Kysymys Tinder-kokemuksista
Olen nelikymppinen nainen, jonka muutaman vuoden kestänyt parisuhde päättyi pari kuukautta sitten. Tein viikko sitten Tinder-profiilin ja huomaan, että matcheja tulee vähemmän kuin edellisellä kerralla sinkkuna ollessani. Mikä tähän voisi olla syynä? Huomaan, että sovellus ohjaa aiempaa voimakkaammin käyttäjiä hankkimaan maksullisen version, jolloin voi olla, että sovellus panttaa sopivia käyttäjiä ilmaisversiossa eikä matcheja synny. Onko jollain tällaisesta tietoa? Toinen syy voi tietysti olla haluttavuuteni kumppanina. Ymmärrän toki, että en enää ole yhtä viehättävä kuin kuutisen vuotta sitten, jolloin viimeksi käytin sovellusta. Tämän voisi ajatella vaikuttavan kiinnostavuuteeni, mutta sama koskee tietysti myös ikäisiäni miehiä. Arvioisin olevani omassa ikäryhmässäni samaa tasoa kuin edellisellä kerralla silloisessa ikäryhmässäni. Tavoittelevatko miehet ikuisesti 20-35-vuotiaita naisia ja skippaavat tätä vanhemmat, vaikka itselle tulee ikää? Kolmas syy, joka tulee mieleeni, on yli nelikymppisten käyttäjien vähäisempi määrä. Onko eri ikäisistä käyttäjistä olemassa tilastoja? Onko muita, jotka olisivat tehneet samoja havaintoja?
Kommentit (21)
"huomaan, että matcheja tulee vähemmän kuin edellisellä kerralla sinkkuna ollessani. Mikä tähän voisi olla syynä? Huomaan, että sovellus ohjaa aiempaa voimakkaammin käyttäjiä hankkimaan maksullisen version, jolloin voi olla, että sovellus panttaa sopivia käyttäjiä ilmaisversiossa eikä matcheja synny"
Teit aivan oikean johtopäätöksen, sovellus on vuosi vuodelta muuttunut huonommaksi. Se on tarkoituksella huono jotta käyttäjille kuten ylempänä oleva 40v mies "mielenkiinnosta kokeili goldia" ja maksoi siitä sen +30€/kk.. Osumia ja matcheja tulee nykyään paljon huonommin kuin ennen.
Laitan aika paljon miehiä oikealle ilman että koskaan tulee match.. ne kenen kanssa tulee, ovat kuitenkin mielestäni “samantasoisia” suunnilleen kuin ne jotka jää mätsäämättä. En tiedä onko sit naamassa vai missä vika, vai eikö kaikki miehet näe minun profiilia ilman sitä goldia. Kun voisi kuvitella että useammalle kelpaisi esim. kevyempi seura ja että miehet ainakin kokeilisi kepillä jäätä..
N30 kirjoitti:
Laitan aika paljon miehiä oikealle ilman että koskaan tulee match.. ne kenen kanssa tulee, ovat kuitenkin mielestäni “samantasoisia” suunnilleen kuin ne jotka jää mätsäämättä. En tiedä onko sit naamassa vai missä vika, vai eikö kaikki miehet näe minun profiilia ilman sitä goldia. Kun voisi kuvitella että useammalle kelpaisi esim. kevyempi seura ja että miehet ainakin kokeilisi kepillä jäätä..
Vika on siinä, että väki usein kuvittelee sen oman tasonsa liian korkeaksi. Joko sinä tai sitten ne jotka heitit oikealle. Tämä on nykyisen tinderdeittailun luoma ilmiö, kun koetaan että valinnanvaraa on yllinkyllin eikä mihin tahansa tarvitse tyytyä.
N30 kirjoitti:
Minulla sama! Olen siis ap. Ne, joiden kanssa tulee match, ovat mielestäni aika lailla samantasoisia kanssani, mutta paljon jää matcheja syntymättä, vaikka pyrin tykkäämään vain sellaisista, joiden kanssa voisin kuvitella realistisesti syntyvän suhteen. En siis tykkää ikäisekseen poikkeuksellisen hyvässä kunnossa olevista tai poikkeuksellisen komeista miehistä vaan jätän heidät suosiolla vastaaville naisille. Tavoittelen sen tyyppisiä tai tasoisia miehiä, joiden huomaan katselevan minua tai ryhtyvän kanssani juttusille sovelluksen ulkopuolella.
Minulla on käytännössä sama profiili nyt kuin kolme vuotta sitten ja matcheja tulee silti paljon vähemmän kuin silloin. Johtuu varmaan siitä, että yrittävät rahastaa panttaamalla matcheja kuten ap arveli.
M31
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Minulla sama! Olen siis ap. Ne, joiden kanssa tulee match, ovat mielestäni aika lailla samantasoisia kanssani, mutta paljon jää matcheja syntymättä, vaikka pyrin tykkäämään vain sellaisista, joiden kanssa voisin kuvitella realistisesti syntyvän suhteen. En siis tykkää ikäisekseen poikkeuksellisen hyvässä kunnossa olevista tai poikkeuksellisen komeista miehistä vaan jätän heidät suosiolla vastaaville naisille. Tavoittelen sen tyyppisiä tai tasoisia miehiä, joiden huomaan katselevan minua tai ryhtyvän kanssani juttusille sovelluksen ulkopuolella.
Miksiköhän ette saa nyt samaa käsittelyä kuin minä miehenä, kun mainitsin joskus etten tykkää liian hyvännäköisistä naisista vaan niistä tavallisen näköisistä vaan kun heiltä ei tule vastakaikua. Kun oikeastihan minä kuulemma kuitenkin halusin niitä hyvännäköisiä vain ja tyytyisin tavikseen, en ole parisuhdemateriaalia ja minusta saisi tehdä suurinpiirtein jauhelihaa. Paska mies.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen omasta mielestäni ihan keskiverron näköinen 40-vuotias mies jota yleensä luullaan ainakin 5 vuotta nuoremmaksi, eikä kukaan nainen minua esim- harrastuksissakaan juokse karkuun. Tinderissä ikähaarukkana minulla oli 35-45 vuotta.
Mitään mätsejähän minä en tuolla saanut, joten ihan mielenkiinnosta kokeilin gold-ominaisuudella minkälaiset ihmiset olivat minusta tykänneet. Kyseessä oli siis n. 50-vuotiaat ja keskivertoa huonomman näköiset naiset, joilla ei yleensä ollut edes mitään profiilitekstejä.
Vaikuttaa siltä, että naiset tosiaankin kuvittelevat itsestään liikoja Tinderissä.
Ap tässä. En osaa sanoa, miksi matcheja ei synny, jos ihan oikeasti olet niin miellyttävä, kuin mitä annat ymmärtää. Itse olen tehnyt sellaisen havainnon, että moni mies, varsinkaan vähän vanhempi, ei osaa laatia kiinnostavaa profiilia vaan kuvat on otettu huonoista kuvakulmista tai niissä esitellään kalasaalista tai ajetaan mönkijällä. Osalla miehistä on kaikissa kuvissa aurinkolasit. Tällainen ei vetoa naisiin, enkä itsekään tällaisista profiileista tykkää, vaikka luonnossa mies saattaisi olla hyvinkin mukava ja kiinnostava. En tiedä, miltä naisten profiilit yleensä näyttävät, mutta somekanavien perusteella naiset ainakin omassa tuttavapiirissäni ovat yleensä miehiä taitavampia ottamaan kuvia ja laatimaan kiinnostavia päivityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Miksiköhän ette saa nyt samaa käsittelyä kuin minä miehenä, kun mainitsin joskus etten tykkää liian hyvännäköisistä naisista vaan niistä tavallisen näköisistä vaan kun heiltä ei tule vastakaikua. Kun oikeastihan minä kuulemma kuitenkin halusin niitä hyvännäköisiä vain ja tyytyisin tavikseen, en ole parisuhdemateriaalia ja minusta saisi tehdä suurinpiirtein jauhelihaa. Paska mies.
Viittaat ilmeisesti johonkin ihan muuhun keskusteluun? En minä (olen ap) ole ollut sinua lyttäämässä enkä ota vastuulleni sitä, mikä joku toinen nainen on tehnyt tai sanonut.
Huomannet aloituksesta, että olen pohtinut oman "tasoni" väärin arvioimisen lisäksi myös muita vaihtoehtoja (ilmaisversion puutteet ja käyttäjien määrä) enkä ole lähtenyt suoraan syyttämään miehiä siitä, että matcheja on vähemmän nyt kuin viimeksi sovellusta käyttäessäni.
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vika on siinä, että väki usein kuvittelee sen oman tasonsa liian korkeaksi. Joko sinä tai sitten ne jotka heitit oikealle. Tämä on nykyisen tinderdeittailun luoma ilmiö, kun koetaan että valinnanvaraa on yllinkyllin eikä mihin tahansa tarvitse tyytyä.
Voipi olla. En silti ala niitä peräkylän mörököllejä laittamaan oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Varmaan eri naiset paikalla. En minäkään laita kaikkein parhaimman näköisiä, koska ei saumaa, ei kiinnosta kilpailla kenestäkään, eikä itseä kiinnosta näyttää top kympiltä kaikenaikaa, vaan haluan miehen jonka kanssa voin olla oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen omasta mielestäni ihan keskiverron näköinen 40-vuotias mies jota yleensä luullaan ainakin 5 vuotta nuoremmaksi, eikä kukaan nainen minua esim- harrastuksissakaan juokse karkuun. Tinderissä ikähaarukkana minulla oli 35-45 vuotta.
Mitään mätsejähän minä en tuolla saanut, joten ihan mielenkiinnosta kokeilin gold-ominaisuudella minkälaiset ihmiset olivat minusta tykänneet. Kyseessä oli siis n. 50-vuotiaat ja keskivertoa huonomman näköiset naiset, joilla ei yleensä ollut edes mitään profiilitekstejä.
Vaikuttaa siltä, että naiset tosiaankin kuvittelevat itsestään liikoja Tinderissä.
Ap tässä. En osaa sanoa, miksi matcheja ei synny, jos ihan oikeasti olet niin miellyttävä, kuin mitä annat ymmärtää. Itse olen tehnyt sellaisen havainnon, että moni mies, varsinkaan vähän vanhempi, ei osaa laatia kiinnostavaa profiilia vaan kuvat on otettu huonoista kuvakulmista tai niissä esitellään kalasaalista tai ajetaan mönkijällä. Osalla miehistä on kaikissa kuvissa aurinkolasit. Tällainen ei vetoa naisiin, enkä itsekään tällaisista profiileista tykkää, vaikka luonnossa mies saattaisi olla hyvinkin mukava ja kiinnostava. En tiedä, miltä naisten profiilit yleensä näyttävät, mutta somekanavien perusteella naiset ainakin omassa tuttavapiirissäni ovat yleensä miehiä taitavampia ottamaan kuvia ja laatimaan kiinnostavia päivityksiä.
Eiköhän se ongelma ole juuri tuossa, että normaalielämä ei vastaa niitä someodotuksia.
Eli se, että olen ihan mukava ja tavallinen mies neutraalilla profiililla ei herätä mitään kiinnostusta tai huomiota. Valokuvatkin varmasti voisivat olla teknisesti parempia, mutta mitään kaloja, mönkijöitä, tai aurinkolaseja minulla ei niissä ole.
Oman kokemukseni mukaan n. 70% naisten profiileista on täysin ilman tekstiä, eli he luottavat siihen, että miehet kyllä tykkäävät kaikista. Kuvat näillä toki ovat parempia kuin minulla, mutta itse ainakin odotan, että tekstiäkin olisi edes pari lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käytännössä sama profiili nyt kuin kolme vuotta sitten ja matcheja tulee silti paljon vähemmän kuin silloin. Johtuu varmaan siitä, että yrittävät rahastaa panttaamalla matcheja kuten ap arveli.
M31
Kiitos vastauksesta! Jos matcheja tulee vähemmän nyt kuin pari vuotta sitten myös nuoremmalle käyttäjälle, syy on tosiaan ehkä sovelluksen algoritmeissa eikä pelkästään minun rupsahtamisessani. Minua nolottaa keskustella aiheesta kavereiden kanssa, joten päädyin kysymään muiden kokemuksista täällä anonyymilla nettipalstalla.
En myöskään tiedä, mikä on normaali määrä matcheja ikäiselleni naiselle, enkä kehtaa tutuilta kysyä. Minulle on tullut viikon aikana 15 matchia, joista viidelle kirjoitin itse ensin, viisi kirjoitti minulle ja viiden kanssa kumpikaan ei kirjoittanut mitään. Kiinnostavasti niistä viidestä, joille tein itse aloitteen, vain kaksi vastasi, eli ainakaan minun kokemukseni mukaan Tinder ei ole mikään naisten karkkikauppa. Minä vastasin kaikille, jotka kirjoittivat minulle. Tarkennan, että en valita matchien määrästä yleensä - tuossa määrässä on kyllä ihan tarpeeksi - vaan ainoastaan vertaan sitä edelliseen Tinder-kokeiluuni kuusi vuotta sitten. Silloin matcheja tuli samassa ajassa ainakin kaksinkertainen määrä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ongelma ole juuri tuossa, että normaalielämä ei vastaa niitä someodotuksia.
Eli se, että olen ihan mukava ja tavallinen mies neutraalilla profiililla ei herätä mitään kiinnostusta tai huomiota. Valokuvatkin varmasti voisivat olla teknisesti parempia, mutta mitään kaloja, mönkijöitä, tai aurinkolaseja minulla ei niissä ole.
Oman kokemukseni mukaan n. 70% naisten profiileista on täysin ilman tekstiä, eli he luottavat siihen, että miehet kyllä tykkäävät kaikista. Kuvat näillä toki ovat parempia kuin minulla, mutta itse ainakin odotan, että tekstiäkin olisi edes pari lausetta.
Oli kiinnostavaa kuulla, että noin suuri osa naisten profiileista on ilman tekstiä. Minä (ap) halusin alusta alkaen tehdä kunnollisen profiilin. Minulla on profiilikuvana selkeä kasvokuva ja lisäksi pari tilannekuvaa, joista yksi on kokovartalokuva. Kaikki kuvat ovat tuoreita ja käsittelemättömiä, enkä ole kikkaillut kuvakulmilla näyttääkseni hoikemmalta. Esittelytekstinkin olen kirjoittanut.
On sanottava, että vaikka matcheja on nyt vähemmän kuin viimeksi, ovat ne siinä mielessä laadukkaampia, että pelkän seksiseuran etsijöitä on vähemmän. Olen huomannut, että nykyään jo profiilissa ilmaistaan selkeästi, millaista seuraa haetaan. Tämä on hyvä, eikä ikäviä yllätyksiä juurikaan ole tullut vastaan.
Olen mies ja pakko kysyä, että miten te jaksatte/pystytte keskustelemaan monen matchin kanssa? Jos vaikka viidenkin kanssa pitäisi yrittää yhtä aikaa viestittää, niin mulla kyllä menis kaikki aika siihen...
Tai olen kai niin putkiaivo, että tykkään keskittyä yhteen tai kahteen kerrallaan. Siksi onkin hyvä ettei noita matcheja itselle paljoa tulekaan kerralla, koska tuntuu ettei pystyisi kaikille venymään. Kuitenkin koen että jotain viestiä pitää laittaa, kun kerran osuma on tullut...
Mä en suostu käyttämään tinderiä juuri siitä syystä, että se sovellus päättää mun puolesta kenen profiileja näen.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja pakko kysyä, että miten te jaksatte/pystytte keskustelemaan monen matchin kanssa? Jos vaikka viidenkin kanssa pitäisi yrittää yhtä aikaa viestittää, niin mulla kyllä menis kaikki aika siihen...
Tai olen kai niin putkiaivo, että tykkään keskittyä yhteen tai kahteen kerrallaan. Siksi onkin hyvä ettei noita matcheja itselle paljoa tulekaan kerralla, koska tuntuu ettei pystyisi kaikille venymään. Kuitenkin koen että jotain viestiä pitää laittaa, kun kerran osuma on tullut...
Ap tässä. En minä pystykään. Kyllä jo muutaman viestin jälkeen huomaa, lähteekö homma kehittymään sellaiseen suuntaan, että sille haluaa antaa mahdollisuuden. Seitsemästä miehestä, joiden kanssa syntyi keskustelua, kolmen kanssa lähdin treffeille jo parin päivän sisällä. Loppujen kanssa totesin minä tai toinen osapuoli, että ei tästä varmaan ole syntymässä mitään, oli liikaa välimatkaa, erilaiset arvot tai toiveet parisuhteelle. Ihan hyvässä hengessä on saatu keskustelut lopetettua.
Olen nyt vähän kahden vaiheilla, että kumpi on parempi: tavata pian vai kirjoitella pidempään. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Olen periaatteessa pikaisen tapaamisen kannalla, jotta ei ehdi syntyä turhia odotuksia, mutta on tosi raskasta tavata täysin tuntematon ihminen, ja mieluummin sitä käyttäisi vähän vapaa-ajan johonkin, joka on varmasti mukavaa.
Omia kokemuksiani. Olen 49 v. mies ja käyttänyt sovellusta reilun kuukauden ajan. Osumia syntyy perusmukavien 40-50-vuotiaiden naisten kanssa. Tarkkaa osumien yhteismäärää en ole kirjannut ylös, mutta 20-25 kpl. Osumani ovat olleet koulutukseltaan ja ulkonäöltään aika lailla samaa tasoa kuin minä. Melkein kaikki ovat olleet työelämässä, ja elämäntavat ovat olleet terveellä pohjalla. Osan kanssa olen käynyt treffeillä ja vielä useamman kanssa olen kirjoitellut, aika paljonkin. Rakkautta en ole vielä löytänyt.
Ensi alkuun tykkäsin aika kevyinkin perustein jos mistä naisista, mutta viime aikoina olen ollut aika nirso. Samaan aikaan osumien määrä on kasvanut, ja osumat ovat alkaneet tuntua paremmilta ja paremmilta. Siitä huolimatta olen harkinnut sovelluksen poistamista.
No karu totuuhan se on, että 30+ naiset harvemmin enää säväyttävät pelkkien kuvien perusteella.
M35