mitä teen, mies on kesäpöhnässä
odotettu kesäloma alkoi, mutta uusi mieheni raahasi viikon mökkireissulle 40 pulloa kaljaa. Sieltä sitten tasaisesti maistelee, sanoi nauttivansa rennosta kesäfiiliksestä. Lasten kanssa (eivät ole hänen) ollaan vähän ihmeissään kun mies ei jaksa tehdä mitään ja huomioida meitä. Kaupungissa on ihan toisenlainen, huomioi ja ei juo juuri ollenkaan. Pitäisikö huomauttaa vai osallistua pullojen tyhjentämiseen jotta loppuisivat nopeammin vai mitä tehdä?
Kommentit (20)
no sellaiset viitisen pulloa. Ei siis ole missään örvellyskunnossa mutta on ihan flegmaattinen ja haluton. Huomasin myös, että tekstaili jotain viestejä jonkun naisen kanssa töistänsä. Mutta uskon, että ei ole sen kummempaa kuin että heidän pitää koordinoida töitä. Siellä on ollut aika rankkaa ilmeisesti viime aikoina ja päivät ovat olleet pitkiä. Loma tuli tarpeeseen, mutta pitääkö se viettää tällä lailla?!
no älä ainakaan osallistu juomiseen, kun kalja loppuu niin sitähän saa kaupasta lisää. Minä puhuisin miehen kanssa, sanoisin että sinusta ei ole kivaa, kun mies tissuttelee joka päivä, ei edes kesäloma ole hyvä syy sellaiseen.
Voisitteko vaikka tehdä kompromissin, kaljaa otettaisiin esim vain lauantaisin, muina päivinä nautittaisiin kesästä vaikka jäätelön, mansikoiden, kokiksen, vissyn tms. kanssa, eihän sen pakko ole olla juuri kaljaa, jolla kesälomaa juhlistaa. Vaikka ei olisi alkoholi ongelmaa, niin jatkuva kaljan tissuttelu on ällöä, silloin ei tosiaan usein jaksa tehdä mitään muuta, on koko ajan vähän pöhnäinen olo, sitä paitsi lihoo ja haisee pahalle.
Jos mies sanoo, ettei osaa rentoutua ja nauttia lomasta ilman kaljaa, pyydä kokeilemaan, eiköhän nopeasti huomaa että loma ilman tissuttelua on paljon kivempaa. Ellei sitten oikeasti ole vähän alko-pngelmainen, onnistunut vaan peittelemään sitä, siinähän hyvin voi jonkun aikaa onnistua.
Joka tapauksessa tissutteleva mies on ällö, ja huono esimerkki lapsille loman viettämisestä.
Eli raahasi viikoksi vajaa laatikkoa kaljaa... Jos se mies juo n. 5 pulloa pitkin päivää, ei se mitään flekmaattisuutta tee, vaan mies ihan itse haluaa olla flekmaattinen. Ei munkaan mielestä lomaa tarvitse kännissä viettää, mutta tuo ei kyllä sitä ole. Mitä haluaisit hänen tekevän? Jotain hommia vai? Kyllä minäkin saattaisin pari lonkeroa päivän mittaan ottaa viikon mökkireissulla ja ottaa ihan rennosti, kun kerrankin rennosti voi ottaa, eikä töihin tarvitse mennä. En tiedä mikä siellä on tilanne, mutta sun kirjotuksen perusteella niuhotat, sorry vaan.
En mäkään jaksa uskoa, että 5ploa päivässä aiheuttaa sen flekmaattisuuden vaan se, että haluaa ottaa rennosti lomallaan. Ja jos töissä on ollut härdelliä, en minäkään lomani ekalla viikolla kovin kummosta tekisi, lörtsisin vaan ja ottaisin varmaan muutaman lasin valkkaria.
Pettääkö se sua sen naisen kanssa töistä? Sopisi kuvaan.
mä en kattois tollasta tissuttelevaa äijää
Kyllä se kalja voi tehdä flegmaattiseksi. Mun mies on tästä malliesimerkki. Maksa huonossa kunnossa ja parin olutpullosen suodattaminen vie päiväkausia. Siis niin ällöä kun ukko on koko ajan pienessä pöhnässä ja se pöhnä on just se, mikä nostaa mulla vitutuskäyrän huippulukemiin.
Jos olisin oraakkeli, en olisi tämän ukon kanssa ensi treffejä pidemmälle mennyt. Tämä tilanne on kehittynyt vuosien saatossa ja haudon jo eroa.
Ap, jätä se mies kun nyt vielä voit.
No jos mies nyt hitto VIIKON mökkilomallaan haluaa muutaman pullon päivässä ottaa niin hui. Ap kirjoitti, ettei arkena ota mitään ja nyt ekalla viikolla haluaa ottaa rennosti. Relaa nyt vähän. Nro 7.
Mä luulen että mies ei vaan jaksa ja halua puuhata mitään pihapelejä ja muuta keksittyä toimintaa vaan haluaa istua ja nauttia vaan paikallaan olemisesta tekemättä mitään rankan työputken jälkeen. Miksi sä et ota lapsia ja lähde niiden kanssa lähimpään pitäjään torille, kaupoille, pizzalle tai uimarannalle missä olisi ehkä kaveritakin lapsille. Anna sen miehen rentoutua.. sano sille kuitenkin että toivoisit että tekisitte tämän loman aikana jotain yhdessäkin ja ehdota sille jotain.. jotkut miehet ei vaan osaa itse keksiä tekemistä ja jos sille ei ole itsellään lapsia niin mistä se voi tietää mitä niiden kanssa voisi puuhata jos sille ei ehdota. Ei sitä isän roolia tosta noin vaan opita.
Köyrää mies pois mökiltäsi. Menköön jonkun kaverin mökille tissuttelemaan tai sitten sen naisen luo, jonka kanssa viestittelee! Sinun mökki, sinun säännöt!
Ah. Kiitos tästä. Nyt muistankin miten ihanaa tämä onkaan, kun ei tarvitse sietää kesäpöhnäistä (syys-talvi-kevät-kestokänniläistä) ja sen outoja höpinöitä.
Olen ehkä tullut vähän yliherkäksi, mutta mä en katselisi enää yhtään iltaa vapaaehtoisesti moista. Yksin juominen on vähän... ei, järkyttävän säälittävää! Ei siinä mitään jos ottaa oluen kavereiden kanssa tai töiden lomassa, mutta makaa ja kittaa kaljaa * näkee eksänsä *
Ah. Never more.
millaista tekemistä sitten kaipaisit miehen kanssa? meillä on kuusi lasta, eikä mies oikein koskaan ole kokenut luontevaksi heidän kanssaan "puuhailla", kun taas minä pidän siitä, joten tämä on jakautunut välillämme hyvin. minä siis pelailen kesäpelejä, uin lasten kanssa, käyn heidän kanssaan leikkipuistossa, kun taas mies osaltaan tekee heidän kanssaan ruokaa, leipoo tai kerää heidät syliinsä ja kainaloonsa ja lukee heille.
jos suhteenne on aluillaan, tuosta voi jo ehkä nähdä millainen mies on luonnostaan ja voit nyt jo miettiä josko se on sellaista, jota jaksat sitten katsella pitempäänkin. tuo juominen ei mielestäni ole kai erityisen paljon, jos mies ei sitä kerran lomien ulkopuolella harrasta. mutta sekin on sinun itsesi mietittävissä, pidätkö siitä vai et, emme me av:laiset voida antaa muuta kuin omia mielipiteitämme.
ai niin vielä. sillä aikaa kun minä puuhailen muksujen kanssa, mies makaa riippumatossa ja lukee. kun mieheni touhuaa lasten kanssa, minä makaan jossain varjossa tekemässä samaa. eli vain röhnötän. =D
Se on vaan ajan kysymys, milloin se kittaaminen alkaa olla häiritsevää ja ympärivuotista. Olen nähnyt tapauksia jo niin monta. Oma ex, oma nykyinen, naapurin eronnut sinkkumies, nykyisen miehen kaverit, nykyisen miehen isoveli. Kunhan olen saanut talouteni järjestykseen, nostan kytkintä.
ap, voimia sinulle.
Montako se sitten päivässä juo, jos se noin vie voimat?