Nettihuijausten uhrit
Iäkkäät ihmiset eivät ole pysyneet kehityksen mukana. Joillekin on täysin käsittämätöntä esimerkiksi että poliisi ja oikeusjärjestelmä ei pysty auttamaan lainkaan, mitään ei voida tehdä. Se on varmasti järkytys ihmisille jotka eivät ymmärrä nettimaailmaa.
Minun mielestäni tästä aiheesta olisi pakollista järjestää jokin kansalaisvalitus tyyppinen kampanja tai koulutus. Vaikka olisi helppo kuvitella, että ikäihmiset lukevat sanomalehtiä ja katsovat uutisia mistä tästä aiheesta on jo kirjoitettu vuosikausia, mutta ei se tunnu tehoavan. Huijausten ja huijausten uhrien määrä vain kasvaa vuosi vuodelta, ikäänkuin mitään oppimista ei olisi tapahtunut..
Toisaalta kyllä ihmettelen miten helposti ihmiset ovat huijattavissa. Ehkä minä olen sitten syntynyt jonkinlaisen synnynnäisen skeptismin kanssa. Huijatut ihmiset eivät kuitenkaan ole tyhmiä, monesti ovat korkeakoulutettuja ja elämässä taloudellisesti menestyneitä. Saattaa olla että avoin, luottavainen ja ihmisläheinen asenne ovat edesauttaneet menestystä elämässä, mutta nyt kun tarvittaisiin päinvastaista asennetta niin se ei onnistu, ei sitten millään. Vaikka kuinka läheiset varoittelisivat.
Olen melkein kateellinen siitä, että jotkut voivat elää niin helpon elämän sellaisessa kuplassa, että minkäänlaista varovaisuutta ei koeta tarpeelliseksi noudattaa. Ihmisen pahuus on tuntematon käsite. Tai jostain syystä kuvitellaan että juuri minuun tänne pohjolan perukoille se pahuus ei yllä. Elämässä on aina ilmeisesti ollut ympärillä vain luotettavia ihmisiä..
Huijauksia on tehty vuosituhansia, ei ne lopu vaikka mitä ihmeen kampanjoita järjestettäisiin.