Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketko sisustus- ja vaateostokset pakollisiin menoihin?

Vierailija
02.07.2013 |

Tuossa "kuinka ihmisillä on varaa" -ketjussa ylttävän moni valittaa, että ei jää rahaa yhtään säästöön kun on niin paljon menoja kuukaudessa. Ja sitten näihin menoihin luetellaan mm. vaateostokset ja sisustaminen.

Mä oon aina ajatellut, että vaatteet ja sisustus on just niitä ns. turhia menoja, joita shoppaillaan säästöön jääneillä rahoilla. Eli peruselämiseen ja pakollisiin menoihin huomioin vain asumiskulut, vakuutukset, lääkärilaskut, ruoan, puhelimet ja netit. Monelle tuohon päälle tulee vielä tietenkin auton kulut ja lasten päivähoitomaksut. Ja tietenkin lasten vaaterekki pitää uusia tasaisin väliajoin, kun pirulaiset kasvaa niin nopeasti. Aikuisten Henkkamaukka ja Zara lumput sen sijaan luokittelen ylimääräiseksi kivaksi.

Ja jotkut uudet sohvat ja sisustuskynttilät on kyllä ihan ehtaa tuhlailua ja jos niihin on varaa, niin mielestäni ei pitäisi kauheasti nurista, ettei palkasta jää mitään säästöön.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 12:23"]

Mutta uskokaa tai älkää vaateostokset on kotityötä!

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/08/27/oho-naisten-shoppaaminen-onkin-kotityota/201011600/139

[/quote]

Tottakai kaupassakänti on työtä, Ei ne kotiin tarvittavat tavarat sieltä kaupasta itsestään kulkeudu kotiin, kaikkialla kun ei ole tilauspalveluvaihtoehtoja. Samin lapsille kenkien, vaatteiden, silmälasien ym. ostaminen ei yleensä ole mitenkään mukavaa puuhaa. harva lapsi nauttii vaatteiden ja kenkien sovittamisesta.

Vierailija
22/23 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 12:23"]

Mutta uskokaa tai älkää vaateostokset on kotityötä!

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/08/27/oho-naisten-shoppaaminen-onkin-kotityota/201011600/139

[/quote]

Tottakai kaupassakänti on työtä, Ei ne kotiin tarvittavat tavarat sieltä kaupasta itsestään kulkeudu kotiin, kaikkialla kun ei ole tilauspalveluvaihtoehtoja. Samin lapsille kenkien, vaatteiden, silmälasien ym. ostaminen ei yleensä ole mitenkään mukavaa puuhaa. harva lapsi nauttii vaatteiden ja kenkien sovittamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 10:31"] kasvavalle lapselle pitää laittaa muutaman vuoden välein uusia kalusteita...

[/quote]

Pitääkö? Minulla oli lapsena jatkettava sänky, joka kesti monta vuotta. Taisin teininä saada uuden sängyn, joka on yhä käytössä (olen 40+). En ole hyppinyt enkä riekkunut sen päällä, joten on vielä hyvässä kunnossa.

Samoin lapsena pöytänä minulla oli kaksi lipastoa, jonka päällä pöytälevy. Kun kasvoin, niin alle laitettiin vähän korkeammat lipastot. Yhä sama yhdistelmä nykyisessä kämpässäni.

Kaiketi ne ovat kestäneet aikaa, kun vanhempani ostivat kokopuisia kalusteita enkä ole huonekaluja järsivää laatua. Osa lipastoista on käytettyinä saatuja.

Siinähän vasta rahaa palaa, jos parin vuoden välein ostelee jotain näennäisesti halpoja lapsen koon mukaisia lastulevyviritelmiä.

[/quote]

Niin no en minä ainakaan ostanut vauvalle jatkettavaa sänkyä, jossa olisi voinut nukkua vuosikausia. Sen verran tyhmä taisin olla, että ostin pinnasängyn, vaikka olisihan vauva varmaan ihan hyvin oppinut nukkumaan heti lastensängyssäkin. Kohta pitänee ostaa tuolle entiselle vauvalle kouluikää ajatellen jonkinlainen pöytä, jota en tosiaan vielä ole ostanut, koska ei ole ollut rahaa ostaa sitä lapselle heti silloin aikanaan. Mutta ennen sitä ostan itselleni sängyn, jossa ei jalat heilu. Joo, ei ollut aikanaan varaa ostaa kalliimpaa ja kestävämpää sänkyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi