Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Body Worlds, Heureka. Minkäikäisten lasten kanssa olette olleet katsomassa?

Vierailija
04.07.2013 |

Onko alle kouluikäiset liian pieniä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ja 12 vuotiaiden kanssa. Molemmat tykkäsivät kovasti. Erittäin hieno näyttely, suosittelen! 

Me kerroimme ennen näyttelyyn menoa, että ruumiit ovat aitoja ja meillä on nyt ainutlaatuinen tilaisuus nähdä mitä ihmisen sisällä on. Ei tullut pelkoja tms. Päinvastoin, haluaisivat sinne uudestaankin. Myöskään seksiä sisältävä huone ei aiheuttanut hämmennystä, koska tietävät että miehen ja naisen läheisyydestä niitä vauvoja syntyy :)

Vierailija
2/8 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4,6,8 ja 10 vuotiaat, hyvin meni. 8-vuotiasta ruumiit "ällötti", muut vaan ihmetteli ja kommentoi sen verran, että joku meidän takana sanoi kaverilleen, että näköjään kannattaa seurata näitä lapsiperheitä, näyttelystä saa paljon enemmän irti lasten kommenttien kanssa :)

4 vuotiaan kanssa piti varoa, ettei mene koskemaan ruumiisiin, osa kun oli näytteillä pienen narun takana. Hän myös moneen kertaan varmisti, että onks nää niitä kuolleita eli eivät ilmeisesti näyttäneet siltä, miltä hän kuolleen kuvitteli näyttävän.

Myös sikiöt ja vatsaan kuollut vauva sai lapset hiljaisiksi, mutta kukaan ei nähnyt mitään painajaisia eikä asia mietityttänyt näyttelyn jälkeen.

Paljon varmaan vaikuttaa aikuisen reaktio: jos aikuisen mielestä ok, niin on lapsenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäiset saattavat olla kiinnostuneita, mutta se tietomäärä mikä siellä tulee, jos jokaisen lapun siellä lukee, on valtava eivätkä he ymmärrä edes kuulemaansa. Eli tuskin saavat painajaisia, mutta jos itse haluaisit paneutua kunnolla, mikä kannattaa, niin ehkä menisin itsekseni.

Olin 8, 12, 15 ja 17-vuotiaiden lasten kanssa sitä katsomassa.

Vierailija
4/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ei nähnyt painajaisia tms? Meillä myös sen ikäinen joka kiinnostunut anatomiasta ja innostui ainakin kuvista tosi paljon...AP

Vierailija
5/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ja 14 v. Ei painajaisia. Ei kyllä erikseen mainostettu pienemmälle, et ne kropat on aitoja....

Vierailija
6/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v. ja 15v. Olisi toiminut hyvin nuorempienkin lasten kanssa, ihmisruumiita ei ole tuotu esille pelottavalla tavalla.

Parin ensimmäisen kohdalla olin itse että jaiks, noi on oikeita kuolleita ihmisiä, mutta ajatukseen tottuu nopeasti ja sitten niistä tulee ainoastaan mielenkiintoisia.

Siellä on myös huone, jossa henkilöt - no nämä kuolleet ihmiset - ovat aseteltu harrastamaan seksiä mm. suihkussa. Se oli ollut ystävän 9-vuotiaalle hämmentävä huone, kun oli sinne eksynyt koululuokan kanssa näyttelyssä ollessaan.

Itselleni hätkähdyttävin ruumis oli pitkälle raskaana olevan nainen ja vauva vatsassa, mietin mitä naiselle on mahtanut tapahtua.

Vierailija
7/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme esikoululaisen kanssa sen jälkeen kun olin lukenut tämän:

http://meidnpieniryyni.blogspot.fi/2013/04/heureka-body-worlds.html

Hyvin sopii pienemmillekin.

Vierailija
8/8 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta, itse kävin kolmivuotiaan kanssa(rattaissa, mukana rusinoita ja omaa puuhaa) ja onnistui ihan hyvin.