Pettäjä/valehtelija suuttuu kiinni jäätyään
Aivan aluksi, anteeksi sekava selitykseni :D Olen seurustellut vaikean ihmisen(miehen)kanssa,jolla manipulointi ja narsistisia piirteitä. Aina selittää pieniä tekosiaan että kaikki johtuvaisin aina jotenkin minusta-teot mitä hän tekee-kääntyy AINA minuun miksi hän on tehnyt jotain ja minä vielä oikeesti uskon.Mies on vaikuttanut oudolta ja päätin lukea hänen viestinsä. Tiesin sisämmässäni häneltä en totuutta saa enkä olisi kyllä saanutkaan kun totuuden paljastuttakaan en saa. :) Minun oli pakko katsoa hänen viestinsä vaikka se väärin onkin. En voi pilata elämääni siihen että uskon toisen valhesiin. Luin viestit,olin oikeassa,on treffaillut ja viestitelly useille. Tahdoin uskoa että hänellä on varmasti hyvä syy(tyhmä kun olen). Otin asian puheeksi ja tunnustaa tekoni että saisimme asian selväksi ja keskustella.Kerroin ja sanoin tiedän hän nähnyt ja jutellut muille,hän meni sanattomaksi,ei tienny mitä olin lukenut tai saanut selville että hän oikeasti oli nähnyt muita ja mietti miten saisi kiemurreltua itsensä tilanteesta,eii paljastunut itseään vaan oli hiljaa ettei ajaisi itseään pussiin "hän ei itse halunnut paljastaa itseään." Sitten laitoin faktaa faktaa pöytään kun selitti että hääh ihan typerää että ihan ku olisi tietämätön xDkun ei halunnut tunnustaa itse..aloin heittelemään nimiä niin hän tajusi oikeasti tiesin, mutta ei tienny edelleen mitä tiesin.Minulla alkoi palaa tälläiseen paskaan hermot ja minun piti kertoa mitä olin nähnyt että katsoit sen eka mitä vastaisi itse? Sitten sanoi joo on jutellut mitä sitten.. kavereille.. ja sitten hiilolstettuani sanoi joo on jutellu mut ei oo muuta tehny. Sitten testasin ja sanoin että en ole muka varma onkohan nähnyt muita tapaamiseen asti(vaikka olin nähny ja hän oli,)hän sanoi että ei ole, johon sanoin että no itseasiassa kyllä luin nekin ja mielestäni kyllä olit nähnyt muita :D hän kiven kovaa väittää että ei ole ja ketä muka.. suuttui sitä enemmän mitä tiesin.. SITTEN..hän suuttui MINULLE kun tajusi olin saanut selville ja RAIVOSTUI. Myös siittä ronkkinut hänen puhelintaan(kyllä, TIEDÄN se on väärin ja siittä oikeus suuttua myös, mutta tässä oli jo muut parisuhteen perus pilarit käynnisä kuten valehtelu luottamus)sitten juttu kääntyi minuun että kuulemma olin yhtä paha kuin hän kun luin hänen viestinsä ja ei mitään katumusta,tai häpeää, Ja vaikka minun olisi kuulunu olla vihainen asia kääntyikin että hän suuttui minulle ja ei voi luottaa enä minuun?Tai ehkä hän häpesi ja sanoi siksi olen yhtä paha kuin hän koska häpeä oli niin suuri? en tiedä. Eihän minun kuuluisi ruveta pyytelemään anteeks sitä ETTÄ LUIN HÄNEN VIESTINSÄ JOS HÄN VALEHDELLUT ja kyse suhteesta,ja syy kääntyi minuun ja siihen että luin hänen viestinsä? Jouduin nielemään pahanoloni ja rupesin syyttelemään itseäni että kai minä tässä sitten paha olin.. että turhaa minä
Kommentit (19)
Tyypillistä. Jos et olisi lukenut viestejä liero manipuloisi ja vedättäisi sinua yhä. Vaikea tilanne, kirjesalaisuus vs. sinun hyvä elämäsi, jonka ansaitset ja jonka mies yritti sinulta varastaa. Hyvä kun pääsit eroon. Jatkossa jos intuitio kertoo jotakin, toimi sen mukaan ja jätä viestit lukematta.
Älä hajota Ap itseäsi tuollaisessa suhteessa. Olen kokenut aikoinaan vastaavaa
Mielipiteeni on, että ihmisellä, joka tietoisesti valehtelee ja manipuloi ja jää kiinni viesteistään ei ole varaa sanoa viestien lukemisesta. Että jos leikkiin lähdet sen kestät.
minä miehelle vihainen olen kun tässä nyt puidaan sitä mitä tein väärin (?) mies käänsi asian näin. vaikka koko aisassa oli kyse mitä pahaa mies oli tehnyt en todellakaan tajunnut et vika olisikin minussa yhtäkkiä??jaminun olisi pitänyt pyydellä anteeksi. Hän myös jatkoi myöhemmin ei ole mitään kummallista tehnyt ja ei ole ketään paikanpäälle mennyt näkemään ja oli väärin ettei kertonut minulle. Tämäkin siis paskaa selitystä mielestäni koska näin viestit missä oli nähnyt ja mennyt paikanpäälle.. enkä usko että pahoillaan. Miksi ei aiemmin kertonut ja vieläkib valehtelee? Kuulemma miksi tehnyt niin että "vain jutellut joillekkin" niin se johtuu minusta. En ole ollut sellainen kenet halauaisi, enkä tehny hänen oloaan hyväksi niin ei hänenkään ole sitten tarvinnut. Eikä ilmeisesti noudattaa rajoja kun en ole ollut sellainen kun hän haluaisi. Niin mitä helvettiä..?! Oikeuttaako se valehtelemaan? Olisi voinut sano aiemmin jos tuo muka totta. vai selitteleekö vain. Kaikki olisi lähtöisin minusta että en ole ollut sellainen kun hän haluaisi niin ei sitten hänkään koe hänen olisi tarvinnut niin lä plä.. en ymmärrä. onko tämä jotain manipulointia. Mies sanoo että jos olen hänelle hyvä tai olisin niin sitten hänkin voi olla. Siis mitä ihmettä? Mitä tuokin tarkottaa etten ole ollut hyvä? En ikinä hauku, nalkuta turhasta, olen ihan normaalisti tässä parisuhteessa ollut niin en kyllä ymmärrä olenko ollut sitten jotekin paska vai?Miksi mies ei vain voi puhua totta tekosistaan?!!! Eihän suhde rakennu paskan päälletai epärehellisyyden!!!! En usko ettei mies jatkaisi muiden kanssa touhuamisiaan.. koska näinkin pahasti minulle valehtelee.. eikä myönnä kiinni jäätyään. En tiedä mihin uskoa.
Tuo on taktiikka. Kääntää kaiken sinun syyksi, persoonallisuushäiriö. Ole kiltti itsellesi ja unohda koko mies.
Vierailija kirjoitti:
minä miehelle vihainen olen kun tässä nyt puidaan sitä mitä tein väärin (?) mies käänsi asian näin. vaikka koko aisassa oli kyse mitä pahaa mies oli tehnyt en todellakaan tajunnut et vika olisikin minussa yhtäkkiä??jaminun olisi pitänyt pyydellä anteeksi. Hän myös jatkoi myöhemmin ei ole mitään kummallista tehnyt ja ei ole ketään paikanpäälle mennyt näkemään ja oli väärin ettei kertonut minulle. Tämäkin siis paskaa selitystä mielestäni koska näin viestit missä oli nähnyt ja mennyt paikanpäälle.. enkä usko että pahoillaan. Miksi ei aiemmin kertonut ja vieläkib valehtelee? Kuulemma miksi tehnyt niin että "vain jutellut joillekkin" niin se johtuu minusta. En ole ollut sellainen kenet halauaisi, enkä tehny hänen oloaan hyväksi niin ei hänenkään ole sitten tarvinnut. Eikä ilmeisesti noudattaa rajoja kun en ole ollut sellainen kun hän haluaisi. Niin mitä helvettiä..?! Oikeuttaako se valehtelemaan? Olisi voinut sano aiemmin jos tuo muka totta. vai selitteleekö vain. Kaikki olisi lähtöisin minusta että en ole ollut sellainen kun hän haluaisi niin ei sitten hänkään koe hänen olisi tarvinnut niin lä plä.. en ymmärrä. onko tämä jotain manipulointia. Mies sanoo että jos olen hänelle hyvä tai olisin niin sitten hänkin voi olla. Siis mitä ihmettä? Mitä tuokin tarkottaa etten ole ollut hyvä? En ikinä hauku, nalkuta turhasta, olen ihan normaalisti tässä parisuhteessa ollut niin en kyllä ymmärrä olenko ollut sitten jotekin paska vai?Miksi mies ei vain voi puhua totta tekosistaan?!!! Eihän suhde rakennu paskan päälletai epärehellisyyden!!!! En usko ettei mies jatkaisi muiden kanssa touhuamisiaan.. koska näinkin pahasti minulle valehtelee.. eikä myönnä kiinni jäätyään. En tiedä mihin uskoa.
Oikeasti... Pääsi levahtaa tuolla menolla.
Etsi mies joka kunnioittaa sinua, ja voitte molemmat luottaa toisiinne
Narsisti tykkää hämmentää, jauhaa ja vatvoa, vain sen jauhamisen takia.
On aivan sama mikä asia on. Tarkoitus on vain saada toinen epävarmaksi.
Narsisti kukoistaa, jos olet hänelle vihainen, sulla on voimakas tunnekuohu hänelle, huomio hänelle.
Ainoa mikä tuollaisen kanssa auttaa, on ettet anna enää mitään huomiota.
Älä vaivaa päätäsi ihmisellä, jonka kanssa et varmasti halua viettää loppuelämääsi. Tuo parisuhde ei nimittäin tuosta parane.
Minä jouduin aikoinani oikein näppärän manipuloijan kynsiin ja luulin tulevaisuudesta vaikka mitä. Hän jäi muutaman kerran kiinni omituisista jutuista, ja kun ne mainitsi tai jopa niistä kysyi, hänen naamansa vääntyi irvistykseen ja hän alkoi lähestulkoon sähistä suuttumuksesta. Ihmissuhteista melko kokemattomana nielin paljon selityksiä, jotka nykyisin lähinnä naurattavat.
Kerron sinulle esimerkin, joka lienee lähellä sinun kokemuksiasi. Tämä mies avasi sähköpostinsa, kun istuimme koneen ääressä vierekkäin. Otsikoissa oli sivun täydeltä yhteydenottoja tyyliin "helloooo hunk where did you go" ja "I find your profile very interesting". Miehen selitykset kulkivat ihan omissa sfääreissään. Mitkä sähköpostit muka. Kyseessä oli vuosia vanha, käyttämätön profiili deittipalstalla. Se oli aktivoitunut näemmä itsestään. Joku muu oli käyttänyt hänen profiiliaan. Joku oli hakkeroinut hänen profiilinsa ja jostain kummallisesta syystä maksoikin siitä, että sai etsiä naisseuraa esiintyen hänenä. Tässä kohdassa alkoi sähinä ja minun syyttelemiseni mustasukkaiseksi vaikkamiksi. Myöhemmin, kun miehen vaatekaapista löytyi naistenvaatteita (jotka eivät olisi sopineet hänen ylleen), kylpyhuoneesta kondomeita ja olohuoneesta outoja pikkuesineitä (lahjoja ystäviltä) ja kuulin puhelunalkuja, joista voin päätellä, että naisia oli useampia ja jokaisella etsinnässä ihana parisuhde, minun tihrusilmäni alkoivat avautua siinä määrin, että järki palasi.
Älä jää ruikuttamaan miehen perään äläkä tuhlaa aikaasi miettimällä sitä, mitä aloituksessasi mietit. Teillä ei kerta kaikkiaan ole tulevaisuutta yhdessä.
Ai kamala, jaksoitteko te vastanneet todellakin lukea tuollaista tekstiä? Ei lausejakoa, välimerkit, jos niitä oli, miten sattuu. Minä lopetin parin ensimmäisen lauseen jälkeen, en yksinkertaisesti jaksa lukea mitään pötköä.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteeni on, että ihmisellä, joka tietoisesti valehtelee ja manipuloi ja jää kiinni viesteistään ei ole varaa sanoa viestien lukemisesta. Että jos leikkiin lähdet sen kestät.
SAMAA MIELTÄ MYÖS TÄÄLLÄ. Miehellä ei todellakaan varaa sanoa viestien lukemisesta tai että olisit yhtä paha.
Jotkut vielä tykkää uhriutua , yhyy kun mulla oli niiiiin vaikea lapsuus/nuoruus yhyyyy. Mua pittää ymmärtää ja tekovollotus päälle , hyvä kun yhden kyyneleen saa tirautettua.
Miksi tuollain mies miksi hän haluaa olla sun kanssa jos toimii noin? Mitä hän saavuttaa tuolla jos kutenkin haluaa jatkaa kanssasi omin sanojensa mukaan..?
En jaksanut lukea aloitusta ihan kokonaan, mutta ilmiselvää että ap on narsisti ja mies on hänen uhrinsa.
Luoja te narsistit olette sairaita.
Jos et luota toiseen ihmiseen - älä ole hänen kanssaan suhteessa. Ei sillä väliä onko hän pettänyt, ei sillä väliä mitä viestejä hänellä on. Jos ei ole luottamusta, niin ei tule olla suhdetta. Mutta narsisti taas menee lukemaan miehen viestit.
No, kun pettäminen viesteistä paljastui - lopeta suhde. Mutta ei, narsisti ei lopeta suhdetta vaan menee tekemään väkivaltaa miehelle. Narsisti ei ikinä vain lopeta jotain suhdetta, ei ikinä vain mene pois, ei ikinä vain totea että parempi tehdä elämässä jotain muuta, parempi etsiä parempaa seuraa,... ei, vaan narsisti menee aina tekemään väkivaltaa.
Jne jne jne. Kymmenen juttua aloittajan tekstissä mitkä on ilmiselviä narsistin tekosia.
Ja tuo mies ei missään nimessä ole narsisti. Mies kuunteli naisen kysymyksiä, ei estänyt kuulustelun etenemistä, yritti puolustella itseään, yritti vaieta, yritti kierrellä, yritti väistellä. Ei narsisti ikinä tee niin. "Hyökkäys on paras puolustus" - noin toimivat kaikki narsistit aina. Toisin sanoen narsistimies ei olisi tuossa tilanteessa puolustautunut kun nainen meni kuulustelemaan, vaan narsistimies olisi heti hyökännyt naista vastaan. Narsistimies olisi kieltäytynyt kuuntelemasta ainuttakaan kysymystä, olisi kieltäytynyt puhumasta omista teoistaan mitään, ja olisi vain puhunut naisesta, kuulustellut naista, hyökännyt, hyökännyt, loukannut, uhkaillut, jyrännyt, jyrännyt, syyllistänyt, pilkannut, uhkaillut, pelotellut, kiristänyt, hiillostanut,...
Narsisti ei ikinä pakene eikä puolustaudu. Kun on pienikin loukkaus tai uhka niin narsisti hyökkää. Mies ei tehnyt niin. Nainen teki niin. Kun mies petti niin se loukkasi naista. Nainen olisi voinut poistua, kukaan ei pakottanut häntä jäämään, mutta ei, naisen ego ei sallinut hänen poistua. Naista oli loukattu, hänen ylpeyttään oli loukattu - hänen oli pakko hyökätä.
Idiootit!
Jos toisen ihmisen kanssa on niin paskaa, epäluotettavaa, inhottavaa, kieroa, manipulointia, salailua, selän takana toimimista, suuttumista,... niin tarvitseeko hänen kanssaan olla ollenkaan? Tarvitseeko puhua hänelle sanaakaan? Eikö niinku voisi vaan häipyä sanomatta mitään??? Eikö voisi oppia ettei tulevaisuudessa hankkiutuisi uudestaan tuollaisiin suhteisiin? Kannattaako ihmisten pariin mennä ollenkaan jos siitä tulee noin hankalaa? Tarvitseeko kaiken aina olla noin hankalaa? Oletteko ihan varmoja että ihmisten seura on teille hyväksi jos tuota vähemmällä draamailulla ette selviydy?
Mikä teitä vaivaa?
Ap, mulla on ollut hyvin samantapainen tilanne. Se tapahtui suhteen loppuvaiheessa, ja sitä ennen olin kokenut paljon henkistä väkivaltaa, manipulointia ja uhkaavaa käytöstä miehen taholta. (En tietysti heti ymmärtänyt että se mitä mies teki oli henkistä väkivaltaa, vaan vasta kun aloin hankkia tietoa lähisuhdeväkivallasta ja henkisestä väkivallasta, ja ymmärsin, että mieheni käytös oli tyypillistä henkisestä väkivaltaa.) Eli neuvoni sinulle on: lähde, vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta. Tilanne ei tuosta ainakaan paremmaksi muutu.
Jatkuu pian*