Baby Boomers, Generation X, Milleniaalit, Generation Z tässä se nyt on se tietopaketti mitä näillä tarkoitetaan!
Baby Boomerit https://en.wikipedia.org/wiki/Baby_boomers
X sukupolvi https://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X
Milleniaalit https://en.wikipedia.org/wiki/Millennials
Z sukupolvi https://en.wikipedia.org/wiki/Generation_Z
Kommentit (36)
Hölmöä että noiden sukupolvien nimeäminen on aloitettu aakkosten loppupäästä aivan kun eläisimme jotain uskovaisten odottamia Lopun Aikoja. Ehkäpä noille vanhemmille sukupolville pitää antaa sitten taannehtivasti oma kirjain. Ketkä kuuluu esimerkiksi R-, S-, T- ta V-sukupolviin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko teini ihan luvalla vastailla joka asiaan ”Ok, boomer!” kun häneltä kysyy jostain tai kertoo jotain jos olen syntynyt 1968?
Ei, opasta teiniä ja sano että sinä olet X sukupolvea, etkä Baby boomer sukupolvea.
Samalla voit kertoa että boomerit keksivät teistä x sukupolvesta nimityksen "pullamössöt", joten teinisi voi sanoa sinulle "Ok, pullamössö!"
Boomerit söivät pullamössöä, x-sukupolveen kuuluvana en ole sellaista koskaan syönyt. Boomerit ovat siis pullamössösukupolvea kaiken muun lisäksi.
Ok "Niko Laaksonen" ;DDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Generation X...🎵alkoi soida päässä se Spice Girlsin Pepsi-mainos. Ja olen ✖️-sukupolvea.
You go girls! https://www.youtube.com/watch?v=Sry0XhET3oc
Baby boomerit Suomessa ovat 1946-50-luvun ALKUPUOLELLA syntyneet. Itse olen syntynyt vuonna 59 enkä todellakaan kuulu tuohon etuoikeutettuun väkeen joka pääsi vaikka mihin työpaikkoihinkin lähes ilman koulutusta. He saivat parhaimmat äitiysedut ym, todella pienikorkoiset asuntolainat ja opintolainat (opintolainoja ei edes tarvittu koska moneen hyväänkin hommaan pääsi suoraan kansakoulusta).
Itselläni esim. valtion takaaman opintolainan korko nousi ilman sääliä yhtäkkiä yli 10 prosenttia!!
En ole boomer kirjoitti:
Baby boomerit Suomessa ovat 1946-50-luvun ALKUPUOLELLA syntyneet. Itse olen syntynyt vuonna 59 enkä todellakaan kuulu tuohon etuoikeutettuun väkeen joka pääsi vaikka mihin työpaikkoihinkin lähes ilman koulutusta. He saivat parhaimmat äitiysedut ym, todella pienikorkoiset asuntolainat ja opintolainat (opintolainoja ei edes tarvittu koska moneen hyväänkin hommaan pääsi suoraan kansakoulusta).
Itselläni esim. valtion takaaman opintolainan korko nousi ilman sääliä yhtäkkiä yli 10 prosenttia!!
Ok katkero
Vierailija kirjoitti:
Millenniaaleilla tarkoitetaan niitä, jotka ovat syntyneet 1981-1996. Ensimmäiset millenniaalit ovat kohta jo nelikymppisiä työelämässä kaiken nähneitä raakkeja, eivätkä he ehkä muuttaneet työelämää niin paljon mitä lehtiotsikoissa ylistettiin.
Kävin 1996 syntyneenä peruskoulua 2003-2012. Silloin 1996 syntyneet kuului vielä Z-sukupolveen ihan koulun oppikirjankin mukaan. Koska tää muutos on tullut?
Olen -79 syntynyt ja olen kyllä täysin eri sukupolvea 10 vuotta vanhemman työkaverini kanssa. Meillä on täysin erilaiset ajatusmaailmat ja tapa elää, tehdä töitä, nauttia vapaa-ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Z sukupolvi syntynyt 1997 ja 2010 luvun alkuvuosien välillä.
Z-sukupolveen kuuluu myös 1996 syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millenniaaleilla tarkoitetaan niitä, jotka ovat syntyneet 1981-1996. Ensimmäiset millenniaalit ovat kohta jo nelikymppisiä työelämässä kaiken nähneitä raakkeja, eivätkä he ehkä muuttaneet työelämää niin paljon mitä lehtiotsikoissa ylistettiin.
Kävin 1996 syntyneenä peruskoulua 2003-2012. Silloin 1996 syntyneet kuului vielä Z-sukupolveen ihan koulun oppikirjankin mukaan. Koska tää muutos on tullut?
Sitten sun opettaja tai se kirja on ollut väärässä. 90-luvulla syntyneet on aina laskettu milleniaaleihin eikä koskaan Z-sukupolveen.
Vierailija kirjoitti:
Faijani on boomereita edeltänyttä polvea, syntynyt 30-luvulla. Mikä se nyt oli The Silent Generation, niin se taisi olla. Faijan lapsuus oli todella köyhää, kylälle ei ollut vedetty edes sähköjä vielä 40-luvulla. Kynttilänvalossa siellä korvessa kasvoi, vai mitä lie spriilamppuja oli. Faijan aikuisuus oli kuitenkin helppoa, ihan naurattaa kun muistelen sitä eloa 80-luvulla. Faija pääsi suoraan virkamieheksi 60-luvulla ilman lukiota pelkällä kansalaisopiston kurssilla. Ilmainen työsuhdeasunto Helsingissä, yms. Sellaista ei nykymaailmassa vain enää tapahdu. Korpitorpasta kynttilänvalosta kansalaisopiston kurssilla virkamieheksi Helsinkiin. Nuoret eivät voi käsittää, miten helppoa ennen oli nousta ylöspäin.
Tuollainen ei kuitenkaan ollut mitenkään yleistä. Hyvin suuri osa oli pienipalkkaisessa työssä nuoresta lähtien ja pienen eläkkeen aikoinaan saivat. Sadattuhannet lähtivät Ruotsiin kun Suomessa ei ollut työtä jne.
En ole boomer kirjoitti:
Parhaimmat äitiysedut?? 3 kk äitiysloma ja sitten pikkuvauva pimeästi hoitoon jollekin teinilikalle kun päiväkoteja ei ollut. Ok boomer.
Olen syntynyt 79 ja tunnen kyllä enemmän yhtäläisyyttä 80-luvulla syntyneiden kanssa kuin 70-luvun alkupuolen ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
En ole boomer kirjoitti:
Itselläni esim. valtion takaaman opintolainan korko nousi ilman sääliä yhtäkkiä yli 10 prosenttia!!Parhaimmat äitiysedut?? 3 kk äitiysloma ja sitten pikkuvauva pimeästi hoitoon jollekin teinilikalle kun päiväkoteja ei ollut. Ok boomer.
Äitini kuului tähän porukkaan jolla tuon mittainen äitiysloma ja hän oli syntynyt vuonna 31! Hänen siskonsa on syntynyt vuonna 46 ja todellakin oli vuoden äitiyslomalla! Edesvastuuttomat henkilöt ovat aina jättäneet lapsiaan alaikäisten hupakoiden hoitoon, ei liity lakisääteisen äitiysloman pituuteen.
tässä se nyt on vihdoin selitettynä mitä boomer tarkoittaa!
Se kun dippaavat pullan kahvikuppiin ja sit syövät sen pullamössön?
Hyi.