Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon lässytyksestä? Parisuhteessa..

Vierailija
31.07.2020 |

Me ei osata puhua toisillemme mitään kivaa ilman lässytystä tai sellasta vitsailuääntä, tai miksikä sitä sanoisi.
Arkiset keskustelut menee ihan normaalilla äänellä.

Mua ärsyttää se, mutten osaa itsekään katkaista sitä tapaa!
Onko kellaan ollut samaa ongelmaa?

Lapsuudenkodista ei tullut mulle mitään mallia toisten kehumiseen tai rakkaudenosoituksiin, paitsi lemmikeille lässyttäminen. Niin varmaan se sit on syy miksi vaan lässyttämällä osaan itsekään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sama ongelma, mutten ole päässyt eroon! Kyllä pystyn välillä sanomaan "rakastan sua" ilman lässytystä, mutta usein sekin tulee lässytettyä... Ensimmäinen kunnon parisuhde, ja kotoa opittu myös tuo tapa että vain lemmikeille puhutaan mukavia ja muuten on yleensä enemmän jopa negatiivinen sävy puheessa.

Vierailija
2/8 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan jokaisessa parisuhteessa lässytellyt, mutta lisäksi on sellaista hyväntahtoista kiusoittelua tai ulkopuolisen korviin ehkä jopa vittuilua, joka mielestäni paljon hauskempaa, kuin pelkkä lässytys. Kykenen myös normaaliin kommunikointiin, esim. jos mies on lähdössä kauppaan, sanon että tuo minulle samalla joku suklaajäätelö. Olisi rasittavaa, jos asiat pitäisi aina ilmaista lässyttämällä muruuuuu, toisikko sää mulle sellasen suklaajätskin kun mun maha on sillai et tarttee jätskiii, oot kulta ihana ja lemppari-parsa kun tuot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä pääsee eroon kun vain päättää. Voit sanoa toiselle että harmittaa kun puhutte toisillenne vain lässyttämällä, ja voitaisiinko yrittää puhua toisillemme normaalimmin. Sitten vaan keskittyy siihen mitä sanoo ja siitä normaalimmasta puheesta tulee taas tapa, samalla tavalla kuin lässytyksestäkin tuli tapa.

Vierailija
4/8 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lässyttää ja minulla menee hermo. En yhtään tiedä mistä tuo tapa on tullut ja monesti olen sanonut että se ärsyttää, mutta mikään ei muutu.

Vierailija
5/8 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan meni iho kananlihalle.

Vierailija
6/8 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lässyttää ja minulla menee hermo. En yhtään tiedä mistä tuo tapa on tullut ja monesti olen sanonut että se ärsyttää, mutta mikään ei muutu.

Se on yksi henkisen väkivallan muoto.

Vierailija
7/8 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rakkaushan on aivovamma. Kun rakastaa niin lässyttää. Ne, jotka lopettavat lässytyksen eivät enää rakasta. Itselläni ja rakastetullani on yhteinen, yhteisistä kokemuksista ja keskusteluista muodostunut kieli. Ei sitä ole tarkoituskaan ulkopuolisten ymmärtää.

Vierailija
8/8 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Ensimmäistä kertaa kuulen moisesta aikuisten ongelmasta.