Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmena peräkkäisenä yönä olen nukkunut vain joku 4-5 tuntia yössä

Vierailija
29.07.2020 |

Huono olo... mitenhän tämä yö menee. En jaksaisi töitä

Kommentit (18)

1/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Story of my life. Itse pyrin ottamaan aina takaisin viikonloppuisin. Kahvia vaan naamaan ja sorvin ääreen.

Vierailija
2/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nukkunut viimeksi helmikuussa yhden yön hyvin. Lapsi valvottaa joka ikinen yö. Mikään ei auta. Olen ihan sekoamisen partaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä huolia, murheita, stressiä? Syöt liian raskaan iltapalan? Roikut netissä viimeiseen asti ennen nukahtamista?

Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja uni jos mikä on herkkä ärsykkeille. Seuraa tilannetta ja unenlaatuasi ja tee tarvittavia muutoksia. Tsemppiä päivään!

Vierailija
4/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvon joskus useamman yön putkeen ja sitten luen tai kuuntelen äänikirjaa. Voi niitä pieniä torkahduksia tietysti tulla, joita ei huomaa. Mutta luulisi esimerkiksi kirjan putoavan käsistä silloin. Kun kolme tällaista yötä on takana, olen aivan töppyrässä. Vastaa humalatilaa. Kaikenlaisia lääkkeitä on kokeiltu, mutta sivuvaikutukset ovat olleet sellaisia, että ei kiitos. Tuleehan se uni sitten jossain vaiheessa, mutta tuntuu että sekään ei ole sellaista palauttavaa unta. Töissä tulee tehtyä kaikenlaisia mokia, kun ei pää pelaa.

Vierailija
5/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitköhän masennuksesta?

Nukuin vuosia huonosti ja vähän. Ei siinä kyllä päätöksiä nopeasti tehdä tai ajatella täydellä selkeydellä tai omaksutaan uutta samana tapaan, kuin jos nukkuu täydet unet.

Oli pakko hoitaa masennukseen johtaneita syitä, rauhoittaa elämää ja alkaa pitämään tarkasti huolta itsestä, ja suurimpana auttajana ollut Jumala, turvata Häneen vaikeuksissa, kun joskus vaikeudet on sellaisia, että ei niille pieni ihminen kauheasti mitään voi.

Vierailija
6/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meittipä on nukkunu 2-3h per yö n. kolmen vuoden ajan.

...

Kognitiiviset kyvyt ovat kyllä rappeutuneet.

Vierailija
7/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Itse lomalta saavuin töihin ja tämä muutos on sekoittanut unirytmini. Vatsakin tuli kipeäksi. Varmaan unen syytä.

Mutta onneksi kohta on viikonloppu!

Vierailija
8/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin huonoa nukahtamusta ja lyhyttä yöunta jo muutama yö putkeen ja tiedän, että minulla syy on ulkoilun puute. Niin herkästi jokin pieni asia suistaa arjen raiteiltaan. Esim. Nyt tytär on kipeä ja se muuttaa perusarkea. Nyt on päivittäinen kävelylenkki jäänyt loman jälkeen ja tyttären nuhan takia. Ja ulkoilun puute vaikuttaa minulla nukahtamiseen.

Vierailija
9/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää hyvät ihmiset kaikkenne että järjestätte itsellenne nukkumisaikaa, vaikka päiväunia. Se on tärkeää että pysyisitte terveenä!

Vierailija
10/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee kausittain tuollaista. Yleensä menee onneksi ohi jossain vaiheessa, parin päivän tai viikon jälkeen. Yleensä yritän vain hyväksyä asian, vaikka silloin se on vaikeaa, jos tuollainen jakso tulee juuri ennen jotain pitkään odotettua, isompaa juttua.

Kyllähän se alkaa tuntua, kun monta yötä on tuollaista.

Vierailija
11/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvon joskus useamman yön putkeen ja sitten luen tai kuuntelen äänikirjaa. Voi niitä pieniä torkahduksia tietysti tulla, joita ei huomaa. Mutta luulisi esimerkiksi kirjan putoavan käsistä silloin. Kun kolme tällaista yötä on takana, olen aivan töppyrässä. Vastaa humalatilaa. Kaikenlaisia lääkkeitä on kokeiltu, mutta sivuvaikutukset ovat olleet sellaisia, että ei kiitos. Tuleehan se uni sitten jossain vaiheessa, mutta tuntuu että sekään ei ole sellaista palauttavaa unta. Töissä tulee tehtyä kaikenlaisia mokia, kun ei pää pelaa.

Tämä niin 100%. Ne lääkkeet väsyttävät päiväsaikaan ja lähes yhtä tokkurainen kuin jos en olisi nukkunut. Sitten vaan nukahtelen, törmäilen ovenkarmeihin ja lyön varpaita joka paikkaan kun koordinaatio ei pelaa. Ja sitten taas töiden jälkeen jatkan nukkumista.

Vierailija
12/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meittipä on nukkunu 2-3h per yö n. kolmen vuoden ajan.

...

Kognitiiviset kyvyt ovat kyllä rappeutuneet.

Miten tuo on mahdollista? Tai miten olet elossa on ehkä suurempi kysymys? Tuossa vaiheessa tukeutuisin kyllä lääkkeisiin vaikka sivuvaikutukset ovatkin inhottavia.

Vierailija
13/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsitköhän masennuksesta?

Nukuin vuosia huonosti ja vähän. Ei siinä kyllä päätöksiä nopeasti tehdä tai ajatella täydellä selkeydellä tai omaksutaan uutta samana tapaan, kuin jos nukkuu täydet unet.

Oli pakko hoitaa masennukseen johtaneita syitä, rauhoittaa elämää ja alkaa pitämään tarkasti huolta itsestä, ja suurimpana auttajana ollut Jumala, turvata Häneen vaikeuksissa, kun joskus vaikeudet on sellaisia, että ei niille pieni ihminen kauheasti mitään voi.

Rukoilu auttaa minullakin rauhoittumaan vaikken kristitty olekaan.

Vierailija
14/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavuoden aikana nukuin max 5 h yössä ja sekin koostui n kolmesta lyhyemmästä pätkästä. Kun sitä jatkui siis vuoden, luulin oikeasti kuolevani lopulta.

Muuten olen kärsinyt unettomuudesta niin, että kerran nukuin viikon ajan ehkä 4-5 tuntia yhteensä sen viikon kuluessa. Pääsin sen jälkeen sairaslomalle ja kun palasin töihin, niin ihmettelin, että onko joku käyttänyt tietokonettani, kun siellä oli aivan vieraan ja tuntemattoman, mutta hienon näköisiä taulukkoja ja tiedostoja. Kävinilmi, että olin tehnyt ne itse, mutta menettänyt muistini siltä ajanjaksolta niiden tekemisestä sen unettomuuden takia! Pelottavaa.

Vierailija
15/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valvon työni vuoksi joskus 30h tai enemmänkin putkeen, yleensä sellaiset 24h. Unettomuuttakin on ja silloin tulee nukuttua tosi vähän. Olen opetellut arvostamaan unta tuli se mihin vuorokauden aikaan tahansa. Jos nukuttaa alkuillasta ja herää keskellä yötä, on kuitenkin nukkunut. Olen huomannut että päivällä tai illalla jos nukkuu, monet pitävät sitä huonona. Se on lujassa se ajatus meissä että yöllä nukutaan vaan. Mutta on hyvä sallia itselle se uni silloin kun se tulee ja siihen on mahdollisuus.

Pienten vauvojen vanhemmille: pyytäkää apua. Joku kaveri tai sukulainen vahtimaan vauvaa edes päivällä että saa nukuttua useamman tunnin putkeen. Uni on tärkeää oli sitä mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Vierailija
16/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että tuo on jotenkin harvinaista? Moni meistä kärsivät unettomuudesta syystä tai toisesta.

Vierailija
17/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yö edessä ja kipuja..

Kipuilija

Vierailija
18/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että tuo on jotenkin harvinaista? Moni meistä kärsivät unettomuudesta syystä tai toisesta.

Unettomuus aiheuttaa myös ärtymystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi