Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baby Boomers, Generation X, Milleniaalit, Generation Z tässä se nyt on se tietopaketti mitä näillä tarkoitetaan!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby boomereilla tarkoitetaan niitä, jotka ovat syntyneet 1946-1964

Vierailija
2/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on MILLENNIAALI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

X sukupolvella tarkoitetaan niitä, jotka ovat syntyneet 1965-1980.

Vierailija
4/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hopeakettukin olla milleniaani?

Vierailija
5/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenniaaleilla tarkoitetaan niitä, jotka ovat syntyneet 1981-1996. Ensimmäiset millenniaalit ovat kohta jo nelikymppisiä työelämässä kaiken nähneitä raakkeja, eivätkä he ehkä muuttaneet työelämää niin paljon mitä lehtiotsikoissa ylistettiin.

Vierailija
6/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z sukupolvi syntynyt 1997 ja 2010 luvun alkuvuosien välillä.

Vierailija
7/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK Boomer sanonnalla kettuillaan 1946-1964 vuosina syntyneille, jotka saivat kaiken hopealautasella ja edelleen yrittävät määräillä miten tässä maailmassa pitäisi ihmisten toimia. Heillä ei ollut pandemioita, suurempia lamoja, töiden siirtämistä halpatyövoimamaihin ja niin edelleen. Heillä oli pitkä ja pääosin hyväpalkattu stressitön työpaikka jonne mentiin nuorena ja josta jäätiin eläkkeelle ilman suurempaa kilpailua ja riskiä elämässä. He pystyivät hankkimaan isoja asuntoja, autotalleja ja autoja.

Vierailija
8/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko teini ihan luvalla vastailla joka asiaan ”Ok, boomer!” kun häneltä kysyy jostain tai kertoo jotain jos olen syntynyt 1968?

Vierailija
9/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko teini ihan luvalla vastailla joka asiaan ”Ok, boomer!” kun häneltä kysyy jostain tai kertoo jotain jos olen syntynyt 1968?

Ei, opasta teiniä ja sano että sinä olet X sukupolvea, etkä Baby boomer sukupolvea.

Vierailija
10/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha sama.

Vierailija
11/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faijani on boomereita edeltänyttä polvea, syntynyt 30-luvulla. Mikä se nyt oli The Silent Generation, niin se taisi olla. Faijan lapsuus oli todella köyhää, kylälle ei ollut vedetty edes sähköjä vielä 40-luvulla. Kynttilänvalossa siellä korvessa kasvoi, vai mitä lie spriilamppuja oli. Faijan aikuisuus oli kuitenkin helppoa, ihan naurattaa kun muistelen sitä eloa 80-luvulla. Faija pääsi suoraan virkamieheksi 60-luvulla ilman lukiota pelkällä kansalaisopiston kurssilla. Ilmainen työsuhdeasunto Helsingissä, yms. Sellaista ei nykymaailmassa vain enää tapahdu. Korpitorpasta kynttilänvalosta kansalaisopiston kurssilla virkamieheksi Helsinkiin. Nuoret eivät voi käsittää, miten helppoa ennen oli nousta ylöspäin.

Vierailija
12/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Generation X...🎵alkoi soida päässä se Spice Girlsin Pepsi-mainos. Ja olen ✖️-sukupolvea.

Vierailija
13/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen syntynyt 1971 ja sanon aina etten ole boomeri kun teini sanoo "Ok boomer". Mummolleen saisi sanoa niin, sekä mummon iän kannalta että mummon luvalla, mutta ei ole tainnut kehdata kertaakaan sanoa. 😂

Vierailija
14/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1963 ja todellakin Generation X. Vähän liian nuori punkkiin, mutta elin ja hengitin hip hopin syntymän 1980-luvun alussa. Minun kulttuurikirjastoa ovat NWA, Tom Tom Club, Grace Jones, Keith Haring, r&b, hip hop, graffities etc.

Vierailija
15/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok X.

Vierailija
16/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, opasta teiniä ja sano että sinä olet X sukupolvea, etkä Baby boomer sukupolvea.

Samalla voit kertoa että boomerit keksivät teistä x sukupolvesta nimityksen "pullamössöt", joten teinisi voi sanoa sinulle "Ok, pullamössö!"

Vierailija
17/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok X.

Ok Z

Vierailija
18/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok X.

Ok Z

Olen itsekin X, halusin vain että minua osaa nuoremmatkin puhutella asiallisesti ja näytin mallia!

Vierailija
19/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla voit kertoa että boomerit keksivät teistä x sukupolvesta nimityksen "pullamössöt", joten teinisi voi sanoa sinulle "Ok, pullamössö!"

Boomerit söivät pullamössöä, x-sukupolveen kuuluvana en ole sellaista koskaan syönyt. Boomerit ovat siis pullamössösukupolvea kaiken muun lisäksi.

Vierailija
20/36 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen lapsilleni ok boomer. Olen syntynyt 1985