Miten kukaan uskoo selvänäkijöihin tms.?
Toki kaikenlaista mielenterveyden pulmaa ja heikkoja hetkiä on, mutta uskojia löytyy aika paljonkin, kun tuota "työtä" tekeviä tuntuu riittävän (telkkarissakin ohjelmia ja mainoksia).
Tai eihän tuo pitäisi edes olla uskomisesta kiinni, kun mitään näyttöä ei koskaan oikeasti ole tullut keneltäkään näkijältä. On esim. paljon julkisuutta saaneita katoamistapauksia, jotka ei vain selviä. Oishan se kätevää, kun joku oikeasti NÄKISI.
Siis mikä saa ihmisen höyrähtämään noihin?
Kommentit (23)
Luulisi, että oikea lottorivi olisi oiva konsti todistaa noiden huijausbisnes mutta ilmeisesti jotkut haluaa niin kovasti vahvistusta jollekin haaveelleen että vaikka maksavat tuollaisille sen sanomisesta.
Veikkausta ei olis, jos olis ennustajia tai muita näkijöitä.
Mutta pitäiskö siltiki soittaa johonki kalliiseen numeroon? Sais edes ruokavinkit viikonlopuksi.
En tiedä, mitä nuo telkkarin mainokset ovat, mistä puhut. Uskon kyllä, että toisilla on intuitiivisiä kykyjä, he vaistoavat asioita eri lailla kuin ei-intuitiiviset. Mutta en usko, että he ”näkevät” mitään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä nuo telkkarin mainokset ovat, mistä puhut. Uskon kyllä, että toisilla on intuitiivisiä kykyjä, he vaistoavat asioita eri lailla kuin ei-intuitiiviset. Mutta en usko, että he ”näkevät” mitään.
Eivät vain vaistoa mitään merkittävää. Harmi.
Mt-ongelmat varmaan suurimpana syynä ajaa uskomaan moisiin.
Uskon kun olen itse nähnyt ennakkoon asioita silloin tällöin. Uskon että jotkut ihmiset voi nähdä useinkin. Mutta en kyllä usko että nuo maksulliset ennustajat on mitään oikeita. En usko että se kyky on noin helposti hyödynnettävissä, itsekkin saan noita näkyjä ihan sattumanvaraisesti.
Toisilla ihmisillä on herkempi intuitio ja ihmistuntemus kuin toisilla. Tunnen ihmisiä, jotka mitä ilmeisimmin pystyvät 'lukemaan ajatuksiani', vaikka en mihinkään telepatiaan uskokaan.
Eihän tuo vaadi kuin puheenlahjoja ja johdatuskykyä. Aloitetaan jollain ympäripyöreällä ("näen vanhan naisen") ja asiakas hämmästyneenä sanoo heti ensimmäisen joka tulee mieleen ("mummo!"). Sitten jatketaan "ennustusta" jollain stereotyyppisellä aiheeseen liittyvällä ja asiakas täyttää ennustuksen aukot. Tuppisuille on sitten hankalampi ennustaa muuta kuin yleispäteviä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kun olen itse nähnyt ennakkoon asioita silloin tällöin. Uskon että jotkut ihmiset voi nähdä useinkin. Mutta en kyllä usko että nuo maksulliset ennustajat on mitään oikeita. En usko että se kyky on noin helposti hyödynnettävissä, itsekkin saan noita näkyjä ihan sattumanvaraisesti.
Miksi kukaan ei näe etu- eikä jälkikäteen yhtään kadonnutta henkilöä?? Tai lottonumeroista edes 6 ja lisänro?
Aavistelu ja villit veikkaukset on oma juttunsa kuin että joku "näkisi" jotain oikeasti, tietoisesti ja tarkoituksellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei näe etu- eikä jälkikäteen yhtään kadonnutta henkilöä?? Tai lottonumeroista edes 6 ja lisänro?
Aavistelu ja villit veikkaukset on oma juttunsa kuin että joku "näkisi" jotain oikeasti, tietoisesti ja tarkoituksellisesti.
En itse ainakaan pysty tilaamaan näkyjä jostain tietystä aiheesta. Nämä on itselle merkityksellisiä asioita joita olen nähnyt. Vaaratilanteita, rakkautta, kuolemaa... sellaisia tosi isoja juttuja. Isoimpia mitä elämässä on. Ehkä jos miettisin hirveän paljon rahaa niin sitten tulisi jotain aavistuksia siitä mistä sitä voisi saada. Ja pappani on muuten löytänyt kuolleen henkilön noin, että sai näyn joka johdatti hänet paikkaan jossa ruumis oli.
Noi selvännäkijät käyttävät häikäilemättä hyväksi sellasia ihmisiä joilla usko kaikkeen on mennyt. Heitä on helppo vedättää. Se, jolta omainen kadonnut ja kaikki kivet käännetty tiedettä myöten, niin miksi ei vielä viimeistä oljenkortta käytä hyväksi ja mene näkijälle, koska jos sittenkin löydän. Sitten on nämä poliisit ja muut tutkijat, jotka sitten käyttää noita. Hekin taitavat käyttää niitä omaisten takia, että saavat edes jonkinlaisen mielenrauhan. Vähän sellaista viranomaisen terapiaa omaiselle. Käytimme myös näkijää tässä tapauksessa sinun vuoksesi. Vaikka noi kaikki poliisit ja tutkijat tietää, että liibalaabaa, niin silti antavat ilmeisesti arvon omaisen tuskalle. Näin minä asian näen itse, koska olenhan näkijä.
Onhan noita ennustajia, jotka on nähneet onnettomuuksia ja sotien syttymisiä ja isoja maailmanpolitiikan tapahtumia, mukamas. Kaikki vain kertovat niistä jälkikäteen, joten kuka uskoo?
En todellakaan usko ennustajiin, ennen kuin todella kertovat missä ovat kaikki ne kadonneet henkilöt, joiden kohtaloita ei kukaan tiedä. Ja ne on pystyttävä sitten vielä heidän kertomansa mukaisesti löytämään ja todentamaan, että näin tosiaan kävi.
Helppo sitä on löristä kaiken maailman turhuutta. Joskus nuorena soitin ennustajalle, sain siis soittoajan ensin ja sitä ennen piti lähettää hänelle raha. Aika oli aamulla aikaisin ja sitä oli varattu puoli tuntia. Ennustaja kyseli minulta kaikkea mahdollista, kalasteli tietoja tyyliin "olet töissä sellaisessa ja sellaisessa paikassa." Loppujen lopuksi kuvaus sopi melkein mihin tahansa työpaikkaan. Myös hän sanoi, että "sinulla on tyttölapsi." Sanoin että on. Hän kysyi minulta sitten jotenkin omituisesti, että näkisinköhän minä, että olisi muitakin lapsia, olisiko poika...? Sanoi, että ei ole. Ai no sitten en näe nyt muuta kuin tämän yhden tyttären. En viitsinyt alkaa selittämään, että on toinenkin tyttö. Löpisi siinä niitä näitä ja alkoi lopettelemaan puhelua jo vartin jälkeen. Aloin kysellä häneltä yksityiskohtaisia asioita, että saanko vielä vakituisen työn jne. Vastaus oli, että varmasti, jos oikein tahdot ja pyrit päämäärääsi. Kaikki oli tällaista epämääräistä. Hän sanoi sitten nopeasti, että mutta nyt pitää lopettaa, hei hei ja hyvää jatkoa elämääsi. Aikaa oli mennyt n. kaksikymmentä minuuttia. Se oli helppoa rahan ansaitsemista. Minä tietysti jouduin itse soittamaankin ja vielä maksamaan puhelun.
En enää ikinä sen jälkeen sortunut moiseen. Tyhjän saa pyytämättäkin ja myös maksamatta.
Toiset ovat hyviä johdattelemaan ihmismieltä, toiset haluavat tulla johdatelluksi. Ennustajilla on hyvä intuitio ja tietävät mitä toinen haluaa kuulla. Ennustaminen on taidetta siinä missä trollaaminen
Sehän perustuu siihen, että asiakas itse täyttää ne tyhjät kohdat oman mielensä sisällöllä. Sitten se tuntuu ihan ihmeelliseltä, että miten se ennustaja osaakin.
Uskon, koska itsellänikin on sitä lahjaa. Mutta se ei tule kyllä käskemällä, niin että päättäisin että nyt haluan nähdä tulevaisuuden henkilön tai asian x suhteen, vaan minun ennalta tietämiset tulee aina spontaanistii silloin kun tulee, ja ne käsittelee yleensä itseni tai läheisteni asioita. Ne on sellaisia kuin esim. viime kesänä yhtäkkiä tuli mieleen voimakkaasti kun katsoin täysin tervettä nuorta koiraani: "Nauti nyt vielä seurasta, koska tämä on viimeinen kesä yhdessä". Ja niin kävi, koira kuoli toukokuussa aggressiiviseen syöpään. Tai tiedän yhtäkkiä jostain tutusta oudosti käyttäytyvästä ihmisestä miksi niin on. Tai tiedän että kohta soi puhelin ja kuka soittaa.
Eräs edesmennyt tunnettu selvänäkijä ennusti äidilleni miten minun elämäni tulee menemään. Siitä on parikymmentä vuotta aikaa ja ennustus on käynyt toteen täysin. Selvänäkijä ei ollut koskaan tavannut minua, vain äitini, ja silti pystyi kertomaan jopa millaisen miehen kanssa tulen menemään naimisiin. Uskoo ken tahtoo, varmasti alalla on kusetusta noin 95 %.
Omaan uskontooni selvänäkö ja chakrat kuuluvat oleellisesti, ja kyllä, jonkinlainen kuudes aisti on olemassa. Joitakin juttuja pystyy aistimaan ennen kuin ne edes tapahtuvat, mutta ainakin minulla nämä "selvänäkötilanteet" kohdistuvat lähinnä lähipiiriin. Niitä ei voi pakottaa, mutta tarotilla ja tasseografialla voi saada itsensä tilaan, joissa niitä näkee - ei tosin aina.
Eli joo, telkkarissa esiintyvät ovat huijareita, jotka vielä käyttävät toisten uskonnollisia harjoituksia hyväkseen, tai ainakin väittävät käyttävänsä. Ei kukaan voi tuosta noin vaan päättää, että kas, nyt katsotaan tulevaisuuteen, ja onnistua pilkuntarkasti hahmottamaan kaiken tapahtuvan.
Siinä ois Madeleineki tai Raisa Räisänen löytyny alle aikayksikön