Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko ihminen ruokaa todella 5-6 kertaa päivässä vai riittääkö jos syö kerran-kaksi vuorokaudessa?

Vierailija
01.08.2020 |

Mitä haittaa harvemmasta syömisestä siis on? Ystäväni saarnasi minulle, että pahoinpitelen itseäni kun syön niin harvoin. Olimme siis yhdessä mökillä, ja siellä kiinnitti huomiota ruokarytmiini. Syön harvoin, mutta täysrasvaista ruokaa, kasviksia joka päivä. En harrasta kahvileipiä vaan juon kahvini mustana.
Olen normaalipainossa.

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välipalahullu on vaihtanut taktiikkaa. Ja veikkaampa että moni näistä "syön kerran päivässä ja pärjään sillä" ei laske syöntikerroiksi kaikkea mitä suuhunsa pistää tyyliin "söin yhden leivän ei tätä lasketa"

Miten joillekin on noin vaikeaa ymmärtää, että kaikkien elämä ei ihan oikeasti pyöri jatkuvan syömisen ja seuraavan syömisen miettimisessä? 

Vierailija
102/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön yli 5 krt päivässä. Pakko kun on nälkä. Ja kahvin kanssa ain kahvileipää.

No miksi ihmeessä syöt sellaista ruokaa, joka vain nälättää??

No ihan tavallista kotiruokaa syön.

Sitäpä juuri :)  Pastaa, perunaa, leipää, puuroa, keinorasvaa.

No mikä on se ihmeruoka joka pitää nälän?

Onko sulla kaikki kotona? Kaipaat jotain ihmeruokaa :)

Niin, mikä on se ruoka joka pitää nälän.

Proteiinia enemmän.

Ja rasvaa. Proteiinia ei pidä syödä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, ihminen ei ole hevonen, jonka täytyy laiduntaa koko ajan. Syöt niin usein kuin tuntuu hyvältä. Itse syön 3 kertaa päivässä enkä mitään välipaloja.

Mitähän syömisellä tarkoitetaan? Itse syön vain kaksi kertaa päivässä (välipaloja en laske syömisiksi). Nuo kaksi kertaa ovat isohkoja annoksia.

Vierailija
104/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön yli 5 krt päivässä. Pakko kun on nälkä. Ja kahvin kanssa ain kahvileipää.

Proteiinia enemmän.

Syön paljon lihaa.

Ei se nälkää pidä, jos liikaa syöt. Rasva on se, joka pitää kylläisenä. Liian proteiinin syöminen on vahingollista munuaisille.

Vierailija
105/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, ihminen ei ole hevonen, jonka täytyy laiduntaa koko ajan. Syöt niin usein kuin tuntuu hyvältä. Itse syön 3 kertaa päivässä enkä mitään välipaloja.

Mitähän syömisellä tarkoitetaan? Itse syön vain kaksi kertaa päivässä (välipaloja en laske syömisiksi). Nuo kaksi kertaa ovat isohkoja annoksia.

No mitä ihmettä ne välipalat on, jos ei syömisiä?? Voi yhden kerran!

Vierailija
106/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä ovat nämä jatkuvat ohjeet ja määreet siitä, mitä saa syödä ja milloin. Minä syön miltä milloinkin tuntuu. Välillä 2-3 kertaa pv, välillä 5- 6 kertaa. Välillä kasvisruokapäiviä viikon ajan, välillä lihaa. Välillä sokerittomia päiviä, välillä suklaalevy ja 3 dallaspulla pv. Enimmäkseen kotimaista luomuruokaa. Kevyttuotteita vältän. Kaikenlaisia lisäaineita mahdollisimman vähän. Olen 75v, terve, ei minkäänlaisia lääkkeitä, veriarvot ja verenpaine hyvä. Tietysti tämä 'ruokavalio' saattaa kostautua myöhemmin, ehkäpä vuosikymmenten kuoltua. Ellen kuole ennen sitä.

Vierailija
107/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia enemmän.

Syön paljon lihaa.

Minä taas syön valtavasti kasviksia, enimmäkseen kypsiä, uunissa laitettuina ja oliiviöljyllä. Melko vähän juureksia.

Tuskin lainkaan lihaa. Kalaa kyllä ja pähkinöitä paljon.

Kaurapuuroa kyllä, muita viljoja harvemmin. Riittävästi hyviä rasvoja pitää minut kylläisenä, kuitujen kanssa.

Vierailija
108/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välipalahullu on vaihtanut taktiikkaa. Ja veikkaampa että moni näistä "syön kerran päivässä ja pärjään sillä" ei laske syöntikerroiksi kaikkea mitä suuhunsa pistää tyyliin "söin yhden leivän ei tätä lasketa"

Miten joillekin on noin vaikeaa ymmärtää, että kaikkien elämä ei ihan oikeasti pyöri jatkuvan syömisen ja seuraavan syömisen miettimisessä? 

Ennemmin minä haluaisin elämäni pyörivän omien syömisien kuin toisten ihmisien syömisien ympärillä.

Vierailija
109/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä ne välipalat on, jos ei syömisiä?? Voi yhden kerran!

On tosiaan sekottavaa, kun käytetään sanoja, mutta ei määritellä, mitä niillä tarkoitetaan. Esim. 'syömisellä' tai 'aterialla' voidaan tarkoittaa eri asioita, ja pelkästään siitä syntyy turhaa kiistaa. Nykyinen yleinen ravintosuositus on kai jotain "kolme ateriaa ja kaksi välipalaa". Aterioita ovat aamupala, lounas ja päivällinen, välipaloja esim. iltapäiväkahvi ja iltapala. Itselläni kyllä aamupala on täsmälleen sama kuin iltapäiväkahvi eli kahvi + kaksi voileipää (margariinilla!). Välipala voi olla kaloripitoisempikin kuin ateria, mutta yleensä yksipuolisempi. Ja hassua puhua "lämpimistä aterioista" kun tarkoitetaan täysipainoista, monipuolista ateriaa; eihän sillä lämpimyydellä ole väliä, esim. ruokaisa salaatti on hieno lounas. Eikä suositusten mukainen viisi kertaa päivässä syöminen ole mitään jatkuvaa mussuttamista. Suositukset antavat hyvät suuntaviivat, ihmiset voivat soveltaa niitä yksilöllisesti.

Vierailija
110/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko syödä 5-7 krt päivässä. En muuten jaksaisi esim töissä kun teen fyysistä työtä ja sen lisäksi tulee liikuttua paljon.

Vierailija
111/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko syödä 5-7 krt päivässä. En muuten jaksaisi esim töissä kun teen fyysistä työtä ja sen lisäksi tulee liikuttua paljon.

Hienoa jos ei ole ylipainoa, eikä reikiä hampaissa.

Vierailija
112/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan mihin kroppansa totuttaa. Jos sen totuttaa siihen että syö kahden-kolmen tunnin välein, niin se vaatii sitä. Jos taas totuttaa itsensä syömään kahdesti päivässä, siihenkin tottuu.

Vierailija
113/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5 kertaa päivässä koska muuten on vihainen ja aggressiivinen olo. Mun syömisiin te ette puutu. Olen urheilullinen ja hampaat hyvässä kunnossa.

Vierailija
114/172 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen tarvitsee syödä vain kerran päivässä ja paastoilla aina välillä. Ihmistä ei ole luotu pupeltamaan kokoajan jotakin. Paastoaminen lisää aivosolujen uusiutumista ja nuorentaa ihmistä. Ei ole tarve syödä aamupalaa, lounasta, etenkään mitään välipalaa, illallista ja vielä iltapalaa. Pitäisi myös vältää viljatuotteita ja sokeria. Hedelmien syömine on pienissä määrin myös terveellistä, mutta jos syöt esim monta banaania tai kilon mandariineja, hedelmiatäkin tulee silloin melkoinen sokeripommi. Ruoan syöminen kerran päivässä on myös siitä todella hyvä, että tällöin ruoka maistuu todella hyvältä kun on oikeasti nälkä. Ihmisen on myös hyvä olla välillä nälässä eikä kokoajan olla pupeltamassa jotakin vehnäpullaa. Ihmiset ovat vain tottuneet siihen, että syö joka aamu muutaman vehdäpullan, sokerijogurttia, kaakaota, ja monta hedelmää ja viljoja sisältäviä puuroja. Ihmisen ei ole mitenkään pakko tai tarve syödä 5 kertaa päivässä. Kerran päivässä syöminen myös ehkäisee kaikilta sairauksilta eikä tule esim 2 tyypin diapeetesta. Ateriossa pitäisi myös välttää tärkelystä esim perunat sisältävät runsaasti tärkkelystä. Voit korvata perunat esim parsakaalilla ja salaatilla.

Vierailija
115/172 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 4-6krt/pvä. Normaali paino. Samanlainen meno on kuin tällä 75-vuotiaalla joka kommentoi ketjua.

M35

Vierailija
116/172 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä syönyt aamupalaa..juon kupin kahvia ja tukevamman lounaan🙂

Vierailija
117/172 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syöny yhden kerran, varmaan toisen vielä illemmalla. Yleensä sen 2-3 kertaa päivässä, normi paino.

Vierailija
118/172 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

Hohhoijakkaa taas tälle argumentille, keholle on haitallista jos verensokeri pysyy kokoajan korkella. Jos pyörryttää syömättömyys niin sinulla on ongelmia sokeriaineenvaihdunnassa

Vierailija
119/172 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

Tämä! Olen ylipainoinen. Olen kokeillut ketodieettiä ja pätkäpaastoa , ei sopineet minulle, noudatin pilkun tarkasti molempia. Aloin syömään 6x päivässä, ja sen myötä olen laihtunut 30 kg vuodessa. Annoskoot pienentyneet , syön kasviksia enemmän, ja vointi on huomattavasti parempi, myös veroarvot parantuneet. Ei ole väsymystä yms. Minun täytyy myös syödä leipää ja puuroa ja perunaa ja pastaa, vhh ei sopinut minulle, pyörryin pari kertaa, ja kolesteroliarvot lähtivät nousuun myös.

Kannattaa kuunnella omaa elimistöään, olemme yksilöitä, yhdelle sopii yksi tapa, toiselle toinen. Jos joku asia on pinnalla, esim keto ja pätkäpaasto, se ei tarkoita, että ne sopivat kaikille. Niille joille sopii, hyvä niin, mutta eivät sovi kaikille.

Vierailija
120/172 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa taas tälle argumentille, keholle on haitallista jos verensokeri pysyy kokoajan korkella. Jos pyörryttää syömättömyys niin sinulla on ongelmia sokeriaineenvaihdunnassa

Heippa! Minä kokeilin paljon mainostettua ketodieettiä työkaverin suosittelemana, ja pyörryin niin, että piti soittaa ambulanssi. Jonka jälkeen tutkittiin kaikki, mm tehtiin sokerirasituskoe. Kaikki olivat normaaleja. Lääkäri totesi, että lopeta tuo ha ala syömään normaalia ruokaa ja riittävän usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän