Mitä lääkkeitä et syö, vaikka lääkäri määrää ?
Ehkä ostat niitä apteekista mutta tulee huono olo tai ovat muuten tehottomia troppeja?
Kerrotko lääkärille vai jätät vain pillerit/litkut ostamatta?
Kommentit (38)
Mulla on paljonkin reseptejä lääkkeisiin, joita en ole koskaan käyttänyt/aikonut käyttää. Sairastan suolistosairautta, jonka hoito on aika epäspesifiä ja lääkärikin määäräilee lääkkeitä tyylillä "no kokeile nyt tätä ja jos ei toimi ni sit voit seuraavaks kokeilla tätä toista".
Remissiovaiheen lääkkeet syön kiltisti lääkärin määräyksen mukaan, mutta relapsin aikana saatan usein tehdä omat valintani. Toki lääkärille ihan totuudenmukaisesti kerron, mitä ja miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paljonkin reseptejä lääkkeisiin, joita en ole koskaan käyttänyt/aikonut käyttää. Sairastan suolistosairautta, jonka hoito on aika epäspesifiä ja lääkärikin määäräilee lääkkeitä tyylillä "no kokeile nyt tätä ja jos ei toimi ni sit voit seuraavaks kokeilla tätä toista".
Remissiovaiheen lääkkeet syön kiltisti lääkärin määräyksen mukaan, mutta relapsin aikana saatan usein tehdä omat valintani. Toki lääkärille ihan totuudenmukaisesti kerron, mitä ja miten paljon.
Ja aina jos käsketään kokeilla jotai hemmetin peräruiskuja ja kakkosvaihtoehdoks annetaan tablettimuotoinen lääke, ni otan suoraan skipin peräruiskeille.
Panacod, etoricoxib, triptyl, ketipinor, amorion, tramal
Vierailija kirjoitti:
Törkyhintaista kuitulisää jota minun pitäisi ilmeisesti nappailla koko loppuelämäni että suoli toimisi hyvin. Tyydyn ennemmin lisäämään kuitua ruokaan luomumenetelmin.
Oletko kokeillut psylliumia?
Pieni määrä tekee ihmeitä... kerran vahingossa otin liikaa ja pökälöin jotain ihmeellistä vanukasta.
Mielialalääkkeitä koska ei mielessä mitään vikaa ole vaan adhd. Tavitsen kannabisjohdannaista. Uskon että elämässä jos kykenee terveeseen täysipainoiseen elämään niin elämän logiikka toimii niin että se automaattisesti myös silloin tuo uutta elämää eteensä, muutoin elämä on passiivista.
Vierailija kirjoitti:
Verenpainelääkkeitä.
Ole kiltti ja syö ne. Jos tulee haittavaikutuksia, pyydä eri merkkiä.
Ei ole pahemmin kokemusta. Jos ongelmia tulisi konsultoisin lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenpainelääkkeitä.
Ole kiltti ja syö ne. Jos tulee haittavaikutuksia, pyydä eri merkkiä.
Mikä kiltti mä sulle olen?
Lääkäri olisi määrännyt ehkäisypillerit runsaiden kuukautisten hillitsemiseksi. En halunnut, koska en tahdo sotkea omaa hormonitoimintaani. Tarvetta raskauden ehkäisyyn ei siis ole. Kun kieltäydyin, kirjoitti pitkin hampain syklokaproni-resepttin.
Kolesterolilääkettä yrittävät tyrkyttää, vaikka arvot on vain siinä ylärajalla. Niin paljon olen tutuilta kuullut noiden sivuvaikutuksista, että ei tule kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Mielialalääkkeitä koska ei mielessä mitään vikaa ole vaan adhd. Tavitsen kannabisjohdannaista. Uskon että elämässä jos kykenee terveeseen täysipainoiseen elämään niin elämän logiikka toimii niin että se automaattisesti myös silloin tuo uutta elämää eteensä, muutoin elämä on passiivista.
Kyllä mielessä on vikaa jos luulee tarvitsevansa kannabísta
Vierailija kirjoitti:
Miksei eterocoxibia? Loistava kipulääke, tulehduskipulääke kuin Burana mutta paljon tehokkaampi. Itse kun sain polvivammaan ja huomasin kuinka hyviä ovat, säästin mahdollisimman paljon myöhempää käyttöä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei eterocoxibia? Loistava kipulääke, tulehduskipulääke kuin Burana mutta paljon tehokkaampi. Itse kun sain polvivammaan ja huomasin kuinka hyviä ovat, säästin mahdollisimman paljon myöhempää käyttöä varten.
Burana auttoi kipuun paljon paremmin. Lisäksi tuli ahdistusta ja huono olo
Panadol 1 g -> ei auta kipuihin eikä särkyihin pätkääkään. Hain 100 kpl purkin, käytän ehkä 1 - 2 kpl vuodessa.
Ketipinor - helvtin esikartanoihin vievä lääke unettomuuteen: 1/4 vei 2 päiväksi täysin zombiksi. Ei koskaan enää!
Tramal - tulen siitä aggressiiviseksi, jo pienestäkin määrästä. Ei auta myöskään kipuihin. Onneksi sain vaihdettua parempaan!
KAIKKI SSRI:t, joita oli pakko kokeilla 2 vuoden ajan (ainakin 8 - 10 eri troppia, joista tuli vain tosi karsea olo, eivät auttaneet kipukynnykseen, kipuihin, eivätkä muutenkaan yhtään mihinkään - lääkärien lempivalmisteita nykyään, koska tarkkaa tutkimusnäyttöä pitkäaikaiskäytön vaikutuksista ei vielä ole olemassa).
Vierailija kirjoitti:
Panadol 1 g -> ei auta kipuihin eikä särkyihin pätkääkään. Hain 100 kpl purkin, käytän ehkä 1 - 2 kpl vuodessa.
Ketipinor - helvtin esikartanoihin vievä lääke unettomuuteen: 1/4 vei 2 päiväksi täysin zombiksi. Ei koskaan enää!
Tramal - tulen siitä aggressiiviseksi, jo pienestäkin määrästä. Ei auta myöskään kipuihin. Onneksi sain vaihdettua parempaan!
KAIKKI SSRI:t, joita oli pakko kokeilla 2 vuoden ajan (ainakin 8 - 10 eri troppia, joista tuli vain tosi karsea olo, eivät auttaneet kipukynnykseen, kipuihin, eivätkä muutenkaan yhtään mihinkään - lääkärien lempivalmisteita nykyään, koska tarkkaa tutkimusnäyttöä pitkäaikaiskäytön vaikutuksista ei vielä ole olemassa).
Mitä nyt yli 30 vuotta jo olleet markkinoilla....
Propralia en ole koskaan hakenut apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI SSRI:t, joita oli pakko kokeilla 2 vuoden ajan (ainakin 8 - 10 eri troppia, joista tuli vain tosi karsea olo, eivät auttaneet kipukynnykseen, kipuihin, eivätkä muutenkaan yhtään mihinkään - lääkärien lempivalmisteita nykyään, koska tarkkaa tutkimusnäyttöä pitkäaikaiskäytön vaikutuksista ei vielä ole olemassa).Mitä nyt yli 30 vuotta jo olleet markkinoilla....
Niin. Ovat olleet markkinoilla, mutta edelleenkään tietoja pitkäaikaiskäytön vaikutuksista EI OLE KATTAVASTI tutkittu (koska alustavissa tutkimuksissa todettu aika vakaviakin mahdollisia!!!!)
Joku alapeukuttelija vauhdissa.