Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut jätettiin tällaisella sähköpostiviestillä:

Vierailija
06.07.2013 |

"Hei xxxxxx!

Vaihteeksi minun vuoroni kirjoittaa sinulle. Minusta tuntuu, että tämä on välillämme parhaiten toimiva kommunikointimuoto. Ehkä vähän kömpelö, mutta vältytään parhaiten konflikteilta ja ylitulkinnoilta molemmin puolin.

Kuten olet huomannut, olen viime aikoina ollut sinua kohtaan kohtuuttomankin äreä, helposti suuttuva ja sanonut välillä turhan pahasti. Olen kohdellut sinua ilkeästi, enkä todellakaan itsekään pidä siitä. Tykkään sinusta ja välitän sinusta, enkä missään tapauksessa halua sinulle mitään pahaa. Kärsin itsekin tilanteesta, jossa kohtelen sinua huonosti.

En vain voi sille mitään.

Kuten sinulle taisin joskus aiemmin kertoakin, vihaan tilannetta, jossa alan käyttäytyä seurustelukumppaniani, sinua, kohtaan huonosti. Minusta tulee, ja on tullut, aikamoinen kusipää. On ristiriitaista tykätä ja välittää toisesta ja samaan aikaan saada valtaisia suuttumuksen tunteita pienestäkin ärsykkeestä. Valitettavasti kyse on yksinkertaisesti siitä, että sydämeni ei ole täysillä tässä enää mukana.

Meidän on nyt aika erota, oikeasti ja todella. Erota pariskuntana – toivottavasti jatkaa ystävinä.

Et ehkä usko, mutta tämä on todella tuskallista minullekin. Silti tiedän sen syvällä sydämessäni oikeaksi, kuten olen tiennyt jo pitkään. En vain ole halunnut antaa ihan helpolla periksi. Minusta tuntuu pahalta kun tämä tässä muodossaan loppuu tähän. Minusta tuntuu erityisen pahalta se, että tämä satuttaa paljon myös sinua. Se on silti ainoa oikea päätös – asia ainoastaan pahenisi, ja on pahentunutkin jo, kun sitä pitkittää.

Haluaisin, että ymmärrät, ettei tässä ole kyse yksittäisestä riidasta, erimielisyydestä, asiasta, toimintatavasta tai tapahtumasta. Tämä ei liity mitenkään eiliseen riitaamme puhelimessa, olin tehnyt lopullisen päätöksen tästä asiasta jo aiemmin päivällä. Tämä ei liity tapaamistahtiimme, ei käytökseesi, eikä siihen että sinun tai minun olisi pitänyt tehdä jotakin toisin. Tämä ei ole jotain, joka olisi ollut korjattavissa tai muutettavissa noin vain.

Lopullinen syy on yksinkertaisesti se, että vaikka kuinka sinusta välitän, en näe sinua oikeana kumppanina itselleni, enkä itseäni sinulle. En näe yhteistä tulevaisuutta. Sydämeni on sinulle todella lämmin, mutta se ei syki sinulle. Voi hyvin olla, etten sitä oikeaa koskaan löydä – eihän sitä ole tähänkään mennessä löytynyt. En kuitenkaan halua suhdetta jossa tyytyisin pidemmäksi aikaa mihinkään muuhunkaan. Enkä todellakaan halua pitää sinua vain ”varalla” kunnes löytyy joku muu. Et sitä varmasti halua sinäkään.

Olet minulle tärkeä, ja toivon, että yhteinen ystävyytemme jatkuisi. Se voi olla hankalaa aluksi, mutta uskon, että sitä kautta voimme antaa toisillemme paljon enemmän.

Vaikka viime ajat ovatkin olleet meille aika rankkoja ja suhteemme on jo pitkään ollut jatkuvaa taistelua, koen silti todella tykkääväni sinusta. Palasemme eivät vain mitenkään loksahda kohdalleen. Niiden liimaksi tarvittaisiin jotain niin voimakasta, ettei minun sydämestäni valitettavasti sellaista löydy.

Halutessasi voin edelleen tulla tänään käymään. Siinä on kuitenkin yksi ehto. Sinun täytyy luvata minulle, ettet pyydä minua takaisin. Vaikka viime kuukausiin on mahtunut paljon hyviäkin hetkiä, koen silti, että paluumme yhteen viime eron jälkeen oli virhe. En sitä virhettä aio toistaa – se vain aiheuttaisi lisää kipua meille molemmille.

Voin tulla siis käymään, keskustelemaan ja kuuntelemaan. Sinun täytyy kuitenkin sitä ennen luvata, että ymmärrät tämän olevan päätökseni, ja kunnioitat sitä. Yrittämättä kääntää päätäni. Laita minulle viesti, tai soita, jos haluat minua nähdä. Tänään, tai joskus myöhemmin, kun sinusta siltä tuntuu.

Ystävänä,

xxxxxx"

Miltä kuulostaa, te joilla on elämänkokemusta? Mainittakoon, että

- kirjoitti tuon ja jätti minut kolmisen päivää sen jälkeen, kun oli tavannut erään naisen, jonka kanssa alkoi heti seurustella. Ovat nyt yhdessä, asuvat yhdessä.

- oli noin kuukautta aiemmin valehdellut minulle menevänsä työkaverien kanssa risteilylle. Kun muualta saamieni tietojen pohjalta kysyin, oliko risteilyllä myös eräs nainen, vastasi että "huoh, ei ollut, lopeta jo". Vasta todisteet hankittuani myönsi, että kyllä oli. Olivat yöpyneet samassa neljän hengen hytissä tämän 9 vuotta nuoremman naisen kanssa. Risteilyllä oli ollut puolituttujen iso ryyppyporukka, ei kolmen hengen työporukka. Kiinni jäätyään kirjoitti: "Jos olisin tiennyt, että suhtautumisesi asiaan on ok, olisin tietysti kertonut totuuden."

- petti exäänsä, lapsensa äitiä, mm. minun kanssani, ennen kuin aloimme seurustella. Oli pettänyt lapsensa äitiä muidenkin kanssa ja jäänyt siitä kiinni.

- kuulin hänen kaveriltaan muutamaa kuukautta aiemmin, että mies oli suudellut antaumuksella jonkun naisen kanssa baarissa. Kysyin pitääkö paikkansa. Kiisti kaiken. Kaveri oli kuulemma nähnyt väärin.

- seurustelun aikana hoki "yksi, korkeintaan kaksi yhteydenottoa viikossa!" Ei esitellyt äidilleen. Jälkikäteen selvisi, että Facebookissa oli koko ajan lukenut että sinkku.

- oli kertonut minulle seurustelun aikana, että hän aina "muuttuu kusipääksi", kun lakkaa välittämästä kumppanistaan. Näin oli käynyt useita kertoja. Takana tällä kolmekymppisellä miehellä oli mm. muutama avoliitto.

Millaista tulevaisuutta ennustatte hänen nykyiselle parisuhteelleen?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen exäänsä oli varoitettu tästä miehestä, kun he olivat alkamassa seurustella. Tämä viittaa siihen, että samat vinkeet on täytynyt olla jo kauan ennen minua ja minua edeltänyttä naista. Harmi, että minua ei kukaan varoittanut.

ap

Vierailija
22/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin olette helvetin hulluja ja tyhmiä. Yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä rupesit seurustelemaan naisystäväänsä pettävän miehen kanssa ja nyt valitat, että sua ei varoitettu?

Vierailija
24/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kirje oli kuitenkin häneltä kunnioittavaa sinua kohtaan. Jos hän olisi ihan ku**ipää, hän olisi toiminut toisin, hävinnyt tai sanonut heipat jotenkin lyhyesti. Nyt hän sentään perusteli asiaa pitkälti.

Hän selvästi ei rakasta eikä kunnioita sinua. Mikä teidät piti yhdessä, mikä sai sinut ajattelemaan, että hän on sinulle se oikea? Mikä teitä yhdistää, muu kuin vetovoima toisiinne?

Vierailija
25/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kirje teistä muistakin falskin oloinen, niin kuin siinä kirjoitettaisiin tasan päinvastaista kuin mikä on totuus?

"Tykkään sinusta ja välitän sinusta" = En piittaa sinusta.

"Et ehkä usko, mutta tämä on todella tuskallista minullekin" = "Olen lähinnä helpottunut, ja kiva päästä kokeilemaan sitä uutta naista, jonka tapasin. Sovin jo treffit ensi viikolle." Paljastava ilmaus on on tuo "et ehkä usko".

"Enkä todellakaan halua pitää sinua vain ”varalla” kunnes löytyy joku muu." = Pidin sinua varalla, kunnes löysin tuon toisen.

Sinulle, joka viittasit siihen että olisihan minun jo siitä pettämisestä pitänyt osata päätellä jotain: Jep. Mutta en tiennyt, että se on hänen pitkäaikainen toimintatapansa se pettäminen. Minullehan hän sepitti, että hänen ja kumppaninsa suhde on ollut kuollut jo pitkään. Jätettyään exänsä hän tarinoi, että olisipa ollut harmi, jos hän olisi jäänyt siihen huonoon suhteeseen ja missannut mahdollisuuden tutustua minuun.

ap

Vierailija
26/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiahan ne erokirjeet ovat. Kovasti mietittyjä, kohteliaita, arvostavia ja varovaisia, että kohteesta pääsisi ilman turhia kohtauksia siististi. Mitään ystävyyttä hän ei luonnollisesti oikeasti kaipaa, se on vain sanonta jolla tosiaan yrittää välttää sen, ettet hilluisi ympäriinsä solvaamassa häntä kusipääksi. Se että postasit sen julkiselle nettisivustolle kertoo, että ihan oikeassa on ollut ja sinun kohdallasi onkin ollut syytä varovasti mielistellen yrittää päästä eroon.

Jokatapauksessa, ihan suoraselkäistä hommaa sanoa se suoraan. Nyt keräät itsetuntosi hipuset ja lähdet tyylikkäästi ja kohteliaasti ittsekin ja etsit jonkun jonka kanssa tykkäätte molemmat toisistanne. Hetken kun mietit, niin mitään erityistä et menetä tyypissä, joka ei nyt vaan ollut kiinnostunut sinusta.

Vierailija
27/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa kyllä jostakin kopioidulta. Kysy piruuttasi eksiltä, että onko tuttua tekstiä.

Vierailija
28/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan 'herrasmies' ja melkoinen ruuneperi. Sanoisin että anna mennä ja kevyet mullat..

Vierailija
29/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jättää naisensa aina samalla epistolalla. Hirveää paatosta enkä valitettavasti usko, että on runoillut tuota ap:ta varten, etenkin jos on jo seuraava nainen katsottuna :( hyvä kun pääsit eroon, yyh mikä tapaus. Jatkossa älä sekaannu pettäneisiin. 

Vierailija
30/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 17:30"]

Tuollaisiahan ne erokirjeet ovat. Kovasti mietittyjä, kohteliaita, arvostavia ja varovaisia, että kohteesta pääsisi ilman turhia kohtauksia siististi. Mitään ystävyyttä hän ei luonnollisesti oikeasti kaipaa, se on vain sanonta jolla tosiaan yrittää välttää sen, ettet hilluisi ympäriinsä solvaamassa häntä kusipääksi. Se että postasit sen julkiselle nettisivustolle kertoo, että ihan oikeassa on ollut ja sinun kohdallasi onkin ollut syytä varovasti mielistellen yrittää päästä eroon.

Jokatapauksessa, ihan suoraselkäistä hommaa sanoa se suoraan. Nyt keräät itsetuntosi hipuset ja lähdet tyylikkäästi ja kohteliaasti ittsekin ja etsit jonkun jonka kanssa tykkäätte molemmat toisistanne. Hetken kun mietit, niin mitään erityistä et menetä tyypissä, joka ei nyt vaan ollut kiinnostunut sinusta.

[/quote]

Samaa mieltä. Yritä nyt vain unohtaa koko tyyppi, turha analysoida ja etsiä piilomerkityksiä viestistä, jonka sanoma on kuitenkin harvinaisen selvä. Teidän juttunne on ohi. Seuraava mies on sitten tasokkaampi ja kiinnostuneita miehiä varmasti sulle maailmassa riittää.

Vierailija
31/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelin 10v miehen kanssa joka tapaili ja harrasti seksiä naisen kanssa jonkka oli tuntenut 10v ja tälle naiselle sanoi että ei rakasta minua vaan haluaa olla hänen kanssaan kun sopiva tilaisuus tulee ja näin kauan kesti kunnes sain tietää kun kyseinen nainen otti minuun yhteyttä ja nyt mies ei ole kummankaan kanssa ja haikailee välillä perään.miehet on todella outoja sillä seurustelin puolitoista vuotta miehen kanssa joka sanoi että hän ei halua vakiintua kenenkään naisen kanssa koska menee vapaus ja yksityisyys.kyseinen mies oli kolmesti eronnut ja tapaili kaikkia kolmea exsää ravintolassa,kotonaaan,heidän luonaan ja aina puhui heistä mitä olivat silloin tehneet kun olivat yhdessä ja että ovat hänelle tärkeitä ja rakkaita ystäviä joiden kanssa ei mene yhteen.nämä kolme naista meni aina tapaamisissa minun edelle ja kun totesin että ei ole päässyt yli vaikka eroista jo kymmenen vuotta niin suuttui ettei pidä paikkansa.eli olin hätävara kun exsät eivät olleet kuvioissa.tyhmänä katsoin ja odotin että tilanne muuttuisi ja sitten läksin koska emme seurustelumme aikana asuneet yhdessä koska hän ei halunnut. itse asiasssa olen tavannut jonkun verran samantyylisiä miehiä jotka sanovat että ei vakavaa,ei seurustelua,ei vaatimuksia,ei sitoutumista,ei yhteenmuuttoa vaan hellyytttä,seksiä ja hauskaa silloin kun heille sopii ja naisia syytetään hankaliksi ja vaativiksi

Vierailija
32/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen ruuneperi mies on kuten joku totesikin. Epäilisin myös jonkinlaista persoonallisuushäiriötä, teksti on sen verran falskin oloista. Mies vikuttaa pleijeriltä, joka osaa puhua naiset ympäri. Ikinä,  ei ikinä  tuosta miehestä olisi tullut uskollista kumppania sinulle eikä tällekään, joka nyt kierroksessa. 

Vierailija
33/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiasssa olen tavannut jonkun verran samantyylisiä miehiä jotka sanovat että ei vakavaa,ei seurustelua,ei vaatimuksia,ei sitoutumista,ei yhteenmuuttoa vaan hellyytttä,seksiä ja hauskaa silloin kun heille sopii ja naisia syytetään hankaliksi ja vaativiksi

Puit sen hyvin sanoiksi. Riidat tulivat siitä, kun vaadin enemmän. Riitelin mm. siitä, että hänen äitinsä ei edes tiennyt minusta, ja siitä, että oli nähty viimeksi yli viikko sitten, ja että joulua ei vietetty yhdessä, eikä pääsiäistä, jne.

Hyväksikäytöltähän tuo tuntuu. Kusetusta sekin, kun väitti ihmettelevänsä miksi ihmiset pilaavat hauskan seurustelun muuttamalla yhteen? Antoi siis kuvan, että ei muuta yhteen kanssani, koska hän nyt vain on sellainen ja siinä menisi hyvä seurustelusuhde pilalle. Mutta sitten muutti tuon seuraavan naisen kanssa heti yhteen.

ap

Vierailija
34/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäksi ruuneperille ...

Unohda tuo mies ap ja opi kokemastasi!

Vierailija
35/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvasti kirjoitettu.

Yritä unohtaa ja jatkaa elämääsi ja jättää tämän exän jatkokuvioiden vatvominen. Aivan sama, miten hänen nykyisen ja senjälkeisten suhteidensa käy.

Vierailija
36/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurustella sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat samaa kuin te, eikä mennä tyhmänä perässä, kun mies ei esimerkiksi halua 1) tavata useammin 2) esitellä kenellekään 3) muuttaa yhteen 4) mennä naimisiin 5) saada lapsia, mutta te haluaisitte. Turha itkeä palstalla, että kaikki miehet on sikoja, jos ei itse vaadi mitän suhteelta.

Vierailija
37/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin kirjeellä vuosia vuosia sitten. Toki erouhkaa oli. Oli seaika tärsky. Selkäkin jumiutui muutamaksi päiväksi. Menin itseeni mutta teki kipeää. Toki tavattiin kasvokkain 2 kertaa ja kumpikin itkettiin.

Vierailija
38/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei niin pidä sinusta. Unohda.

Vierailija
39/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jotenkin pelottavaa, että toinen runoilee tollain. Vähän creepyä... Ei ihan tervettä. Vastaa vaan "juu", se aiheuttaisi eniten hämmennystä miehessä ja olisi samalla aivan neutraali vastaus.

Vierailija
40/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa melkein kuin minun ex-avoltani :D Hän kanssa runoili puhelimessa kamalat litanniat, kuinka ei voisi minua parempaa naista saada, mutta siltikään ei halunnut minua. Ja kuinka hän tykkäsi tehdä asioita kanssani mutta ei minusta. Kummallisia nuo miehet...

Ja minä kuvittelin seurustelevani miehen kanssa joka haluaa lapsia jne, koska niistä oli aina välillä puhetta, totuus olikin aivan toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan