Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein koiran kynsienleikkaukseen, maksoi 20€ ja saivat vain takatassujen kynnet leikattua.

Vierailija
30.07.2020 |

Ymmärrän sen, ettei tällä kertaa onnistunut etutassujen kynsien leikkaus, koska minäkään en saa niitä leikattua, jos ei ole joku vahva pitelemässä koiraa sylissä. Onko silti kohtuullinen hinta ottaa 20€, kun on leikattu vain osa kynsistä? Aikaa meni 10 min. On niillä kovat hinnat. Suosittelivat, että viedä eläinlääkäriin, jossa voi saada jotain rauhoittavaa ennakkoon ja hoitaja leikkaa. En vie. Ensi viikolla tulee siskonpoika käymään, hän voi pidellä ja leikkaan sitten itse.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole vielä koskaan käynyt tällaista ettei saisi leikattua. Leikkaan koiran kynnet pöydällä tai korokkeella koiran seisoessa, ja tarvittaessa kaulasta pää kiinni trimmauspöydän lenksuun niin ettei pääse puremaan. Kankaisia kuonokoppiakin löytyy paria kokoa, jos oikein vaarallinen asiakas on. Lisäksi saksien lisäksi voin hioa koneella, jotkut koirat sietää sitä paljon paremmin, jos on esim. mennyt pahasti hermoon asti joskus leikkaus ja koira on alkanut siitä vääntymisen tunnetta jo pelkäämään.

Vierailija
2/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa kynsienleikkuu eläinklinikalla 15 euroa, neljäs kerta -50% ja kahdeksas -100%. Kaksi klinikkaeläinhoitajaa leikkaamassa. Eri asia tietysti, jos joutuu rauhoittamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuota pitää kovana tuntiliksana. Minulla on parturi-kampaamo. Miesten hiustenleikkuusta otan 25 euroa, ja keskimäärin vie aikaa puoli tuntia. Jos on pelkkä koneleikkaus, maksaa 20 euroa ja aikaa varaan 20-25 min. Monet silti valittavat, että hiusten leikkaus on niin kallista. Vaikea tietysti mennä vertailemaan kuluja parturin ja lemmikkihoitolan välillä. Sakset maksaa minulla n. 800€, mutta kyllähän niillä pitkään leikkaa. Vuokrakulut lienee molemmissa samantyyppiset liikekiinteistön vuokrat.

Vierailija
4/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksoit? En ymmärrä.

Vierailija
5/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei ole vielä koskaan käynyt tällaista ettei saisi leikattua. Leikkaan koiran kynnet pöydällä tai korokkeella koiran seisoessa, ja tarvittaessa kaulasta pää kiinni trimmauspöydän lenksuun niin ettei pääse puremaan. Kankaisia kuonokoppiakin löytyy paria kokoa, jos oikein vaarallinen asiakas on. Lisäksi saksien lisäksi voin hioa koneella, jotkut koirat sietää sitä paljon paremmin, jos on esim. mennyt pahasti hermoon asti joskus leikkaus ja koira on alkanut siitä vääntymisen tunnetta jo pelkäämään.

No just. Olisi pitänyt tulla teille. Tämä koira ei pure, vaan kiemurtelee. Siis vääntelehtii koko kehollaan, repii tassun irti otteesta, yrittää heittäytyä veltoksi yms. Minä olen enimmäkseen itse ne kynnet leikannut, jos joku vahva tulee pitelemään, mutta kun asun yksin, aina välillä käy näitä tilanteita, ettei ole ketä pyytää. Ihmettelen vaan, jos otetaan 20€ eikä ole pystytty suorittamaan koko hommaa.

-ap

Vierailija
6/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuota pitää kovana tuntiliksana. Minulla on parturi-kampaamo. Miesten hiustenleikkuusta otan 25 euroa, ja keskimäärin vie aikaa puoli tuntia. Jos on pelkkä koneleikkaus, maksaa 20 euroa ja aikaa varaan 20-25 min. Monet silti valittavat, että hiusten leikkaus on niin kallista. Vaikea tietysti mennä vertailemaan kuluja parturin ja lemmikkihoitolan välillä. Sakset maksaa minulla n. 800€, mutta kyllähän niillä pitkään leikkaa. Vuokrakulut lienee molemmissa samantyyppiset liikekiinteistön vuokrat.

arabit leikkaa konetukan 10 minuutissa ja tulee hyvä

viimeksi kävin suomalaisella nii leikkas jotenki huonosti nii piti lakki päässä kulkea

Vierailija
7/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

arabit leikkaa konetukan 10 minuutissa ja tulee hyvä

viimeksi kävin suomalaisella nii leikkas jotenki huonosti nii piti lakki päässä kulkea

Kukin käy ihan sillä kampaajalla, jonka hyväksi kokee. Koneleikattu tukka on minusta ruma, mutta jos joku tykkää, niin siitä vaan.

Vierailija
8/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni kova hinta, jos eivät edes saaneet työtä tehdyksi. Itse olisin kyllä nostanut melakan ja vaatinut alennusta tai ainakin seuraavan käynnin ilmaiseksi. Itse leikkasin kultaisennoutajan kynnet aina kotona, koira oli semmoinen lötköpötkö että röhnötti vaan kyljellään kun nipsin kynnet. Nykyinen kissa on enemmän kiemurtelijoiden koulukuntaa. Joskus olen leikannut sen kynnet pitelijän kanssa, joskus käärinyt sen pyyhkeeseen, joskun riittänyt ihan pelkkä päättäväisyys. Laitan kissalle myös aina pyykkipojan niskavilloihin, kissa jäätyy silloin paikoilleen ja antaa leikata :)

Koiran koosta riippuen kokeilisin myös pyyhe/pyykkipoika/kiinnipitelymetodia.

Vierailija
9/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli koira ei ole tullut teille aikuisena, ongelma on ihan itseaiheutettu. Jos olisit pennusta pitäen totuttanut sen käsittelyyn, niin homma sujuisi nyt.

Vierailija
10/20 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira luottaa omistajaan ja tällä on riittävää auktoriteettia, se ei pullikoi hoitotoimenpiteitä vastaan. Jos ne on sille pikkuhiljaa, rauhallisesti opetettu.

Vierailija
11/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätisti kynsien leikkuun voi myös opettaa aikuiselle koiralle. Mutta siihen tarvitaan paljon aikaa ja osaava ihminen.

Vierailija
12/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko naisten kynsien manikyrointi nykyään maksaa? Leikataanko myös varpaankynnet samalla?

Vierailija
13/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kokeillut kuonokoppaa koiralle? Oma erittäin herkkähipiäinen koira (35kg) kirkuu ja kiemurtelee jos koitan leikata ilman, mutta kopan kanssa alistuu kohtaloonsa ja korkeintaan vähän koittaa välillä nykäistä tassua irti otteesta. Aina olen saanut kynnet leikattua ilman muuta apua kuin koppa.

Vierailija
14/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ihan sopiva hinta, jos on noin vaikeaa etkä itse saa yhtään leikattua. 

Itse ainakin maksaisin mielihyvin tuon hinnan samassa tilanteessa. 

Vierailija
15/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut aikuisia kodinvaihtajia, ongelmakoiria jotka eivät ole olleet tottuneita hoitotoimenpiteisiin. Ihan joka ikisen olen saanut totutettua kynnenleikkuseen, ei tarvitse montaa ihmistä pitelemään kiinni.

Koirat ovat oppivaisia eläimiä, jos ovat oppineet huonoille tavoille, oppivat niistä myös pois. Aloita ap heti koulutus niin voit vielä leikata kynnet ilman apureita. Väkisin kiinnipitäminen tuottaa vaan lisätraumoja ja leikkaminen muuttuu kerta kerralta vaikeammaksi.

Vierailija
16/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä koira että kissa pennusta opetettu että kynsiin kosketaan ja huolletaan, leikataan jne. Samoin pillerit sun muut otetaan ihan kiltisti. Molemmat on ihan kiltisti paikallaan kun kynsiä lyhennetään. Palkaksi pieni makupala kun on valmista.

Vierailija
17/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli koira ei ole tullut teille aikuisena, ongelma on ihan itseaiheutettu. Jos olisit pennusta pitäen totuttanut sen käsittelyyn, niin homma sujuisi nyt.

Minua kiinnosti tämä aloitus, kun meillä on 3 koiraa, joista yksi pelkää kynsien leikkausta. Ongelma ei ole itse aiheutettu, kuten ei monilla muillakaan. Koira rymysi 7-8 kk iässä metsässä ja kannuskynsi repesi. Voin kuvitella, miten kipeää teki ja vertakin tuli paljon. Eläinlääkärireissu tuli. Sen jälkeen on pelännyt kaikkea kynsiin liittyvää. Koira muistaa.

Vierailija
18/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko naisten kynsien manikyrointi nykyään maksaa? Leikataanko myös varpaankynnet samalla?

Käyn leikkaamassa palvelutalossa vanhusten kynsiä. Pelkkä käsien kynsien leikkaus ja viilaus sekä rasvaus on 10 euroa. Jalkahoitoja teen myös. Yksi jalkahoito vie aikaa noin 45 min. ja veloitus on 48€. Siinä tulee kuluja myös käytetyistä aineista ja tarvikkeista, kuten kylpysuolasta ja rasvoista ja koneesta, jolla poistetaan/hiotaan kovettumia. Parafiinihoito maksaa 80€ ja kestää noin 75 min.

Vierailija
19/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koira luottaa omistajaan ja tällä on riittävää auktoriteettia, se ei pullikoi hoitotoimenpiteitä vastaan. Jos ne on sille pikkuhiljaa, rauhallisesti opetettu.

Meillä toisen koiran kanssa kynsienleikkuu sujuu ilman ongelmia. Toisen kanssa se on nykyisin ihan yhtä tuskaa. Kerran yksi kynsistä halkesi verille metsässä ja oli varmasti todella kipeä. Sen jälkeen kynsienleikkaaminen on ollut yhtä tuskaa ja huutoa. Ei meinaisi antaa edes koskea tassuihin. Ja on yritetty kouluttaa eroon tuosta pelosta, mutta ei vaan onnistu. Voisin kuvitella että samanlainen pelko voisi tulla jos joskus leikkaisi liian pitkälle.

Vierailija
20/20 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluttanut useita koiria kynnenleikkuuseen, isoista pieniin. Koulutus ottaa aikaa ja vaatii paljon positiivista ehdollistamista nameilla. Ensinnäkään ei leikata kerralla montaa kynttä, ei se homma siitä huonone jos leikkaa kynnen-pari/päivä ja antaa namin, kun siihen vaiheeseen koulutuksessa päästään. Koira stressaantuu vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme