Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SINGULAIR -lääke, kokemuksia? Sain allergian & astman hoitoon...

Vierailija
05.07.2013 |

en ollut ennen kuullutkaan moisesta. Millaisia kokemuksia sen käytöstä on? Aiheuttaako haittavaikutuksia, kuten oksentelua tai iho-oireita, joita infon mukaan esiintyy "yleisesti"? Tepsiikö oikeasti aööergiaoireisiin niin, että mitään oireita ei edes tule? Kuulostaa meinaan liian hyvälle ollakseen totta!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käyttänyt, ei tullut mitään sivuoireita mutta oli helpompi hengittää.

Vierailija
2/8 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja kahdella lapsellani astma ja kaikilla Singulair lääkityksenä. Kenelläkään ei ole oksentelua eikä iho-oireita ollut missään vaiheessa. Selkeästi parantanut astman hoitotasapainoa meillä kaikilla. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus täällä, ei mitään sivuoireita, eli vain positiivista sanottavaa. Astman oireet pysyvät poissa, lisänä minulla on hengitettävä kortikosteroidi (tai oikeammin Singulair on tuon hengitettävän lääkkeen lisänä). Olen käyttänyt lääkettä jo 6-7 vuotta päivittäin ja kaikki hyvin.

Sitten pieni huomautus korvaavista halpavaihtoehdoista: olen lähes aina ottanut apteekin suositteleman halvemman lääkkeen, mutta Orionin valmistama montelukasti ei vain mene kurkusta alas. Tabletit on aika kookas ja karheapintainen, ja minulla on pieni nielu. Kannattaa siis harkita, vaihtaako lääkkeen vai ei. Muut substituuttivaihtoehdot ovat olleet ihan ok.

Vierailija
4/8 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika käyttää sitä astman hoitoon ja mies kurkun limaisuuteen. Ei ole tullut sivuvaikutuksia, mutta ei se nyt mikään ihmelääkekään ole. Eli riippuu siitä miten voimakas allergia on. Siitepölyaikaan molemmat käyttävät lisänä antihistamiinia, nenäsuihketta ja tarvittaessa poika myös hengitettäviä astmalääkkeitä. Nykyisin ei ole niitä tosin tarvinnut kuin pari kertaa vuodessa.

Vierailija
5/8 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen täydentää: minäkin käytin allergialääkkeiden lisänä kun allergialääkkeistä huolimatta hengitys ahtautui. 

Vierailija
6/8 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/8 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kamalia painajaisia siitä. Se on yksi haittavaikutus myös. Tuhmasti siirsin lääkkeen oton iltaan ja painajaiset hävis ja sain siitä avun. Syön siis sitä säännöllisesti.

Vierailija
8/8 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös painajaisia, lopetin sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä