Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku antaa lapselleen vain yhden nimen?

Vierailija
07.07.2013 |

Entä jos lapsi ei tykkää siitä yhdestä myöhemmin ja haluaisi alkaa käyttää muuta nimeä, paljon helpompaa jos on "valinnanvaraa" omasta takaa. Lisäksi en voi olla ajattelematta, että vanhemmat ovat olleet mielikuvituksettomia ja laiskoja, kun eivät ole jaksaneet keksiä enempää nimiä. Mun mielestä kauniita nimiä on niin paljon, että haluan lapseni saavan mahdollisimman monta kaunista monta kaunista nimeä, eli kolme tulee. Kaikilla valituilla nimillä on merkitys, jotka toivottvasti vahvistavat itsetuntoa. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattialoitus "laiskat vanhemmat"! Klikkailkaa nyt paljon mainoksia kans ja kysykää paljon wt tienaa!

Vierailija
2/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen nimi vahvistaa lapsen itsetuntoa? Ei hellurei, tää oli paras alotus vähään aikaan.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän lapsilla on kolme nimeä eikä niitä ole annettu varanimiksi "jos ei tykkää yhdestä". Minusta se on ihan kiva jos jollain on yksi nimi. Valivali.

Vierailija
4/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Miksi joku haluaa antaa kolme nimeä? Eikö ne osaa päättää yhtä hyvää?

Vierailija
5/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole koskaan ollut mitään haittaa siitä ettei ole kuin yksi nimi ja samaa päivää elän kuin muutkin.

Vierailija
6/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden teinitytön, jolla on kaksi nimeä vaikka muilla sisaruksilla on kolme. tyttö on usein puhunut, että on paha mieli asiasta. Nimestään voi olla ylpeä tai ei, kolmessa on enemmän valinnanvaraa olla ylpeä ja mielissään, kuin jos antaa vain yhden nimen. Olisi kiva kuulla perusteluja yhden nimen antajilta. Ap 

Vierailija
7/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 16:05"]

Minulle ei ole koskaan ollut mitään haittaa siitä ettei ole kuin yksi nimi ja samaa päivää elän kuin muutkin.

[/quote]

Minulle on ollut haittaa siitä, että on kolme nimeä. Se viimeinen kun ei mahdu mihinkään lomakkeisiin kokonaisena ja on mielestäni aina ollut ruma. Toinen nimikään ei maailman kaunein ole, mutta sillä on kiva tarina. Ensimmäisestä nimestäni olen aina pitänyt ja olin lapsena kateellinen yksinimiselle kaverilleni.

Vierailija
8/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 16:06"]

Tiedän yhden teinitytön, jolla on kaksi nimeä vaikka muilla sisaruksilla on kolme. tyttö on usein puhunut, että on paha mieli asiasta. Nimestään voi olla ylpeä tai ei, kolmessa on enemmän valinnanvaraa olla ylpeä ja mielissään, kuin jos antaa vain yhden nimen. Olisi kiva kuulla perusteluja yhden nimen antajilta. Ap 

[/quote]

Luultavasti tuntemasi teini valittaisi jostain muusta asiasta samalla tavalla. Jotkut vaan narisee aina. Itsetunto ei ole nimestä kiinni. 

Vierailija
9/9 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on suvun tapa?

Meidän suvussa isovanhempieni ikäiset ja sitä aiemmat on 1 nimisiä. Seuraavat polvet 2 nimisiä. Kolmea nimeä ei ole tuhlattu vielä kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi