Onko paikalla hammaslääkäriä? Tarvitsin apua..
Kokeillaan löytyisikö tältä palstalta hammaslääkäriä jonka kanssa voisi vaihtaa pari sanaa?
Kommentit (8)
kiva juttu että löytyi, yritän pukea sanoiksi tuntemukseni joten odota hetki:)
Olen siis 29- vuotias ja olen aina pelännyt hammaslääkäriä. Osaksi sen takia että mulla on pienestä asti ollut paljon reikiä ja aina moitittu karkkien syönnistä..
aikuisiällä n. 20 vuotiaana päätin menen hammaslääkäriin, odotin esikoistani ja sainkin ajan kunnalliseen, kerroin heti peloissani ja vanha hammaslääkäri setä tokaisi minulle että minulla on kamalat hampaat ja pitäisi opetella hoitamaan hampaat kun olen äidiksikin tulossa. itkien monta tuntia kun lähdin sieltä enkä enää mennyt sinne vaan peruutin kaikki ajat.
sen jälkeen olen käynyt satunnaisesti päivystysajoilla kun on oikein sattunut.
Nyt on tilanne se että 3 hammasta on irronnut takaa ja monessa on reikä ja olen jo monta vuotta kerännyt rohkeutta soittaa mutta lopulta aina perun sen kun hävettää niin paljon. Näiden vuosien ajan olen säästänyt rahaa ja minulla on kasassa 6000 euroa.
saako tuolla mitään ?ja miten pahoja hampaita olette hoitaneet? Ja mitä suosittelisit minulle Jos kaikissa hampaissa on reikä?
Asia on siis painanut minua nämä kaikki 10 vuotta ja tiedän että tilanne vaan pahenee koko ajan.
kiitos paljon
Ja mainitsen vielä etolleeseen kyllä hampaat aina aamuin illoin, en syö karkkia normaalia enempää..
Heippa!
Mene kunnalliseen, siellä on paljon edullisempaa!
Sano aikaa tilaessasi, että pelkäät. Osa hammaslääkäreistä osaa ottaa pelon paremmin huomioon. Ehkä just vanhat mieshammaslääkärit ovat tässä suhteessa huonompia. Mieluummin mene nuorelle- keski-ikäiselle nais-hammaslääkärille, jos voit valita.
Kyllä hammaslääkärisi on nähnyt vaikka minkälaisia hampaita. Ei se sinun suusi ole kaikista huonoin, älä häpeä. Ensimmäinen hyvä askel on jo otettu. Kyllä sinun nyt kannattaa hampaasi hoidattaa. Näkemättä vaikea sanoa, mitä pitää tehdä, ehkä muutamia poistoja, juurihoitoja ja paikkausta. Tuskin nyt ihan jokaisessa reikää on. Takahampaiden poistot ovat ok, ei niitä tarvitse välttämäti edes korvata.
Sitten tärkeä. Saat ajan myös suuhygienistille, joka neuvoo sinulle OIKEAT hammashoitotottumukset. Jossakin se vika todellakin on, jos hampaasi ovat päässeet niin huonoon kuntoon.
6000e on aika paljon, ei mene hoitoon niin paljoa.
Mitä pelkäät? Kipua? Hyvä puudutus on perusta, silloin kyllä onnistuu hoitotoimenpiteet varsin kivuttomasti. Tarvittaeesa voit saada esilääkkeen tai ilokaasua.
Eli varaa aika ja asia eteenpäin. Ei ole myöhäistä ja älä häpeä! Tsemppiä hampaillesi ja hyvää kesää!
terv. hammaslääkäri
Asun Turussa ja täällä on kamalaa jonot kunnalliseen, puolen vuoden päähän saa aikoja. nuorempana pelkäsin kipua mutta nyt pelkään eniten että hammaslääkäri sanoo että mitään ei ole tehtävissä tai moittii että olen päästänyt hampaani tähän kuntoon.
Raha ei ole siis ongelmana, vaan pelko ja ehkä sitten häpeä. Kysyisin vielä että jos soitan huomenna niin voinko kertoa puhelimessa pelostani ja hampaiden kunnosta, jotenkin ujostuttaa paikan päällä.
Kerro vain, hammaslääkäri täällä