Käykö Haaparannassa eurot,
Kommentit (18)
Ei käy. Ruotsin puolta ja ruotsin rahayksikkö euro. Olettaisin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 11:36"]
Ei käy. Ruotsin puolta ja ruotsin rahayksikkö euro. Olettaisin.
[/quote]sekosin siis kruunu
Käy, mutta saatat saada vaihtorahat takaisin kruunuina. Pankki-/luottokortti kaikista näppärin mielestäni tuolla.
Ei kannata olettaa, käy nimittäin eurot. Mutta vaihtorahan saa tosiaan kruunuina, joten pankki/luottokorttia käytän yleensä aina.
No kyllä suurimmassa osassa paikoista saa vaihtorahankin euroina.
No mie asioin usein Haaparannalla ja aina olen euroilla maksanu ja euroja saanu takasin. Ikeasta en ole satavarma, että saako sieltä euroja vai kruunuja takasin..
Haaparannan ikeassa maksaessasi euroilla saat vaihtorahat kruunuina. Itse käytän aina luottokorttia asioidessani haaparannalla.
Haaparannassa viinakauppaan ei käy euro, elintarvike kauppoihin käy, mutta vaihtorahaa takaisin kruununa. Typerää, käytän aina korttia.
Kruunuhan se on..löytyy nytkin lompakosta.
Vierailija kirjoitti:
Käy, mutta saatat saada vaihtorahat takaisin kruunuina. Pankki-/luottokortti kaikista näppärin mielestäni tuolla.
Mutta ei kannata S pankin kortilla, menee joku välitys tms valuutta maksu. Joku euro/maksu. OP ei vedä välistä.
Kannattaa maksaa tavallisella pankki- tai luottokortilla. Silloin maksu menee täsmälleen oikein kurssin mukaan ilman välityspalkkioita.
Ottaa ne käteisellä eurolla maksaessa myös välityspalkkion
se kurssi on kallis eurolla maksajille
Visa tai masteri on oikea maksuväline missä päin tahansa maailmaa.
Mä olin omasta mielestäni äärikonservatiivi maksuvälineiden käytön suhteen, mutta silti olen vuosikausia maksanut kaiken kortilla niin kotimaassa kuin ulkomailla. Muutama kymppi löytyy kyllä aina käteisenä lompakosta.
Hölmö luulee että ne ei ota käteisellä palkkiota. Tietty ottaa. Kauppiaan pitää muuttaa ne sun rahat kruunuiksi ja ne ottaa siitä kyllä palkkion sulta - eli se vaihtokurssi on sulke huono
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa tavallisella pankki- tai luottokortilla. Silloin maksu menee täsmälleen oikein kurssin mukaan ilman välityspalkkioita.
Ei ap:lla ole luottokorttia, eikä ei sellaista edes saisi. Jos hänellä olisi luottokortti, ei hänen tarvitsisi edes kysellä asiasta.
käy