Mitä ruokaa tonnikalasta?
Siinäpä se kysymys olikin. Meille kertynyt tonnikalapurkkeja miehen harrastuksen kautta ja en osaa keksiä, mihin muuhun niitä käyttäisin kuin pitsaan ja tonnikalasalaattiin. Onko kellään esim. hyvää tonnikalapastareseptiä?
Kommentit (12)
Kakkosen tonnikalakastike kuulostaa hyvältä. itse kuullotan sipulia, laitan tomaattimurskaa ja mausteita, kermaviilin ja tonnikalaa. Namia pastan kanssa!
Toinen on tonnikalapastavuoka, mmmmm
Tonnikala-tortilla lasagne tai vuoka. Tosi hyvää. Myös lapset tykkää. Googlaa!
Minä teen kuumalla kelillä tonnarista salaatin, johon tulee kevyesti kypsennettyä kesäsipulia (kylmänä), tonnaria, kaprista, tilliä, mustapippuria, vihreää salaattia ja sitruunamehua ja majoneesia kastikkeeksi.
Mä teen pastakastikkeen ihan valkokastikepohjaan, kuullotettua sipulia ja tonnikalaa joukkoon. ehkä juustoakin.
sit lasagnea olen tehnyt, jauhelihan tilalle vaan tonnaria ja kalaan sopivat mausteet.
kuullota sipuli, sekoita joukkoon mausteet ja tonnikala. kaada lopuksi 400g tomaattimurska-purkki ja purkki kermaa. anna muhia ja tarjoa hyvän pastan seurana tai öljyssä paistettujen patonki-viipaleiden kanssa. tota kastiketta tulee sitten paljon, mutta on oikeasti todella hyvää!:)
Tee pihvejä tai pyöryköitä. Niinkuin jauhelihasta, mutta jauhelihan tilalla käytät tonnikalaa. Meillä oli koulussa 20 vuotta sitten ihanaa tonnikala-makaroni-laatikkoa. Kermaa ja tilliä siinä ainakin oli ja pinnalla kevyt juustokuorrute. Makaronina oli simpukkamakaroni.
Ei mitään. Erittäin epäterveellistä purkkitonnikala
Tein viikonloppuna tonnikala-makaronivuoan ja se on ollut yksi lastemme suosikeista jo muutaman vuoden. Karkeasti muistista ohje: keitä makaronia (n. 400g) maustetussa vedessä puolet oikeasta keittoajasta, ota liemi talteen. 2 purkkia tonnikalaa vedessä (valuta vesi pois) ja 2 tonnikalapurkkia öljyssä sekoitetaan makaronin kanssa, sekaan pari kourallista juustoraastetta. Ruokakermaan (mulla oli juustokermaa) sekoitetaan 3 kananmunaa, 2 rkl sokeria + 5 dl makaronien keitinvettä. Munakerma sekoitetaan makaroni-tonnikalan sekaan, päälle juustoraastetta ja uuniin 200 asteeseen noin 20-30min. Voi laittaa halutessa sekaan kirsikkatomaatteja, mausteyrttejä, mitä keksii. Helppo ja hyvää seuraavanakin päivänä. :-)
Kiitos tosi paljon vinkeistä! T. Ap
Meillä on yksi suosikki tonnikala-pinaattilasagne. Lasagnelevyjen väliin laitetaan valutettua tonnikalaa, kirsikkatomaatin puolikkaita ja pinaattikastiketta, päälle voi laittaa vielä juustoraastetta.
Samoin jo mainittuja tomaattipohjaista tonnikalakastiketta pastan kanssa sekä tonnikala-pastavuokaa tulee tehtyä.
Minä teen tonnikalakastikkeen paseerattuun tomaattiin, se on mielestäni parempaa.
Kuullotan sipulia, sitten se purkki paseerattua tonnikalaa, mausteeksi kalaliemikuutio ja mustapippuria sekä basilikaa. Haudutetaan hetki ja sitten se purkki tonnikalaa. Voi laittaa myös esim. tabascoa. Ja oliiveja jos tykkää. Tämä on myös hyvä kastike tonnikalalasagnelle, mikä on todella hyvää. Kaveriksi tietenkin valkokastike.
teen kastikkeen, kuullotan sipulit, lisään tomaattimurskapurkin, sitruunamehua, mausteita, balsamicoa, ja tonnikalat.
Lapsen yksi suosikkiruoka:/