Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko ajan vituttaa

Vierailija
08.07.2013 |

Olen rv 30, odotan ensimmäistä lastani. Olen koko raskauden ajan ollut enemmän tai vähemmän vittuuntunut, mutta nyt tuntuu että vitutus kohdistuu aivan kaikkeen, siis mieheen, elämään yleensä, kaikki ihmiset tuntuvat paskoilta kusipäiltä, vihaan itseänikin nykyään.

Oikeasti, en tiedä onko tämä enää normaalia?? Kun koko ajan vaan vituttaa/masentaa/surettaa... Minun lapsuus oli hankala ja olen ollut aikaisemmin masentunut ja saanut paniikkikohtauksia. Kuitenkin ennen kuin raskauduin kaikki oli ns. hyvin, olin ihan tasapainoinen ja onnellinen. Nyt kaikki mennyt vaan huonompaan suuntaan :( Saan myös raivareita miehelleni ja inhoan itseäni vielä enemmän. Mikä ihme mua vaivaa?? Onko tämä masennusta vai jotain muuta?

Kommentit (4)

Vierailija
2/4 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikaiset hormonit tekevät tepposet sinulle. 

Todennäköisesti vanhat traumat myös vaikuttavat taustalla. Mielestäni sinun kannattaisi mainita mielialan vaihteluista neuvolassa. He varmaan osiaisivat ohjata sinut sellaisen henkilön puheille, joka osaisi auttaa sinua. Ehkä jonkinlainen keskusteluapu voisi olla paikallaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on stressitila ja silloin ihminen ottaa vanhoja, lapsuudesta peräisin olevia käyttäytymismalleja uudelleen käyttöönsä, tiedostamattaan ja tahtomattaan. Vanhat ajattelumallit ja ahdistuksen aiheet nousevat herkästi pintaan, kun uudet mallit eivät ole tarpeeksi vakiintuneita tai niitä ei ole, kun vanhat traumat eivät ole vielä käsitelty ja ohitettu. Ehkä kannattaa ottaa asia puheeksi neuvolassa, jos oma olotila tuntuu hankalalta. 

Vierailija
4/4 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne, taidankin ottaa neuvolaan yhteyttä... Olen ajatellutkin että osa näistä tunteistani on lähtöisin lapsuudestani, vanhempani tappelivat joka päivä ja äitini oli/on ilmeisesti narsisti, enkä ole ollut hänen kanssaan missään yhteyksissä kohta seitsemään vuoteen...:( Välit ovat siis menneet kokonaan, eikä hän ole yrittänytkään ottaa yhteyttä näinä vuosina. Tosiaan tämän raskauden aikana nämä tunteet tulleet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi