Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naksuva/turvonnut polvi mutta lääkäriin meno pelottaa...

Vierailija
04.07.2013 |

Olen tässä seuraillut polvea, ilmeisesti kahvakuulailun tuomasta rasituksesta tullu tämmöseksi. oli kipeä viikon (kipu alka pari pvä liikunnan jälkeen), nyt naksunut puolisen viikkoo joka askeleella ja kaks päivää ollut turvonnut/erittäin epämiellyttävä, en saa ko. polvea enää kunnolla koukkuun. tänään portaiden nousu lähes mahdotonta ja todella hidasta kun kipu ja naksahdus on kova askeleen ottaessa, ja joudun joka päivä kuitenkin väh. 4 kertaa neljänteen kerrokseen kävelee... kauheeta ku 22 vuotiaana kävelee portaissa raihnasemmin ja hitaammin ku talon vanhukset. polvi siis on turvonnut, muttei vielä pahasti, vain pieni ero toiseen polveen.

No mutta selvähän se on että lääkäriin pitäisi mennä.

Pelottaa kuitenkin :( Netistä olen lukenut että joskus turvonneet polvet punktioidaan piikillä tyhjiksi ylimääräsestä nesteestä. ja pelottaa niin vietävästi ajatuskin moisesta piikistä...

Onko kellään kokemusta,tehdäänkö lähes varmuudella tämmösten juttujen kanssa punkto vai uskallanko mennä lääkäriin? voiko siellä kieltäytyä jos tuollasta toimenpidettä ehdottavat, onko vaihtoehtosia hoitomuotoja?

Ja joo, tää pelko on ihan outo, ihan puuntakaa tämmönen... ennen oon pelänny ylikaiken vaan hammaslääkäriä ja käyny säännöllisesti luovuttamassa verta ilman mitään ongelmia. mut ajatus että joku laittaisi piikin polvilumpion tienoolle... hyi :/

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nibelen naksuminen ei sinällään ole vaarallista enemminkin ihan normaalia. Naksunta voi johtua siitä, että lihaksistossa kireyttä, mikä "vääntää" polviniveltä väärään liikerataan. Voi myös olla limapussin tulehdus.

Laita jalka kohoasentoon, jääpaloja pussiin ja pussi polevn ympärille. Pidä 10-15 min ja toista mahdollisimman usein, kuiten vähintään 2 tunnin tauko. Ota ibuprofeiinikuuri viikon ajan. Jos ei helpota, lääkäriin ja muista ettei liikuntarasitusta ja muutenkin rasitus mahdollisimman alas.

Vierailija
2/3 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, noh liikuntaa on vaikea rajoittaa kun mulla on koiria jotka vietävä 3 kertaa päivässä lenkeille, en oikein usko että näin pienen vaivan takia saisin edes naapurissa kahden rapun päässä asuvia kavereita viemään noita vaikka toi rappujen kiipeeminen sattuu ja jalat meinaa pettää... ens viikolla töitäkin joissa jalka joutuu rasitukselle kävelyn muodossa paljon.

mutta kiitos, yritän muuten noudattyaa neuvojasi, jos vaikka menisi itsestään ohi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta punktioitiin muutama vuosi sitten, eikä se kyllä juuri tuntunut miltään. Nivelkapseli renkkasi silloin ja nyt alkaa tekemään sitä uudelleen. Kaiketi taas punktioon tieni käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme