Miten sitä pääsee siihen unelmatyöhön?
Olen muuttamassa paikkakuntaa ja sen vuoksi joudun etsimään uutta työpaikkaa. Minulla on muutama unelmatyöpaikka, mutta koska niihin ei ole nyt haettu työntekijöitä, olen hakenut muualle - alalle joökyasuntojen tiedän olevan itselleni väärä mutta kun en työttömänäkään halua olla.
Kuinka kehtaan lähteä tästä työpaikasta sen unelmapaikan perään sitten kun se joskus avautuu?
Kyllä, minulla on kiltin tytön syndrooma ja olen epäterveellinen lojaali työnantajille.
Kommentit (6)
Hae sinne, tee avoin hakemuksia
joissa on hyviä rakentavia ehdotuksia.
mene sinne osa-aikaiseksi
Samaa ehdotan kuin nr.3. Kokeile avointa hakua. Vaikka ei tärppäisi, voit jäädä mieleen. Hankalaa sinne unelmaduuniin on päästä silloinkin, kun he oikeasti etsivät työntekijää ja hakijoita on sata.
Avoin haku on siis tehty jo ja tästä työstä on hyötyä työkokemuksen kannalta, tämä unelmatyöni on itseassa huonommin palkattua ja vähemmän haastavaa ja kokemusta vaativaa kuin nykyiseni. Mietinkin nyt sitä tilannetta, miten vaihtaa työtä ja voiko ns. pettää ensimmäisen työnantajan sitten jos sen paikan saa.
Tuurilla ja hakemalla niin paljon kuin sielu sietää. Mulla on saatu paikka juuri avoimen hakemuksen ja julkisen CV:n kautta - kuulemma näihin laittaa hakemuksia vain luuserit, sieltä ei kunnon työntekijää saa eikä sieltä kunnon työnantajat etsi. Olen eri mieltä, kuten on työnantajanikin. Tämä on ihan koulutustani vastaavaa hommaa ja ei ole todellakaan mitään myyntihommaa missään muodossa.
Käy työnantajan juttusilla kun tilaisuus on
jätä positiivinen muistkuva
kouluttaudu alalle iltakursseilla ja ole kiinnostunut
No ei sinne unelmaan pääse, ellei sinne hae.
Kannattaa miettiä millaisesta työkokemuksesta siihen unelmaan on hyötyä ja ja hakeutua sellaisiin paikkoihin. Usein opiskelujen jälkeen haetaan vauhtia jostain perähikiältä ja sillä kokemuksella saa sitten töitä ihmisten ilmoilta.
Sitten on se toinen tarina... olin koeajalla uudessa firmassa, kun entinen kollega soitti ja tarjosi minulle juuri sitä unelmaa. Olihan se vietävän vaikea käydä pomolle sanomassa, että ei tää nyt oikein vastaa odotuksia, että kiitti ja heippa.