vitsit et oon pulassa :(
mulla hotelliloma tulossa viikonloppuna hesaan ja just tänään vasta muistin et mul ei oo voimassa olevaa henkilökorttia. passi vanhentunut ja ajokortti varastettu. Ajokortti riittäis lennolle. Lennot ja hotellit maksettu
saankohan mitenkään henkilökorttia tai pikapassia parissapäivässä. Asiaa ei yhtään helpota se et kaikki poliisin lupapalvelut on ajanvarauksella ja oon kuukausi sitten varannu ensviikolle ajan. Pikapassin voi vissiin mennö ilman ajanvarausta hakeen,mut siinäki menee 2-3 päivää.
Vitsi et oon ressis ku niin odotettu loma tulos. Imetys vissiin tekee hajamieliseksi etten aikasemmin tajunnu hommata.
onko kellään tullu pikapassi parissa päivässä?
Kommentit (41)
pitää olla voimassa oleva henkilökortti tai voi olla ettei päästetä lennolle :(
ap
Kuinka olisi tällainen vaihtoehto, jos eivät suosittele pikapassin ottamista:
Tilaat sen express-passin. Joko yrität vanhentuneella passilla tai sitten otat junan/bussin menomatkalle. tulomatkaa varten haet sitten sen express-passin.
jos väliaikainen ajokortti on edullisempi ja sen saa heti ja se käy lentoyhtiölle, niin sitten otat sen.
Joka tapauksessa oikein hyvää matkaa!
Pokkana vaan näytät sitä passia mikä sulla on. Tuskin alkavat nipottamaan jos kuvasta edelleen tunnistaa.
joka tapauksessa jos en mitään poliisilaitokselta saa niin meen todellakin yrittämään pokkana vanhalla passia. ku siihen ajokortti asiaa just ajattelin et jos sais väliaikaisen,mutta siihen pitäs olla se aika varattanua. Enkä kerkee olla paljon yhtään perillä jos pe vasta junal lähen liikenteeseen ja vitsit et näytti kalliilta ku äskön katoin. Ku matkat on jo kertaalleen maksettu. Voihan vitsit ku en viimeviikol asiaa tajunnu tai ees tänään aamul olisin poliisilaitokselle menny niin ois pikapassi kerennyvarmana
ap
Ole yhteydessä lentoyhtiöönkin ja kysy heiltä suosituksia tilanteen ratkaisemiseksi. Monesti iso osa asioista kyllä järjestetään kun vain rohkenet vaatia riittävän tiukasti mutta asiallisesti. :) Toivottavasti tilanne selviää ja pääset lennolle.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 00:25"]
juu noita kaikkia oon lukenu ja olen heti aamulla menossa poliisilaitokselle. poliisilaitoksen sivulla luki et express passin voi noutaa vain pasilasta tai lentokentältä. Ei vissiin siis saa oulusta sitä. Miks turhaa menisin junalla,jos oon lennot jo maksanu. puhuin kyllä ekassa viestissä lennoista,kun joku ei ymmärtänyt.
ap
[/quote]
Niin puhuit. Etköhän myös murehtinut, että et ehkä pääsekään lentäen. Siinä tapauksessa pääset junalla. Saat samalla haettua passin Pasilasta, ellet onnistu saamaan sitä Oulusta. :D
Lentoyhtiölle soitin päivällä niin sanoivat,että vähintään ajokortti pitää olla. Sanoivat myös ,että express passin saa päivässä ja sano vielä et myös oulusta. Ei sitä kumminkaan poliisi sivujen mukaan voi noutaa ku helsinistä :((ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 01:11"]
Lentoyhtiölle soitin päivällä niin sanoivat,että vähintään ajokortti pitää olla. Sanoivat myös ,että express passin saa päivässä ja sano vielä et myös oulusta. Ei sitä kumminkaan poliisi sivujen mukaan voi noutaa ku helsinistä :((ap
[/quote]
no ei ne puhelimessa voi sanoa, että tule vaan vanhalla passilla. Menet vanhalla passilla ja sanot, että express passin saat vasta helsinki-vantaan lentoaseman lupapalvelupisteestä.
Lentoyhtiö ei päästä paluulennolle jos ei ollut menolennolla.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 00:25"]
Eiköhän se passi kelpaa vähän vanhentuneenakin, kun ei ulkomaanmatkasta kuitenkaan ole kyse.
[/quote]
Mun lapsella ei kelvannut kirjastossa vanhentunut passi henkilöllisyyden toteamiseen (oli vanhentunut pari kk aiemmin). Kuulemma vanhentuneella asiakirjalla ei voi todistaa vaikka kuvasta tunnistaisikin.
Passi käy kuvallisesta henkkarista vaikka olis vanhentunutkin.
Meidät päästettiin ulkomaillekin vanhalla passilla Finnairin lennolla. Voisinpa vaikka vannoa, että kukaan ei kysy kotimaan lennolla yhtään mitään henkkaria.
Kesäkuussa ei kysytty henkkaria edes ulkomaanlennolle. Tein lähtöselvityksen netissä, kävin tsekkaamassa koko perheen laukut sisään (näytin vain ajokortin henkkarina, muiden papereita ei tarvittu). Missään vaiheessa ei kysytty henkkareita. Aikaisemmin on portilla kyllä pitänyt olla lippu + passi tai henkilökortti, mutta joku käytäntö muuttunut. Jossain kuulutuksessakin sanottiin, että pelkkä lippu riittää portilla.
asio automaateilla, kukaan ei kysele yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 01:11"]
[/quote]
Ei sitten mieleesi tullut soittaa myös poliisiasemalle. :D
Ei kotimaanlennoilla tarvi passia!! :D ettekö sitä tienny??
Mies käy töiden puolesta joka viikko helsingissä koneella, ikinä ole passia kysytty, eikä muutenkaan henkkareita.
Olen lentänyt aika monta kertaa Oulu-Helsinki väliä ja ei ole kertaakaan kysytty henkkareita tai passia.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 00:56"]
Ole yhteydessä lentoyhtiöönkin ja kysy heiltä suosituksia tilanteen ratkaisemiseksi. Monesti iso osa asioista kyllä järjestetään kun vain rohkenet vaatia riittävän tiukasti mutta asiallisesti. :) Toivottavasti tilanne selviää ja pääset lennolle.
[/quote]
Minusta ei voi vaatia mitään siinä vaiheessa kun syy on omassa huolimattomuudessa.
Tuskin huomaavat että passi on mennyt vanhaksi kun on kotimaan lennosta kyse....