Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käynyt siellä Japanilaisessa itsemurhametsässä?

Vierailija
31.07.2020 |

Oliko kivaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dirndl kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansallisuus ei ole adjektiivi.

Onko kansalaisuus adjektiivi? Se ei ole vielä tullut selväksi. Voisiko joku vastata?

On se adjektiivi. Ei kannata uskoa kaikkea mitä anonyymillä keskustelupalstalla kirjoitetaan.

Onko kansalaisuus adjektiivi? Kirjoitetaanko adjektiivi pienellä? Entä kansalaisuus?

Voit pitää kansalaisuutta adjektiivina, jos se helpottaa elämääsi. Adjektiivi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella virkkeen alussa. Samoin kansalaisuus. dirndl kirjoitetaan aina pienellä alkukirjaimella.

Vierailija
22/27 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Japanilainen kirjoitetaan isolla. Sehän on erisnimi kuten Suomi, Saksankieli, sukunimi Savolainen jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilainen kirjoitetaan isolla. Mun sukunimi on Virolainen ja kyllä sekin vaan kirjoitetaan isolla. Jos mun sukunomi kirjoitettaisiin pienellä joku vois luulla että oon virossa syntyny 😐😐😐

Vierailija
24/27 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikin on mennyt sinne, mutta harvempi tullut pois.

Tämä. Siellä ei yleensä käydä. Sinne mennään olemaan.

Vierailija
25/27 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilainen kirjoitetaan isolla. Mun sukunimi on Virolainen ja kyllä sekin vaan kirjoitetaan isolla. Jos mun sukunomi kirjoitettaisiin pienellä joku vois luulla että oon virossa syntyny 😐😐😐

Mitä h e l v e t t i ä? Kansallisuudet kirjoitetaan suomeksi pienellä alkukirjaimella. Esim. japanilainen, virolainen. Ne kirjoitetaan isolla ainoastaan jos sattuvat olemaan myös sukunimi.

Esim. Jarmo Japanilainen on ihan OK. Mutta japanilainen riisikippo.

Myös kielet kirjoitetaan pienellä; Suomi (maa) mutta suomi (kieli).

Menkää, älkääkä enää kielioppivirheitä tehkö.

Vierailija
26/27 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä 2 asiaa liittyvät toisiinsa???

Vierailija
27/27 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä 2 asiaa liittyvät toisiinsa???

Tämä minuakin askarruttaa. Kirjoitetaanko mielestäsi ne kansallisuudet isolla, jotka sattuvat olemaan myös jonkun sukunimi???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä