioaktiiviset päästöt, maaperän radon... Lista on loputon!!!

Vierailija
19/25 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 23:25"]

[/quote]

..Niin? :D

Eli siis noin pieni hiukkanen kulkee soluissa miten "tahtoo". Kertyykö ne jonnekkin ja osaako esim kehon puolustusjärjestelmät huomioida vierasta partikkelia samalla tavalla miten se huomioisi sille tutun kokoisen vastaavan. Ja vaikka osaisi niin onko sillä keinoa  tarvittaessa poistaa sitä, puolustusjärjestelmä on rakentunut luonnon lainalaisuuksien reunaehtojen puitteissa ja nanohiukkanen on näiden reunaehtojen ulkopuolelta. 

Huh olipas sekavaa, mutta toivottavasti ymmärsit mitä ajoin takaa.

Voihan se olla, että tuo ei maaliman järjestystä mihinkään hetkauta, mutta mä mieluummin vältän tuota.. siihenhän mulla on oikeus :)

[/quote]

Vierailija
20/25 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitäänn nykyteknologiapaskaa, vaan osta vaikka kirpparilta kunnon wanhan ajan walurautapannu, niin tiedät, mikä on oikea, aito ja alkuperäinen  paistinpannu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi