Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pidät nukutuksesta?

Vierailija
30.07.2020 |

Minut on kerran nukutettu ja pelotti ihan hemmetisti. Kun anestesiahoitaja sanoi, että nyt lähtee nukutusaine tulemaan niin päätin pitää kiven kovaa silmät auki viimeiseen asti, etteivät vaan ala leikkaamaan ennen kuin on taju kankaalla. Tää oli se viimeinen ajatus ja sit hupsheijaa olinkin jo heräämössä (5h myöhemmin). Oli ihana raukea olo lämpimän peiton alla mihin oli puhallettu lämmintä ilmaa. Ei kipuja, ei pahaa oloa. Olin raukea ja unelias, mut pystyin kommunikoimaan silti ihan normaalisti ja ekana katsoin kelloa. Nyt on tulossa toinen leikkaus ja huomaan jopa vähän odottavani nukutusta. sairaala on eri, joten toivon että seuraavassa sairaalassa homma toimisi yhtä hyvin.
kerro oma kokemuksesi nukutuksesta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni oli muuten samanlainen kuin aloittajalla, mutta en pelännyt enkä yrittänyt pysyä hereillä. Heräämössä oli tosiaan miellyttävää, etenkin kun sain luvan vielä jatkaa unia :)

Minä kun heräsin siellä niin olin ihan raivona, hoitaja käski unille kahdesti uudestaan. Vasta kolmannella kerralla olin rauhallinen.

Vierailija
22/24 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeisen viiden vuoden aikana nukutettu kolme kertaa. Ensimmäisellä kerralla pelotti hirveästi, herätessä olin tosi kipeä ja seuraavana yönä osastolla voin pahoin, joten siitä ei kovin hyviä muistoja jäänyt. Toisella kerralla kokemus oli suht neutraali, ja nyt viimeisin oli suorastaan miellyttävä. Muistan anestesiahoitajan toivottamat kauniit unet, ja seuraavan kerran tulin tajuihini heräämössä vain lievien kipujen kanssa. Myös "herääminen" oli helppoa tällä kertaa, en ollut juurikaan tokkurainen ja pystyin heti osastolla käymään ihan omin jaloin vessassa. 

Ikävin puoli anestesiassa on se siitä seuraava hitonmoinen ummetus. Varsinkin kun viisi vuotta sitten operoitiin vatsan aluetta, vatsalla kesti neljä päivää lähteä toimimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on leikattu kahdesti nukutuksessa ja kerran puudutuksessa, ja täytyy sanoa, että valitsen aina nukutuksen, jos se on mahdollista. Olkoonkin, että herätessä on huono olo, johon tosin saa lääkityksen. Ennen ohjeistus oli ankarampaa. Kun olin 12-13-vuotiaana silmän karsastusleikkauksessa, niin raja oli juuri tuossa 12 vuodessa. Nuoremmat nukutettiin. Leikkauksesta jäi aikamoiset traumat. Puudutus, joka tehtiin lapsen silmin valtavan suurella ruiskulla, alkoi tehota kunnolla vasta kun leikkaus oli jo loppusuoralla. Leikkauksen ajan oli melkoiset kivut. Kun sama leikkaus toistettiin pitkän ajan kuluttua, sain itse valita, puudutus vai nukutus. Ei ollut vaikea valinta! Nukutus oli aika kevyt ja heräsin varsin pian leikkauksen jälkeen ja illansuussa olin jo ihan normaalitilassa. 

Vierailija
24/24 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nukutettu, eikä ollut iso leikkaus, mutta silti epämiellyttävää. Pelkäsin ennen kuin nukahdin ja kun heräsin, oli paha olo ja en millään jaksanut herätä. Hoitaja koitti jo saada vessaan, mutta mä nukahdin saman tien uudestaan.