Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotitöitä miehesi tekee?

Vierailija
01.08.2020 |

Osallistuuko miehenne teillä kotitöihin? Oletko piika, joka hoitaa pyykit, imuroinnin, ruoanlaiton, astiat jne? Itse olin edellisessä suhteessa tuollainen "piika", mutta nyt uudessa parisuhteessa hämmentää, kun ei itse tarvitsekaan tehdä kaikkea! Jos tulen töistä kotiin ja miehellä on ollut etä- tai vapaapäivä, niin joskus kirjaimellisesti kaikki on tehty, pois lukien ikkunoiden ja lattioiden pesu. Jopa kissojen hiekkalaatikot ja vessanpytty on puhdistettu. Hämmentävää aluksi, mutta ihanaa, kun siihen tottui. 🥰

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kaikkia kotitöitä suunnilleen puolet. Ainoa mihin ei suostu on niiden vaatteiden pyykkääminen mitkä vaatii jotain muuta kuin 40 asteen tavallisen ohjelman. On kuulemma joskus kutistanut exänsä neuletakin ja saanut siitä traumoja.

Vierailija
22/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas paljon unelmamiehiä mammoilla.

Normaaleita miehiä. Normaali mies ei taannu vauvaksi päästyään parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy kaupassa ja minä laitan ruuat, koska pidän ruuanlaitosta. Mies maksaa siivoojan joka toinen viikko ja minä siivoan oman osuuteni joka toinen viikko. Hoidan lisäksi pyykit paitsi mies vie työpaitansa pesulaan pestäväksi ja silitettäväksi. Lupasin kyllä pestä ne, mutta en silittää, koska inhoan silittämistä, ja ei näköjään itsekää halua silittää. Mies ei todellakaan pidä kotitöistä, mutta olen ihan tyytyväinen tähän ratkaisuun, kun ehdotti tuota siivoojaa oman osuutensa puolesta. 

Vierailija
24/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkia. Oli myös vuorotteluvapaalla lapsen kanssa kotona, lapsen ollessa 1v6kk, jonka jälkeen lapsi meni 2 v päivähoitoon pph:lle.

Vierailija
25/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas paljon unelmamiehiä mammoilla.

Normaaleita miehiä. Normaali mies ei taannu vauvaksi päästyään parisuhteeseen.

Juuri näin. Normaali mies ei etsi äitiä itselleen.

Vierailija
26/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat asunnot ja mieheni hoitaa omassaan kaikki kotityöt. Minun luona käydessään vie välillä roskat ulos mutta muuten teen omat kotityöni.

Vierailija
27/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tasa-arvoisessa, kahden aikuisen suhteessa kukin tee voimavarojensa ja taitojensa mukaan kaikkea pyytämättä siitä sen suurempaa kiitosta. Yhteisen elämän työt jaetaan niin, että kummallekaan ei tule liian suurta taakkaa ja toiselta voi pyytää apua ilman että hän siitä heittäytyy marttyyriksi.

Vierailija
28/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia kotitöitä. Puoliksi meillä menee. No, myönnän että teen enemmän metatyötä mutta pikkuhiljaa hänkin on siihen alkanut oppia. Meillä ei ole lapsia, olemme alle 30 v.

Vierailija
29/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkia, tietenkin. Ja ennemmän kuin minä, minä en esim kiipeile putsaamassa rännejä ja jos puuhuolto olis mun vastuulla, tilaisin klapikuorman pihaan enkä lähtisi moottorisahan kanssa metsään.

Pyykinpesun olen kieltänyt, aina se venutti mun trikoovaatteet leveyssuuntaan ja pilalle, en ymmärrä miksei muuten fiksu mies tajunnut sanaa pituussuunta. Toki vieläkin pesee esim työhaalarinsa itse.

Vierailija
30/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään aikalailla kaikki tasan. Pientä erikoistumista on, mies imuroi ja pesee lattiat useammin, minä hoidan enemmän pyykkejä. Jotkut satunnaiset hommat on jakaantuneet kykyjen mukaan, esim. minä entisenä ammattisiivoojana hoidan aina hajulukot sun muut ällöt, mies suunnittelee ja toteuttaa isommat muutosprojektit (esim. betonilaatat pihaan, vuokrarivari niin ei hirveän isoja juttuja ole) ja kokoaa kaiken koottavan. Pihahommat menee täysin stereotypioiden vastaisesti: minä tykkään ruohonleikkuusta, haravoinnista ja lumenluonnista, mies kehittelee meille ihania kukkapenkkejä ja kivikkopuutarhaa ja poika touhuaa innoissaan siinä isänsä kanssa.

Vierailija
31/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt ominu kaikki kotityöt, yritin eilen ruveta imuroimaan mutta hän halus ehdottomasti tehdä sen 😂 Vielä saan siivota vessan.

Vierailija
32/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumityöt, ruohonleikkuu, puuhommat, rännit, grillin putsaus, saunan pesu, ikkunan pesu renkaiden- ja öljyjen vaihdot, auton korjaukset, ja lähes kaikki remppahommat mies tekee enkä minä osallistu. Keittiön siivous, jätehuolto ja imurointi on sellaisia sisätöitä joita hän myös itsekseen tarvittaessa tekee. Osallistuu myös jos on tarvetta isommin siivota, jos vieraita tulossa tai muuta vastaavaa. Kaupassa käydään aina yhdessä. Minulle jää sitten se päivittäin kodin ylläpito, pölyjen pyyhkimiset, lattiapesut, ovien pyyhkimiset, ruuanlaitto ja pyykinpesu.

Eli aika perinteiset roolit meidän suhteessa, mies tekee raskaat ulkotyöt ja minä siistit sisätyöt.

Vierailija
33/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokkaa usein, pyyhkii pölyjä, järjestelee. Pyykkiä pesee harvemmin, se on enemmän mun homma. Ja minä imuroin aina. Mies tyhjentää lattiakaivot, sitä en itse halua tehdä mielellään.. että kiitos siitä hänelle! Mies pesee vessan.

Noin ainakin yleensä, mutta vaihteluakin on.

Vierailija
34/34 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ruokaa, pyykkää, tiskaa, imuroi ja lapioi kissanpaskaa :) Taitaa siivota enemmän kuin minä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi