Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakkeet pilasivat elämäni

Vierailija
29.07.2020 |

Huoh. Sain sukulaisen x hallinnoimia osakkeita perinnöksi ollessani aikuisiän alkutaipaleella (yli 18 kuitenkin.) Siitä alkoikin jatkuvat tuhansien eurojen mätkyt. Olen kaikki nämä vuodet yrittänyt ymmärtää perintöosakkeiden verotusta enkä vîțțu edelleenkään ymmärrä. Sukulainen x tietää varsin hyvin etten älyä aiheesta tuon taivaallista, silti ei ikinä auttanut yhtään missään.

Kun huomasin, että osakkeet olivat pelkkä jatkuva riesa, myin ne lopulta kokonaan pois ja käytin rahat tärkeisiin ostoksiin, laskuihin sun muihin.

Yhä edelleen joudun makselemaan noita hełvětin tuhansien eurojen mätkyjä ja voi vıțuñ vıțțu että hajoaa pää. Jos nyt saisi töitä jostain niin ei siinä mitään, ihan sama. Olen nyt hakenut tuhanteen eri paikkaan, kirjaimellisesti NIIIIIIIIN MONEEN, viimeksi tänään. Mistään ei ikinä kuulu mitään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHAAN OSAKKEITA. Haluan rahani suoraan rahana tai vaikka asuntona (se olikin kiva perintö, tosin siitäkin seurasi veropskaa.)

En halua enää ikinä omistaa sijoituksia. Jessus että menee hermo tuohon loputtomaan veroshow'hun.

Ap

Vierailija
2/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en käsitä miksi joka paikassa vouhotetaan osakkeista ja niiden hienoudesta. Minulle ne olivat ja ovat yhä yksi sąątąnąn RIESA.

Vierailija
4/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ostos on LASKU?

Vierailija
5/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:))

Vierailija
6/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan tiedä mitään hankintapäiviä ja -hintoja, kun sukulainen Y on joskus kymmeniä vuosia sitten ostanut näitä osakkeita. Joten täysi mahdottomuus ilmoittaa mitään tietoja minnekään.

Vierailija
7/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t u n PÄLLI!

Vierailija
8/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään veroja EI makseta ilman tuottoja.

eli jos olet maksanut veroja olet saanut vielä enemmän tuottoja niistä.

Mutta tosiaan jos olet noin tyhmä ettet ymmärrä yhteen ja vähennyslaskua (se veroilmoitus on sellainen) niin ehkä tosiaan parempi että möit ne osakkeet.

Vierailija
9/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ostos on LASKU?

Kirjoitinko näin: "....ostoksiin: laskuihin sun muihin" ???????

Opettele suomen kielioppi ja vttuile sen jälkeen.

Vierailija
10/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeet ei tosiaankaan sovi kaikille

mies52v

Vierailija
11/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitään veroja EI makseta ilman tuottoja.

eli jos olet maksanut veroja olet saanut vielä enemmän tuottoja niistä.

Mutta tosiaan jos olet noin tyhmä ettet ymmärrä yhteen ja vähennyslaskua (se veroilmoitus on sellainen) niin ehkä tosiaan parempi että möit ne osakkeet.

Kappas kun näissä täytyy tietää hankintahinta!! Ja minä en todellakaan tiedä millä hinnalla ne on kymmeniä vuosia sitten ostettu :)

Vierailija
12/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan tiedä mitään hankintapäiviä ja -hintoja, kun sukulainen Y on joskus kymmeniä vuosia sitten ostanut näitä osakkeita. Joten täysi mahdottomuus ilmoittaa mitään tietoja minnekään.

HankintaPÄIVÄ on se päivä kun olet ne osakkeet saanut itsellesi. Sen päivän kurssin selvittäminen taas ei ole rakettitiedettä, Ja jos et halua sitäkään tehdä voit käyttää hankintameno-olettamaa.

Vierailija
13/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainenkaan ei pysty haudan takaa huikkaamaam hintatietoja minulle :)

Vierailija
14/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ulosannilla ja ymmärryksen tasolla en ihmettele ettei työpaikoista ole mitään kuulunut.

Vierailija
15/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, huoh-kirjoittaja. Tällainen juttu tällä kerralla. 

Vierailija
16/18 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HankintaPÄIVÄ on se päivä kun olet ne osakkeet saanut itsellesi. Sen päivän kurssin selvittäminen taas ei ole rakettitiedettä, Ja jos et halua sitäkään tehdä voit käyttää hankintameno-olettamaa.

Eipä mene noin. Ja olen yrittänyt ihan tarpeeksi monta vuotta älytä näitä, silti en älyä. Isompi osa perinnöstäni on kiinni kodissani, halusin vain eroon osakkeista.

Vierailija
17/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ke osakkeet itsessään ole tuoneet enemmän perintöveroa mitä rahakaa. Ja kun olet myynyt ne, olet maksanut pääomaveron voiton osuudesta?

Vierailija
18/18 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perittyjen osakkeiden hankintahinta on perintöverotuksessa vahvistettu hinta. Sen ja myyntihinnan erotus on voittoa josta vero lasketaan.

Sinulla varmaan oli joku hinta näille perintöverotuksessa laitettu samalla tavalla kuin asunnolle jne...

Vai miten se verotus menee Porvoossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme