Päätimme erota :'(
Olen itse pohtinut eron mahdollisuutta ainakin kaksi vuotta, ja varovasti joskus koittanut puhua miehelle, mutta hän ei ole halunnut erota. Tänään sain jostain voimaa vaatia häneltä kunnollista mielipidettä suhteemme tilaan, ja hän myönsi ettei meillä ole enää pariin vuoteen ollut juuri asiaa toisillemme. Näinhän se on, meillä vain ei ole puhuttavaa. Eikä sitä asiaa pysty väkisin muuttamaan. Yhdessä olemme olleet 7 vuotta eikä onneksi ole lapsia.
Mies sanoi että rakastaa kyllä minua ja haluaisi antaa ajan näyttää, mutta minusta aika on näyttänyt jo. Mieskin sitten totesi että ehkä olisi paras muuttaa erilleen ja katsoa miten käy.
Uskoisin että ratkaisu on oikea, ja selaankin parhaillaan vuokra-asuntoja miehen ollessa toisessa huoneessa, mutta sydämeni tuntuu räjähtävän kivusta, tämä on niin kamalaa. Rakkautta on, mutta ei tarpeeksi yhteistä :'(
Auttakaa!
Kommentit (23)
Meille kävi juuri samalla tavalla. Ei osattu puhua toisillemme ja oltiin ehkä erilaisia vaan. Oli todella kipeä ero, mutta siitä selvittyä ei ole kaduttanut. Jotenkin on saanut uutta voimaa ja tuntuu että pystyy elää täysillä ja nauttia joka hetkestä eikä ole enää harmaa varjo itsestään... Ei se elämä siihen eroon lopu, sen voin sanoa. Toki jos kannattaa taistella suhteesta niin kaikki peliin. Ja puhukaa! Mekin tajuttiin omat erilaisuutemme ja suhteen tila ihan viime hetkellä kun vihdoin osasi puhua (ehkä liian myöhään). Kivi kyllä tippui sydämeltä ja tuntui, että kyllä me tästä selvitään erilläänkin, ehkä paremminkin...
Erilaisuus voi olla myös parisuhteen voimavara ja tasapainottava tekijä. Teettekö yhdessä jotain molempia kiinnostavaa? Ja voisitte kokeilla myös toisen mieliksi yhdessä niitä harrastuksia, jotka ovat puolisolle tärkeitä. Tehkää arkisista asioista yhteisiä :)
Te olette ehkä olleet liian vähän yhdessä? Juttelu ja yhdessäolo ei ole siksi luontevaa. Molemmilla saattaa myös olla oma elämä muuttunut värittömäksi ja rutiininomaiseksi, minkä vuoksi jaettavaa ei juuri ole. Keksikää jotain! Alkakaa säännöllisesti tehdä jotain pientä yhdessä. Järjestäkää pieniä juhlahetkiä kaksin. Toinen yllättää toisen. Poiketkaa baarissa. Pukeutukaa toisianne varten kauniisti. Rakastelkaa....