Lopen kyllästynyt Hyviin Ihmisiin
Tiedättekö ihmistyypin? Tuovat joka käänteessä esiin omia valintojaan, jotka ovat heidän mielestään vaihtoehtoisuudessaan taviksen tekemiä valintoja moraalisempia. Tuodessaan valintojaan alleviivaavasti esiin he usein kuitenkin korostavat muunlaisten valintojen huonoutta. He kaivavat epäkohtia, rakentavat niistä itselleen maailmanparantaja-aktivisti-vaihtoehtokultturellin sädekehää, mutta toisaalta ovat yhden ääripään fundamentalisteja.
Heille on olemassa täydellinen maailma, ja kaikki mikä ei ole täydellistä tai Oikein ja Hyvää (universaalisti) on hyi hyi. Onko sellaista maailmaa? Ei. On vain tavismaailma puutteineen. Mutta onneksi on olemassa hyviksiä, jotka voivat paheksua taviksia tai niitä vielä pahempia, ja leikkiä jalustallaan.
Voi olla että olen kateellinen. Mutta minun maailmani on sellainen, etten voi pukeutua Hyviin Ihmisiin ja alkaa moralisoida muita. Heidän maailmansa olisi sitä paitsi hyvin tylsä ja jokseenkin kylmä.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 10:13"]
Minäkin olen sitä mieltä, että ap:n ongelma kertoo enemmän hänestä kuin "Hyvistä Ihmisistä". En itse tunne alemmuudentunnetta ketään kohtaan ja ymmärrän, että jos ihmiset ovat toista mieltä kuin minä, se ei tarkoita, että minä olisin väärässä. Jokaisella on oikeus olla tyytyväinen omiin valintoihinsa ja pitäisikin olla. :)
[/quote]
Siis lasketko itsesi Hyviin Ihmisiin ja haluat tuoda julki että Hyvät Ihmiset eivät kaikki ole ap:n kuvaileman kaltaisia, vai mikä tässä oli pointti
Olen tavannut tuollaisia ihmisiä oikeastaan vain netin keskustelupalstoilla. Luulen, että se on vain rooli, eli esiintyvät sellaisina, kuin haluaisivat oikeastikin olla, Hyviä Ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 10:23"]
Mä olen tällainen hyvä ihminen :) ...
[/quote]
Vaikutat mukavalta ihmiseltä. Pidän ihmisistä jotka sentään yrittävät olla hyviä. Inhoan ihmisiä jotka eivät edes yritä. Ymmärrän sen, että aina ei energiaa riitä mutta usein kysymys ei ole siitä. He eivät vaan halua olla hyviä ihmisiä. He eivät lue, ota asioista selvää, suhtaudu kriittisesti, opiskele ja opi, epäile ja kysele. He lilluvat vain omassa tietämättömyydessään ja suuttuvat jos joku osoittaa heidän olevan väärässä.
Miksi naisten pitää aina mitä naurettavimmissakin asioissa vertailla itseään muihin ja muodostaa minäkuvansa sitä kautta? Ainakin koko Vauva-foorumi perustuu siihen, että nokitellaan akateemisuudella, miehen johtaja-asemalla, pesukoneen mallilla, lasten edustusjoukkuepaikalla ja sitä kautta hahmotetaan, mitä elämässä pitäisi olla.
Jos joku on innoissaan maailmanparantamisesta tai vaihtoehtokulttuurista, niin hieno homma, että hänen oma juttunsa on löytynyt. Minulla on sitten taas omat juttuni. Tai jos hän yrittää syyllistää minua omista valinnoistani, niin so what. En minä muiden pillin mukaan ala tanssia, vaikka Vihreässä Langassa niin käskettäisi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 11:59"]
Haluan liittää ap:n kuvaamaan porukkaan syntymäsossutädin, jonka mielestä abortti on murha, alkkis- ja huumemutsien pitää saada lisääntyä rajoituksitta, työrajoitteisuutta pitää ymmärtää, kaikilla pitää olla varaa harrastaa, syödä ja elää kuten haluaa ja ellei ole, sossu maksaa. Vaikka sikiötutkimus osoittaisi sikiössä olevan vaikean vamman, syntymäsossun mielestä oikea ratkaisu on viedä raskaus loppuun, koska kaikilla on oikeus siihen, viis siitä vaikka kuolema korjaisi välittömästi tai vuosien tuskien ja kivulloisten leikjsussarjojen ja lääkityksen jälkeen. Lisäksi jokaisella pitää olla takapihallaan alkkarien yömaja, pilvenveikkojen ja mielenterveyskuntoutujien asuntola, mamukeskus, romanien konttikylä, kotoperäisten romanien ravitalli/autoromuttamo ja Aulis Juneksen kirppari.
[/quote]
Lisäksi nämä kelpo ihmiset hoitavat aina omat, naapurien ja sukulaisten lapset, ymmärtävät loputtomasti vanhempiaan, pitävät aivan ok:na sitä, että isovanhemmat suosivat räikeästi vain yhtä lapsistaan, hoitavat vanhempansa pyyteettä hautaan ja vielä kieltäytyvät lakiosasta, kun sr söisi osan perheen mustan lampaan testamenttipotista. Koska hänhän sitä tarvitsee, raasu, kun ei ole koskaan oikein oppinut tuota rahan käsittelyä.