Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön menee metsään taas

Työtön
31.07.2020 |

Kehotuksia kuunneltu ja metsässä taas! Eilinen oli pakkolepo, en saanut kyytiä apajille, toivottavasti eivät ole tyhjentyneet!
Tänään poimin kaverin kanssa, tavoite on yhdessä 20 litraa vain. Toivottavasti yli.
Nyt on keho saanut lepoa ja jaksaa taas kyykkiä! Reisilihakset on tulleet taas esiin :)
Keräillään nyt alkuun kahteen asti ja punnitaan tilannetta.

Poiminta alkaa 10:38

Mikähän saldo tänään? Onko muita metsässä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat suunnitelmat

Vierailija
2/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin ap sinun innoittanana ekaa kertaa vuosikymmeniin mustikassa. Tuli muutama litra poimittua, mikä on minusta ihan ok, näin puoliksi invalidina ja 12 sairautta omistavana. Tsemppiä ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme litraa vasta. Täällä on selkeästi käyty poimimassa parhaat päältä. Voisitteko kanssamarjastajat ottaa ne puskat ihan tyhjiksi?

Kannattaako mun tuhlata aikaa etsimällä uutta paikkaa?

Olen pettynyt.

-työtön ap

Vierailija
4/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen olin ap sinun innoittanana ekaa kertaa vuosikymmeniin mustikassa. Tuli muutama litra poimittua, mikä on minusta ihan ok, näin puoliksi invalidina ja 12 sairautta omistavana. Tsemppiä ap!

Oi, onpa ihanaa! Tuli tosi hyvä mieli tästä 🙂

Joo muakin koitetaan lannistaa kertomalla tarinoita kuinka oikeet marjastajat kerää litran minuutissa, mutta mehän ei luovuteta!

Ihanan sinnikäs olet 🙂

Vierailija
5/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi litraa mustikkaa nyt.

Olin varautunut kannellisilla ämpäreillä. Kannet vaan unohtui matkasta, huomaan vilkuilevani ämpäreitäni kuin lasta,joka saattaa karata heti kun selkänsä kääntää.

Toivottavasti ei kaadu. Etsin parempaa paikka.

En ole tyytyväinen.

-työtön ap

Vierailija
6/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi litraa mustikkaa nyt.

Olin varautunut kannellisilla ämpäreillä. Kannet vaan unohtui matkasta, huomaan vilkuilevani ämpäreitäni kuin lasta,joka saattaa karata heti kun selkänsä kääntää.

Toivottavasti ei kaadu. Etsin parempaa paikka.

En ole tyytyväinen.

-työtön ap

https://www.perhehoitoliitto.fi/minustako_perhehoitaja/ikaihmisten_perh…

Kun loppuu marjastusaika, tuossa tekemistä:-)

Varaa mummoille/papoille annospusseissa osa marjoista, mutta älä laita niihin sokeria yhtään.

Vierailija
7/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tattia hain omiin tarpeisiin. Tosin en mistään kunnon metsästä vaan ihan tuosta läheltä, käytännössä melkein puistosta. Ei täällä kukaan taida tatteja ostaa, joten paras syödä itse.

Vierailija
8/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 12 litraa lähti nyt kumppanin mukana kotiin päin. Itse jatkan vielä.

Aamu oli viileä, joten varustauduin aivan liian lämpimästi. Kuuma on. Riisuin aluskerraston keskellä metsää. Onneksi tuulee välillä, itikoita pyörii ympärillä mutta ei muuta herhiläistä hirveemmin.

Ok paikka taas löytynyt.

Jatketaan!

-työtön ap

Vierailija
9/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan muistanut aurinkovoiteen! Mikä on päivän öttiäistilanne? Itsehän kurkistin vahingossa maa-ampiaisten pesään tänään (kas, mikäs kiinnostava kolo tuossa), mutta ihmeen kaupalla ehdin vetäytyä ennenkuin ne näkivät tarpeelliseksi hyökätä. 

Vierailija
10/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysit tuossa toisessa ketjussa, että voisinko soittaa iltasanomiin tämän mustikkasaagasi tiimoilta ja miksipä ei! Minäkinhän olen työtön, niin voin ihan hyvin alkaa sihteeriksi, mustikkapalkalle tietenkin. Näistä vois kyllä oikeasti koota jonkun lokin ja lähettää johonkin :) Sillä olisi vertaistuellinen arvokin. 

Vierailija
11/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17:49 poiminta loppui! Saisinkohan 18-20 litraa puhdistettua marjaa, olisin tyytyväinen!

Muitakin oli liikkeellä. Eräs käsinpoimija opasti minua lähtiessään hyville paikoille, olipa kilttiä! 🙂

Nyt kotiin, nopea ruokailu ja puhdistamaan.

-työtön ap

Vierailija
12/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oothan muistanut aurinkovoiteen! Mikä on päivän öttiäistilanne? Itsehän kurkistin vahingossa maa-ampiaisten pesään tänään (kas, mikäs kiinnostava kolo tuossa), mutta ihmeen kaupalla ehdin vetäytyä ennenkuin ne näkivät tarpeelliseksi hyökätä. 

Aurinko alkoi paistamaan vasta lähtiessä, voidetta en tarvinnut. Oli sopivasti tuultakin, niin ötököiltä sai olla aika rauhassa :)

Hui, onneksi et saanut pistoa! Itse vain kaaduin pari kertaa.

-työtön ap

Vierailija
13/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysit tuossa toisessa ketjussa, että voisinko soittaa iltasanomiin tämän mustikkasaagasi tiimoilta ja miksipä ei! Minäkinhän olen työtön, niin voin ihan hyvin alkaa sihteeriksi, mustikkapalkalle tietenkin. Näistä vois kyllä oikeasti koota jonkun lokin ja lähettää johonkin :) Sillä olisi vertaistuellinen arvokin. 

Hei, täähän on mahtava idea! Työttömän mustikkasaaga, kyllä käy! :D

Täähän lähti ihan läpästä, mutta hauska itseasiassa pitää vähän kirjaa ja tosi mukava saada seuraa ja kannustusta metsäretkille :)

Vierailija
14/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään keräsin sankollisen, viikko sitten myös.

On muuten tehokasta liikuntaa, viikko sitten reidet meni maitohapoille kyykkäilyistä.

Terv. Sydänvikainen

Vierailija
15/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään keräsin sankollisen, viikko sitten myös.

On muuten tehokasta liikuntaa, viikko sitten reidet meni maitohapoille kyykkäilyistä.

Terv. Sydänvikainen

Joo, kyykky tulee tutuksi, mutta kasvaa pahan reisivoimat. Oon huomioinut, että muut keräävät kovin selkä notkolla, mahtaa olla kipeänä.

-työtön ap

Vierailija
16/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työpäivän kello 20:00. Huomiselle jäi viitisen litraa puhdistettavaa. Noin 20 litraa keräsin, mielestäni aika hyvin!

Huomisesta taitaa tulla taas lepo, mutta minähän en lopeta!

Voisiko joku ilmoittaa Susanna Koskelle?

-työtön ap

Vierailija
17/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin työpäivän kello 20:00. Huomiselle jäi viitisen litraa puhdistettavaa. Noin 20 litraa keräsin, mielestäni aika hyvin!

-työtön ap

Miksi Susannalle?

Tässä olisi vertailukukuja edelliseen:

https://www.perhehoitoliitto.fi/tietoa_perhehoidosta/perhehoidon_tuki

Vierailija
18/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-työtön ap

Miksi Susannalle?

Tässä olisi vertailukukuja edelliseen:

https://www.perhehoitoliitto.fi/tietoa_perhehoidosta/perhehoidon_tuki

Mikäs tämä juttu nyt on? 🧐

Eikö mikään riitä??

-työtön ap

Vierailija
19/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te ihmiset löydätte noita metsiä? Itse en edes tiedä missä ois oikea metsä, saatikka mitä siellä metsässä pitäisi tehdä. Muistaakseni kerran olen mummon kanssa käynyt mustikassa ja sinne piti mennä autolla.

Tulee niin paha mieli, kun aikaa olisi metsässä pörrätä, mutta en vaan osaa. Kaikki marjat ja sienet kyllä maistuu, mutta ovat niin kalliita.

Vierailija
20/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te ihmiset löydätte noita metsiä? Itse en edes tiedä missä ois oikea metsä, saatikka mitä siellä metsässä pitäisi tehdä. Muistaakseni kerran olen mummon kanssa käynyt mustikassa ja sinne piti mennä autolla.

Tulee niin paha mieli, kun aikaa olisi metsässä pörrätä, mutta en vaan osaa. Kaikki marjat ja sienet kyllä maistuu, mutta ovat niin kalliita.

Joka puolella niitä on. Kysele tutuilta tai vaikka paikkakunnan facebook-ryhmistä mihin kannattaisi suunnata.

Itselläkin parikyt kilsaa suuntaansa isompaan metsään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän