Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tällä palstalla teeskennellään alkoholiasioilla??

Vierailija
03.07.2013 |

Todellisuudessahan se on niin, että TODELLA moni suomalainen juo ainakin kerran viikossa itsensä pieneen hiprakkaan ja lomilla usein joka päivä. En puhu nyt vain itsestäni vaan kaikista niista ihmisistä joita tunnen. Alkoholisteja minulla ei ole lähipiirissä, mutta kyllä alkoholia säännöllisen runsahkosti käyttäviä. Kaikki sukulaiseni ja tuttavani ovat korkeasti koulutettuja, hoikkia ja elämässä menestyneitä. Ja juovat viiniä vapaalla. Toki myös kuntoilevat ja syövät terveellisesti. Miksi ei nauttisi elämän pikku paheista, jos pysyy joku tolkku?? Onhan ylipainoisiakin vaikka kuinka, ja hehän nauttivat herkkuja.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä saat naukkia lomalla viiniä joka päivä, kun naapurin Irmeli on ylipainoinen. Tää on kyllä paras tekosyy ryyppäämiselle mitä mä oon kuullu. heh

Vierailija
2/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et puhu itsestäsi, reps!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että todella moni juo itsensä pieneen hiprakkaan vähintään kerran viikossa? Ja kuinkahan monta tuhatta ihmistä tämä sinun empiirinen tutkimuksesi kattaa? 

Jos itse tekisin vastaavan päätelmän kaikista niistä ihmisistä joita tunnen, olisi minun loogista päätellä että suurin osa suomalaisista juo alkoholia korkeintaan kerran kuukaudessa.

Got the point?

Vierailija
4/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta haloo. Onhan AP nyt oikeassa. Suomessa käytetään runsaasti alkoholia ja tällä palstalla ei muka kukaan käytä??? Onhan se nyt hurskastelua.

Vierailija
5/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni ei tajua, että juo paljon. Esimerkiksi meidän naapuri juttelee aina ihan pokkana, että käyttää vähän alkoholia. Silti sillä on lähes aina viinilasi mukana, kun tekee pihatöita yms. Ja tietenkin he rentoutuvat viikonloppuisin, Juovat toki vain "hyvin vähän" eli 3 pulloa viiniä

Vierailija
6/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käyttävät, jotkut eivät. Aikaisemmin käytin alkoholia, toisinaan reippaastikin. Nykyään ei  tunnu olevan sellaista iloa tai surua, jota haluaisin juhlistaa ainoallakaan viinilasillisella. 

Vierailija
7/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, mä juon kyllä yhdestä kolmeen tölkkiä alkojuomaa joka iltasella lähes.

Vierailija
8/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 19:28"]

No, mutta haloo. Onhan AP nyt oikeassa. Suomessa käytetään runsaasti alkoholia ja tällä palstalla ei muka kukaan käytä??? Onhan se nyt hurskastelua.

[/quote]

Kyllä joku juo minunkin viinani, jos jokainen suomalainen juo 100% alkoholia n.10 litraa. Minun ei tarvitse sinua vakuuttaa juomattomuudellani.

Vierailija
9/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne enemmän alkoholia käyttävät eivät osallistu alkoholiin liittyvin ketjuihin.

Minä luen niitä usein, koska kaikki keskustelu alkoholiasenteista kiinnostaa minua siksi, että minulla on teini-ikäisiä lapsia. Itse juon puoli pulloa siideriä tai lasillisen viiniä ruuan kanssa pari-kolme kertaa vuodessa, eikä se ole mitään teeskentelyä.

Vierailija
10/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 19:28"]

[/quote]

Komppi.

Vierailija
11/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä nyt ei ole lukenut mm. jouluruokailuketjuja, joissa luetellaan vaikka mitä alkoholiannoksia? Kinkkua paistaessa naukkaillaan siideriä, sitten on saunakaljat, tervetuliaismaljat vieraiden tullessa, alkuruokahörpyt, pöydässä punssia, kotikaljaa & viiniä, lahjoja avattaessa lasi rommia, ja lasten mentyä nukkumaan juodaan sitten kunnolla. Tosin kukaan ei tule edes pikku hiprakkaan :).

Vierailija
12/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hyvin kuvaavaa tuo suomalaisten alkoholin *KÄYTTÄMINEN*, muissa tuntemissani kielissä yleensä juodaan tai nautitaan

Vierailija
13/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:17"]

Kuka täällä nyt ei ole lukenut mm. jouluruokailuketjuja, joissa luetellaan vaikka mitä alkoholiannoksia? Kinkkua paistaessa naukkaillaan siideriä, sitten on saunakaljat, tervetuliaismaljat vieraiden tullessa, alkuruokahörpyt, pöydässä punssia, kotikaljaa & viiniä, lahjoja avattaessa lasi rommia, ja lasten mentyä nukkumaan juodaan sitten kunnolla. Tosin kukaan ei tule edes pikku hiprakkaan :).

[/quote]

No meillä ei ole tuollaista määrää alkoholia jouluna, mutta kyllä se alkoholin juominen ruuan kanssa ja pitkän ajan kuluessa vaikuttaa ihan eri lailla kuin pelkkä ryyppääminen. Esim. meillä oli tässä kavereita kylässä ja juotiin neljän ihmisen voimin kolme pulloa viiniä, joista yksi oli litran pullo. Yksi pullo ruualla, toinen jälkkärin kanssa ja viimeinen sitten täyteen vatsaan iltaa istuessa. Viininkulutus ylitti mun normaalin alkoholinkäytön moninkertaisesti, mutta en ollut todellakaan humalassa, hieman hiprakassa ehkä (ja huom. mulla ei ole viinapäätä ollenkaan, jos juon illalla ilman syömistä yhden siiderin tai oluen, olen jo hiprakassa).

On ihmisiä, joilla on alkoholiongelma ja on ihmisiä, joilla ei ole. Jotkut haluavat yleistäää vaikkapa kaikki AV-palstailijat samaan kastiin, mikä on absurdia. Meitä on täällä juoposta absolutistiin. Mä en usko, että kovinkaan moni alkoholiongelmainen vastailee alkoholia koskeviin ketjuihin, koska varmasti oma juominen on monelle niin kipeä juttu.

Vierailija
14/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:30"]

Sinänsä hyvin kuvaavaa tuo suomalaisten alkoholin *KÄYTTÄMINEN*, muissa tuntemissani kielissä yleensä juodaan tai nautitaan

[/quote]

Taidat tuntea kieliä hieman pintapuolisesti. 

Vierailija
15/31 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha.. 
Minä en ainakaan teeskentele mitään kun kerron että olen viimeisen kolmen vuoden aikana juonut itseni hiprakkaan kaksi kertaa. Mies juo enemmän, mutta humalaan asti hän on juonut itsensä viimeisen vuoden aikana ehkä kahdesti. 
Tuttavapiirissänikään ei käytetä alkoholia mitenkään runsaasti, juurikin yksi ystäväni kertoi että hän oli saanut krapulan yhdestä siideristä ja totesi että voisi jättää koko alkoholin pois elämästään. 

Joo, ehkä moni käyttää paljon alkoholia, mutta minun ja mieheni kohdalla joku muu juo ne meidän osuudet tutkimuksien vuosittaisista määristä. Varmasti sellaisten 18-25-vuotiaden kohdalla alkoholin käyttö on runsaanpaa, etenkin jos perhettä ei vielä ole. Meillä ja lähipiirillä on kuitenkin pieniä lapsia ja on mielestäni ihan fiksuakin jättää ne hiprakat sivuun täksi ajaksi kun lapset tarvitsevat apua miltei kaikissa arjen asioissa.

Vierailija
16/31 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:17"]

[/quote]

No meillä ei ole tuollaista määrää alkoholia jouluna, mutta kyllä se alkoholin juominen ruuan kanssa ja pitkän ajan kuluessa vaikuttaa ihan eri lailla kuin pelkkä ryyppääminen. Esim. meillä oli tässä kavereita kylässä ja juotiin neljän ihmisen voimin kolme pulloa viiniä, joista yksi oli litran pullo. Yksi pullo ruualla, toinen jälkkärin kanssa ja viimeinen sitten täyteen vatsaan iltaa istuessa. Viininkulutus ylitti mun normaalin alkoholinkäytön moninkertaisesti, mutta en ollut todellakaan humalassa, hieman hiprakassa ehkä (ja huom. mulla ei ole viinapäätä ollenkaan, jos juon illalla ilman syömistä yhden siiderin tai oluen, olen jo hiprakassa).

On ihmisiä, joilla on alkoholiongelma ja on ihmisiä, joilla ei ole. Jotkut haluavat yleistäää vaikkapa kaikki AV-palstailijat samaan kastiin, mikä on absurdia. Meitä on täällä juoposta absolutistiin. Mä en usko, että kovinkaan moni alkoholiongelmainen vastailee alkoholia koskeviin ketjuihin, koska varmasti oma juominen on monelle niin kipeä juttu.

[/quote]

Ja aina löytyy kymmenen mammaa, jotka ei mee humalaan, vaikka lipittää muutaman pullon viiniä, KUN ON SYÖNYT :DDDDDD

Hän osaa käyttää alkoholia SIVISTYNEESTI ja EUROOPPALAISITTAIN

Vierailija
17/31 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon ja paljon.

Vierailija
18/31 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on vaikea ymmärtää,  että ne deekut ei ehkä palstaile?

käytän alkoholia mielestäni ihan normaalisti. Joskus juon humalaan (tänä vuonna 2 kertaa tähän asti), joskus tulee pieni hiprakka. Yleisimmin juon kuitenkin 2 annosta kerrallaan,  jos juon. Voin olla juomattakin. Viime viikolla olin ulkona, join siis pe 7 annosta. Tällä viikolla en aio juoda mitään,  vaikka olen lomalla. Ei ole mitään "tarvetta".

Vierailija
19/31 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:37"]

[/quote]

Ai teillä ei käytetä tuollaista määrää alkoholia? No sittenhän se pentele vie täytyy tarkoittaa sitä, ettei kukaan muukaan käytä!!! Hellouuu...

Aloittaja puhuu siitä, että täällä palstailijat ei ikinä myönnä käyttävänsä alkoholia. No jos noin luulee, niin sitten on kyllä lukenut vääriä palstoja. Esim. kaikki aloitukset raittiista jouluista, juhannuksista, vapuista tulevat alta aikayksikön täyteen kommentteja että: "Joo, kyllä meilläkin oli ihan raitis juhlapäivä, ei juotu kuin aperatiivit, alkuruuan kanssa snapsit, lämpimän ruuan kanssa viinit, kahvin kanssa konjakit, saunassa olutta ja illalla vielä yömyssyt...eikä oltu missään vaiheessa humalassa."  :D:D:D:D

Vierailija
20/31 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä kyllä kuinka paljon tällä palstalla valehdellaan tai kaunistellaan juomista, mutta arkielämässä näen sitä itse todella paljon. Joten toki se mitä ihan oikeassa elämässä näkee on varmasti ainakin osan palstan kirjoittelijoidenkin todellisuutta. 

Esimerkiksi kaksi läheisintä ystävääni juovat todella paljon, joista toinen tajuaa sen vähän enemmän, toinen vähemmän. Molemmat aivan pokkana selittävät aina kuinka ei ole juonut pitkään aikaan, tai ei ole juonut jonain tiettynä juhlapäivänä, mutta kuitenkin paljastuukin että ovat ottaneet joka viikonloppu/juhlapäivänä pullon viiniä ja lisäksi arki-iltoisin siideriä. Kyllä minun mielestä pullo viiniä on selvästi juomista. Monesti myös kun sitten myöntävät ihan alkoa ottaneensa, puhuvat vain tissutelleen, niinpä niin, enemmän kun puhuu käy ilmi että tissutellessa onkin mennyt puoli pulloa viiniä, muutama iso olut, ja siideri.

Todella moni oikeasti ei näe itse kuinka paljon kaiken kaikkiaan käyttää alkoa. Ei siis ainakaan minun lähiipirissäni koske vain noita kavereita. "Silloin tällöin lasillinen, ja joskus enemmän", on aika monille 1-3 siideriä 1-3x viikko, ja 1-2x viikko viinipullo (viiikonloput), ja sitten vielä erikseen ne "harvat" baari-illat 1xkk. Ja en todellakaan ole mikään puhdas pulmunen itse, mutta mä lasken juomiseksi ihan ne yhdetkin siiderit, ja sillä varmaan pysyykin rajoissa. Paukkuisi mullaki mennen tullen rajat yli, jos päättäisin että pullo viiniä on tissuttelua, ja yksi siideri ei maailmaa kaada. Itse juon lomalla viikonloppuisin yhden illan humala/hiprakkahakuisesti, 4-8 alkoholiannosta. Muina iltoina en juo. Ja minusta se on liikaa. Normaaliarkena juon n 1-2x/kk samat annokset, ja sekin on mielestäni paljon.