Onko kukaan käynyt siellä Japanilaisessa itsemurhametsässä?
Kommentit (27)
Kyllä Japanilainen kirjoitetaan isolla. Sehän on erisnimi kuten Suomi, Saksankieli, sukunimi Savolainen jne
Japanilainen kirjoitetaan isolla. Mun sukunimi on Virolainen ja kyllä sekin vaan kirjoitetaan isolla. Jos mun sukunomi kirjoitettaisiin pienellä joku vois luulla että oon virossa syntyny 😐😐😐
Vierailija kirjoitti:
Monikin on mennyt sinne, mutta harvempi tullut pois.
Tämä. Siellä ei yleensä käydä. Sinne mennään olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Japanilainen kirjoitetaan isolla. Mun sukunimi on Virolainen ja kyllä sekin vaan kirjoitetaan isolla. Jos mun sukunomi kirjoitettaisiin pienellä joku vois luulla että oon virossa syntyny 😐😐😐
Mitä h e l v e t t i ä? Kansallisuudet kirjoitetaan suomeksi pienellä alkukirjaimella. Esim. japanilainen, virolainen. Ne kirjoitetaan isolla ainoastaan jos sattuvat olemaan myös sukunimi.
Esim. Jarmo Japanilainen on ihan OK. Mutta japanilainen riisikippo.
Myös kielet kirjoitetaan pienellä; Suomi (maa) mutta suomi (kieli).
Menkää, älkääkä enää kielioppivirheitä tehkö.
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä 2 asiaa liittyvät toisiinsa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä 2 asiaa liittyvät toisiinsa???
Tämä minuakin askarruttaa. Kirjoitetaanko mielestäsi ne kansallisuudet isolla, jotka sattuvat olemaan myös jonkun sukunimi???
Voit pitää kansalaisuutta adjektiivina, jos se helpottaa elämääsi. Adjektiivi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella virkkeen alussa. Samoin kansalaisuus. dirndl kirjoitetaan aina pienellä alkukirjaimella.