Hirveä kaatosade - nyt Suomen sienet mätänee metsään kun kukaan ei niitä poimi ja syö sieltä pois
Missä on ihmisen Haisaappaat, keltainen kumisadetakki ja sienikoppa?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn kirjoitti:
Miksi itse olet netissä, etkä poimimassa? 🤔
Eihän sinne mehtään toinna nyt satteella lähtee, vaan vasta sen jäläkeen. Kahoppa kun niitä sienii tulloo lissee sen satteen jäläkeen. Etkö tuommosta muistanna vai etkö oo älynnä koko juttuu?
Sateella ne kasvaa, ja kun sade loppuu niin alka lahoaminen. Mut nyt loppu kaakaotauko ja alan taas poimimaan. Moikka. 🍄
Ap
Ei hyvänen aika. Kuvitteletko, että sienet vain lahoavat koko sen ajan, kun ei sada? Uusia kasvaa vain sateella? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt meni yöunet - sienet mätänee. miten tästä selvitään? voidaanko anoa eu:lta hätäapua?
Pakko ottaa venlafaksiinia. Iski sietämätön sienimätähuoli.
Oisit varottanu. Purskautin teen läppärille.
"Haisaappaat, keltainen kumisadetakki ja sienikoppa?" Tulee mieleen Ultra Bra
Missä sateessa?
Aurinko senkun paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä sateessa?
Aurinko senkun paistaa.
Ainakin Keski-Suomessa vettä tulee siinä määrin että ahvenenkin voisi uida sateessa ylävirtaan.
Voiko metsään mennä, jos ei ole haisaappaita vaan ihan tavalliset kalasaappaat vaan?
Isäni opetti, että sienet ovat lehmien ruokaa. Lapsuudessani lehmät päästettiin kesällä metsään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko metsään mennä, jos ei ole haisaappaita vaan ihan tavalliset kalasaappaat vaan?
Niin.. Minäkin mietin voinko mennä näillä valassaappailla sienestämään.
Jos metsään haluat mennä nyt, takuulla yllätyt *hyräilee*
Vierailija kirjoitti:
Isäni opetti, että sienet ovat lehmien ruokaa. Lapsuudessani lehmät päästettiin kesällä metsään.
Vanhat huonot ajat. Syöttää nyt tatteja lehmille, saati kanttarelleja.
Paras sesonkihan on vasta edessäpäin.
Minä katselin parvekkeelta loittonevaa selkääsi, kiersit vesilammikot ja arvaan ettet murehdi.
Sieniä ei pidä poimia sateella, vaan vasta sateen lakattua ja metsän kuivuttua. Likomärkinä poimitut sienet ovat limaisia, hankalia puhdistaa ja nopeasti pilaantuvia.
Ei ole hai saappaita eikä keltaista sadetakkia, mut jos voin laittaa Dunlopin Purofortit ja maastokuvioisen sadetakin, niin ehkä mä sit voisin sienestää? Mut mä en kyllä tykkää yhtään sienistä. Enkä mä tiedä mitkä niistä on myrkyllisiä. Ehkä kaikkien kannalta turvallisempaa että jään vaan kotiin.
Ap, darling, tuuthan sie raportoimaan miten ison saaliin sait.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hai saappaita eikä keltaista sadetakkia, mut jos voin laittaa Dunlopin Purofortit ja maastokuvioisen sadetakin, niin ehkä mä sit voisin sienestää? Mut mä en kyllä tykkää yhtään sienistä. Enkä mä tiedä mitkä niistä on myrkyllisiä. Ehkä kaikkien kannalta turvallisempaa että jään vaan kotiin.
Kiitos, tee se. Tulee vaan mieleen, kun mediassa vasta uutisoitiin, että 85 ihmistä on kadonnut pohjoisen hillasoille. Sietämätön sienimätähuoli on helpompi sietää kuin maastokuvioisten sienestäjien sulautuminen maastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tee se. Tulee vaan mieleen, kun mediassa vasta uutisoitiin, että 85 ihmistä on kadonnut pohjoisen hillasoille. Sietämätön sienimätähuoli on helpompi sietää kuin maastokuvioisten sienestäjien sulautuminen maastoon.
Just näin, kiitos vapautuksesta tästä velvollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä katselin parvekkeelta loittonevaa selkääsi, kiersit vesilammikot ja arvaan ettet murehdi.
Tattista korvamadosta! Mutta parempi se kuin sienimato.
Sienet on oravien ja matojen ruokaa, ei ihmisen.
Täällä olis yksi tatti poimittavaksi. ;)