Mitä syöt yleensä aamiaiseksi ?
Kommentit (46)
Arkisin/työaamuisin yleensä:
Pari palaa joko kaura- tai ruisleipää (levite, vegejuusto- ja leikkele, kurkkua ja tomaattia), banaani.
Tai
Maustamatonta tai maustettua kaurajogurttia, granolaa, näin kesäisin marjoja, talvisin hedelmiä pilkottuna.
Sunnuntaisin tehdään aina brunssi.
Ohrapuuroa, jossa on jotain siemeniä seassa tai maustamatonta jogurttia, johon on silputtu joku hedelmä. Jos ei ole ollut varaa hedelmiin, niin sitten laitan siemeniä jogurttiinkin.
Pitkään aikaan en syönyt aamiaista ollenkaan, mutta olen nyt opetellut.
Juomaksi tietty kahvia.
Viipaleen tai pari ruisleipää, jossa on päällä sitä mitä jääkaapista löytyy. Tai sitten nappaan vain banskun tai jonkun muun hedelmän.
Jotain proteiinipitoista ja saisi olla kuitujakin.
Vierailija kirjoitti:
Ohrapuuroa, jossa on jotain siemeniä seassa tai maustamatonta jogurttia, johon on silputtu joku hedelmä. Jos ei ole ollut varaa hedelmiin, niin sitten laitan siemeniä jogurttiinkin.
Juomaksi tietty kahvia.
Ei ole ollut varaa hedelmiin?
Vierailija kirjoitti:
Juomaksi tietty kahvia.
Siis luonnostaan et tarvitse aamiaista, mutta olet nyt opetellut syömään. Miksi ihmeessä haluat tehdä kehosi vastaisesti??
Lounaan
(juu tiedän, aamiainen on se tärkein jne mutta pelkän aamukahvin ja veden avulla olen virkeimmilläni ja päivä alkaa parhaiten, 5-6 tuntia ja sitten kevyt lounas)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomaksi tietty kahvia.
Ei ole ollut varaa hedelmiin?
Joskus budjetti on tiukka, enkä saa sekä hedelmiä että vihanneksia samalla viikolla.
Yl. Kahvia ja ohuen ruisleivän levitteellä. Mielestäni ruisleivän päälle ei sovi leikkele, juusto tai kasvikset. Joskus tämän lisäksi syön tuntia myöhemmin vielä turkkilsista jogurttia ja marjoja.
Kun olin toimistolla ja herännyt aikaisin, söin banaanin välipalana. Aamupala klo 6 ja lounas klo 12, joten banaani klo 9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomaksi tietty kahvia.
Siis luonnostaan et tarvitse aamiaista, mutta olet nyt opetellut syömään. Miksi ihmeessä haluat tehdä kehosi vastaisesti??
Opettelin, kun päivällä rupesi olemaan menoa ja aamuisin oli pitkä matka käveltävänä. En olisi muuten jaksanut. Nykyäänkin tuo on hyvä. Kestän pidemmälle päivään syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Perunamunakas ja kahvi.
Espanjalaiseen tapaan ? Kylläinen olo kestää pitkään.
Kahvia, rahkaa ja marjoja. Vaihtoehtoisesti vähän puuroa voisilmällä tai leipäviipale kurkulla ja juustolla.
Maku ohjaa, noi on herkkua! En pystyis muuten syömään aamupalaa ollenkaan, jos ei olisi mieluista. Jäisi pitkään iltapäivään ennen syömistä. Olen illanvirkku ja aamut ei oo mua varten.
Vierailija kirjoitti:
Lounaan
(juu tiedän, aamiainen on se tärkein jne mutta pelkän aamukahvin ja veden avulla olen virkeimmilläni ja päivä alkaa parhaiten, 5-6 tuntia ja sitten kevyt lounas)
"Aamiainen on päivän tärkein ateria"-lause on muroteollisuuden mainoslause. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Se on vain jostain syystä jäänyt elämään. Sanoisin, että aika onnistunut mainoslause. Ruokateollisuuden kannalta :)
Leipää syön yleensä. Jotain sitkeää ruisleipää, kuten jälkiuunipaloja tai vastaavaa. Päälle juustoa ja tomaattia. Kahvia pari kuppia, paitsi nyt vapaapäivänä keitin vähän reilummin ja hörpin samalla kun luen palstaa.
En syö aamupalaa. Kahvi riittää hyvin lounaaseen asti, viikonloppuisin pitkälle iltapäivään saakka.
Terveyspropagandan yllyttämänä yritin joskus väkisin opetella syömään aamupalaa, mutta ei siitä mitään tullut. Hyvin tuota näyttää pärjäävän näinkin.
Kahvi ja riisikakku.