Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt minun ihana "ylimääräinen" lapseni heräsi

Vierailija
05.07.2013 |

Meillä on 5 lasta, joista appivanhempien mielestä 2 on ylimääräistä. 3 olis vain saanut olla. Nehän tuottaa vaikeuksia ja nyt on liian myöhäistä. Moni voi arvata, että välit huonontuvat tällaisten puheiden myötä, kun sitä arvostelua on tullut 10v. ja loppua ei tunnu tulevan! Joka välissä on arvosteluja jotka ei pitäisi kuulua kenellekkää. Onko teillä kenelläkään kokemuksia miten olette selvinneet näistä asioista. On tästä se hyöty ollut, että enää ei pelota, vaikka tulisinkin raskaaksi, koska jos siitä on jotaki sanomista, voi olla että sitä vauvaa eivät tule näkemään ja tiedän että se on pelkästään meidän asia. On tässä niin kauan tapeltu, että pitäis ymmärtää olla jo hiljaa!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te vieläkin olette niin paljon heidän kanssaan tekemisissä??

Vierailija
2/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette fiksuja keskustelette asiat läpi ja selvitätte asiat mitkä mieltä painavat.

Kait appivanhemmilla oli perustelut miksi vain kolme lasta. Omituista kylläkin että joku puuttuu toisten lapsilukuun. Ymmärrän että sanotaan jotain jos ette itse kykene huolehtimaan jälkikasvustanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tuo otsikko liittyy tekstiin?? Otsiko tarkoitushan on kuvata tekstin sisältöä...

Vierailija
4/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä otsikkoa ja tekstin yhteyttä siihen. 

Mut ihan sama, appivanhemmille voisit jo sanoa "heihei" ja olla kokonaan ilman heidän seuraansa. Kuka tuollaisista isovanhemmista nauttii? Se ainoa lapsi jonka he hyväksyvät?

Vierailija
5/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesän kynnyksellä meille sanottiin viimeiseksi inhottava juttu ja sen jälkeen olemme puolustaneet ja sanoneet sanottavamme ja olemme tooooodella surkeita kun sillä lailla hyökkäämme vahvoja oikeassa olevia ihmisiä vastaan. Eikä olla nähty koko kesänä enkä aio käydä koko kesänä. Olen sanonut, että minun käynnit mummolassa tais olla tässä. Viimeiseen asti ollaan koitettu kestää ja että välit säilyis, mutta turhaan... Se on vain sitä että leikistä suututaan, no mulla on sama kuolla, yöunet menee, kärsii niistä jutuista ym. ym. Vika on vain meissä.

Vierailija
6/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä harmittaa, kun joutuvat ostamaan enemmän lahjoja?

Vierailija
7/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arvosteluun ei ole oikeaa syytä (kuten se, ettei perhe kykene lapsista huolehtimaan, silloinkin tukeminen olisi fiksumpaa kuin arvostelu), kannattaa miettiä mistä nuo puheet tulee. Ovatko itse saaneet vähemmän lapsia kuin olisivat halunneet, tai kokeneet itse ison perheen taakaksi ja elämän pilaajaksi? Vai joku muu syy? Eipä se arvostelua muuta, mutta on ehkä helpompi kestää se asenne jos tajuaa että siihen on joku isovanhempien omasta historiasta kumpuava syy. 

Vierailija
8/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt että kenet lapsenlapsistaan he antaisivat pois? Kuka annetaan adoptoitavaksi?

Vierailija
9/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt kuka annetaan pois, vastaus on että se on nyt liian myöhäistä.. Pointti on se, että n 40 v ei sais enää olla vaippa ikäisiä sekä pitäs olla kaikki jo rippikoulun käyneitä tiettyyn ikään mennessä, että jää omaa aikaa. Hyvin on jaksettu hoitaa ja nautitaan lapsistamme. Ei sillä saralla ongelmia ollut. Tuskin he olisivat halunneet enempää kuin ne 3 lasta. Siitähän puhuttiin paljon silloin kun meillä oli ne 3! Asiasta ollaan ihan asiallisesti keskusteltu, mutta meitä ei haluta ymmärtää halutaan vain romahduksen partaalle. 

Vierailija
10/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. sekin on sanottu, että tukea kait me enemmän tarvitaan kun haukkumista

Vierailija
11/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYvin liittyy otsikko ja teksti yhteen! Ylimääräiset lapsethan tässä on koko jutussa kyseesä.

Vierailija
12/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä totesin aikanaan mummulleni, että mun elämä, mun valinnat. Itse elän valintojeni kanssa, se riitti. Mutta sen jälkeen mummu on kunnioittanu mua ja mun mielipiteitä ihan eri tavalla. 

Mä loukkaannuin, kun naapuri oli käskenyt erään ystävän valistaa mun ehkäisyn suhteen. Ihan niin ku ei ite saatais päättää, mikä meidän perheelle on hyvä..

Vierailija
13/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avittavatko appivanhemmat rahallisesti?

Vierailija
14/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se toinenkin ylimääräinen lapsi on hereillä, vai nukkuuko vielä?

Vierailija
15/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on vain kaksi lasta ja oma äitini sanoi toisen syntymän jälkeen että älkää nyt vaan enempää lapsia tehkö!!!

Ja olemme ihan tavallinen perhe jolla on kaikki asiat kunnossa ja lasten ikäerokin oli 4v.

Itse olen ainut lapsi...

Vierailija
16/16 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein kauniisti sanookin mummo lapsenlapsistaan :( päin naamaako se heille kertoo että ei olisi sinuakaan pitänyt tähän maailmaan tuoda mutta nyt se on liian myöhäistä?? monoa ahteriin mokomalle mummelille, jossain vaiheessa se "ylimääräisyys" kuitenkin kantautuu lasten korviin ja se ei ole kovinkaan hauskaa kuultavaa kenellekään