Minkä verran uuden kumppanin pitäisi osallistua lasten elämään
Lapset siis tapaavat etävanhempaansa säännöllisesti. Mutta entä lähivanhemman uusi kumppani - mikä hänen roolinsa lasten suhteen tulisi olla siinä vaiheessa kun suhde alkaa jo vakiintua ja yhdessä ollaan päätetty olla pysyvästi.
Entä muuttuuko oletus sen mukaan asutaanko yhdessä?
Kommentit (6)
Tuskin tähän mitään valmista kaavaa on. Mitä enemmän niin sen parempi; osallistuminen kumppanin lasten elämään auttaa koko perhettä sopeutumaan ja tutustumaan toisiinsa entistä paremmin
Sen verran kuin se itse haluaa. Eiväthän ne ole hänen lapsiaan.
Ei tarvii osallistua juuri ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 11:28"]
Ei tarvii osallistua juuri ollenkaan.
[/quote]
Ja täällä niin näitä uusperheitä ylistetään ja nostetaan ydinperheitä paremmiksi :)
Ensimmäisten parin vuoden aikana en antanut miehelle lasten suhteen mitään velvollisuuksia. Hän sai itse ilmaista, kun halusi lasten kanssa olla, mutta taisin vähän silloinkin vahtia päältä. Lapset onneksi pitivät miehestä todella paljon alusta asti ja tunkivat seuraan ja "vaativat" tätä osallistumaan elämäänsä. Luulen, että minun tavallani tilanne voisi tänä päivänä olla ihan toinen. Nykyään pidän häntä lasten elämään kuuluvana henkilönä, jonka on otettava juuri sama vastuu kuin minunkin.
Mikäli olen oikein käsittänyt, tilanne on samankaltainen lasten biologisen isän perheessä. Eli eksäni nykyinen vaimo on samaan tapaan "täysipainoinen" osa heidän elämäänsä kuin minäkin olisin, jos liitto olisi kestänyt. Ainakin siitä päätellen, että osa lapsista on tälläkin hetkellä äitipuolensa kanssa Pariisissa. Ilman eksääni.
Entä muuttuuko oletus sen mukaan, onko uusi kumppani nainen vai mies?