Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tullaan täysin kipeänä töihin?!

Vierailija
31.07.2020 |

Kävi niin, että meillä on töissä ollut henkilö, jolla on ollut kamala flunssa. Nyt sain itse tartunnan, varmasti häneltä koska muuten en ole ollut kipeänä rajoitusten aikana ollenkaan. Minulla on siis lieviä oireita, mutta lapsellani ei sen takia ole päiväkotiin asiaa, joten jouduin jäämään töistä pois. Arvatkaa vaan onko töissä tullut tästä minulle valitusta kun joudutaan etsimään sijainen nopealla varoitusajalla.

Ala on vielä sellainen, mihin ei missään tapauksessa saisi kipeänä tulla. Ei se ole niin, että jos ei kyseessä ole korona, niin voi huoletta tulla töihin flunssaisena.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset luulevat saavansa siitä fanfaarit ja konfettisateen kun on niin urhea ja sankarillinen...itse halveksin työkavereita jotka tulee kipeänä töihin.

Vierailija
2/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset luulevat saavansa siitä fanfaarit ja konfettisateen kun on niin urhea ja sankarillinen...itse halveksin työkavereita jotka tulee kipeänä töihin.

Näiltä puuttuu kokonaan se ymmärrys, että he tartuttaa muita. Ollaan vaan ylpeitä kun jaksetaan jopa kipeänä. Monesti kuulee kuinka "itse olin viikon pienessä kuumeessa ja nuhassa, mutta särkylääkkeiden avulla jaksoin töissä aivan hyvin". Moni työnantaja jopa odottaa, että töihin tullaan jos lääkkeillä pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo ihan esimiehestä lähtöisin..kun menin töihin ja kyselin vähän, että saako miten olla pois jos lapsi sairastuu niin esimies pöyristyi täysin..on kuulema muitakin töissä joilla on lapsi, mutta se viedään mummolaan yms eikä olla itse kipeän lapsen takua poissa. Samainen pomo kehui työkavereita jotka tuli kuumeessakin töihin, että hirnoa kun jaksoit kun sijaista niin vaikea saada eli siellä oltiin pää kainalossa töissä. Joku jos kehtas saikuttaa puhuttiin selän takana. Ja ala on ravintola-ala niin kiva kun siellä sitten kipeenä töitä tehtiin..en viihtynyt kauaa tuossa työpaikassa

Vierailija
4/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos alallesi ei saa missään tapauksessa kipeänä tulla, miksi he SINULLE valittavat että joutuvat etsimään sijaista nopealla varoitusajalla? Ehkäpä kollegasi halusi tämän valituksen välttää.

Oikeastihan tämä on kiinni työnantajasta, joka tuolla toiminnallaan ei tue sitä että työntekijät uskaltaisivat ilmoittaa olevansa kipeitä. Ei normaalista elämästä pidä joutua kuuntelemaan töistä valituksia ja pahimmillaan pelkäämään että vaikuttaako se tuleviin palkankorotuksiin/ylennyksiin.

Ja ei, en hyväksy sitä että mihinkään mennään levittämään tarttuvia sairauksia ilman vihonviimeistä pakkoa.

Vierailija
5/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihkeä ja syyllistävä esimies = henkilökunta sairaana töissä.

Vierailija
6/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Vaikkei olisi koronaa, niin joillekkin on tidella vaikeaa ymmärtää että se "pikku flunssa" voi olla jollekkin hengen vaarallinen ja ettei kukaan halua ylipäätään tulla kipeäksi.

Tyhmä täytyy olla jis ei ole itsesuojeluvaistoa, eikä kykyä ajatella muitakaan.

Vierailija
7/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit aloituksen tärkeästä asiasta. Mietin myös, kun joku tulee kipeänä koululuokkaan tai päiväkotiin...

Vierailija
8/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin töissä niin että työkaveri on selkeästi kipeänä (niistää, yskii, jne) menisin sanomaan asiasta hänelle sekä pomolle. Niitä suosituksia on nyt todellakin noudatettava ja jos joku ei tajua noudattaa, nostaisin metelin. Kieltäytyisin myös tekemästä töitä ja käyttämästä samoja tiloja selkeästi flunssaisen kanssa. Tällä hetkellä se on ihan mahdollista. Aina voi olla kusipää pomo eikä paikkaa voi vaihtaa jne, mutta metelin voi nyt täysin aiheellisesti nostaa. Kerrankin saa sanoa ja ihmetellä ihan virallisten suositusten varjolla kovaan ääneen miksi ihmiset uhraavat oman ja muiden terveyden jonkun marttyyrityöntekijäfiiliksen ja niuhopomon takia.

Vierailija
9/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies itse tulee kipeänä töihin. Näyttää esimerkkiä muille.

Vierailija
10/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se monelle ole kunnia-asia, että raahaudutaan töihin, vaikka olisi miten sairas. Sitten ylpeillään sillä, ettei ole lainkaan sairauspoissaoloja.

Vierailija
11/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin töissä niin että työkaveri on selkeästi kipeänä (niistää, yskii, jne) menisin sanomaan asiasta hänelle sekä pomolle. Niitä suosituksia on nyt todellakin noudatettava ja jos joku ei tajua noudattaa, nostaisin metelin. Kieltäytyisin myös tekemästä töitä ja käyttämästä samoja tiloja selkeästi flunssaisen kanssa. Tällä hetkellä se on ihan mahdollista. Aina voi olla kusipää pomo eikä paikkaa voi vaihtaa jne, mutta metelin voi nyt täysin aiheellisesti nostaa. Kerrankin saa sanoa ja ihmetellä ihan virallisten suositusten varjolla kovaan ääneen miksi ihmiset uhraavat oman ja muiden terveyden jonkun marttyyrityöntekijäfiiliksen ja niuhopomon takia.

Entäs kun kyseessä on pomo itse? Kukaan ei ole uskaltanut sanoa mitään.

Vierailija
12/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa-aikaan sen flunssan saa aivan varmasti muualtakin, kuin vain omalta työpaikaltaan.

Sitähän ei varota läheskään niin perusteellisesti kuin nyt koronaa.

Asiakaspalvelutehtävissä toimivat saavat flunssaviruksia asiakkailta.

Tuo on turhaa sen pikkuflunssassa töihin tulevan syyllistämistä, pelkoa siitä, ettei voi itsekään voi jäädä pikkuflunssaa kotiin potemaan, kun yökaverikin tulee siinä töihin.

Vierailija
13/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso meni tänään aivan jäätävässä räkäflunssassa töihin. Kiitos esimiehen joka sai hirveät raivarit kun mies oli edellispäivänä maininnut, että hieman on sellainen tunne, että jotain on tulossa. Flunssa on kuulemma laiskojen tekosyy eikä sellaisen takia jätetä tulematta töihin. Pakkasi sitten tarvittavat vermeet ettei muita tartuttaisi ja lähti töihin, vaihtoi keväällä työpaikkaa ja tänään on viimeinen päivä koeajalla joten ei uskaltanut mielipiteensä selväksi tehnyttä esimiestä suututtaa.

Tällaisten vastuullisten työnantajien takia ne sairaatkin raahautuvat töihin!

Vierailija
14/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari viikkoa sitten apteekin kassalla oli yskivä henkilö töissä. Mynthonia pisteli poskeen ja yski menemään. Kyllä täytyy sanoa, että olin ihmeissäni. Jääkää ihmiset kotiin, kun olette kipeänä! Varsinkin nyt pandemian aikaan ei kaivata näitä työn sankareita.

Vierailija
15/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassat voisivat olla kotona potemassa flunssiaan.

Vierailija
16/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassat voisivat olla kotona potemassa flunssiaan.

Sekä vanhusten hoitajat!

Vierailija
17/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jokanen flunssasta kärsivä passitettu koronatestiin (ollaan kaupan kassoja) vaikka se sama flunssa nyt kiertää vissiin kaikki läpi. Sitäkin vissiin levittää jo ennen oireiden alkua?

Meillä ollaan siis oikeasti saikulla, jatkuvasti useampi. Ja kauheat on sitten kassajonotkin...

Vierailija
18/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jokanen flunssasta kärsivä passitettu koronatestiin (ollaan kaupan kassoja) vaikka se sama flunssa nyt kiertää vissiin kaikki läpi. Sitäkin vissiin levittää jo ennen oireiden alkua?

Meillä ollaan siis oikeasti saikulla, jatkuvasti useampi. Ja kauheat on sitten kassajonotkin...

Meilläkin mennään testiin, mutta jos ja kun koronaa ei ole niin flunssassa on ok tulla töihin.

Vierailija
19/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran mennyt kipeenä töihin. Olin juuri ollut viikon lomalla saaristossa enkä KEHDANNUT heti perään ottaa saikkua. No, onneksi opin siitä kerrasta enkä enää sen koommin ole kipeänä töihin mennyt.

Vierailija
20/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on, että kun yt:t iskee päälle niin sieltä aletaan karsimaan joilla on eniten poissaoloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi