Sini Sabotage?
Monestako sanasta tai lauseesta hitistä "Levikset repee" saatte selvää?
Siis oikeesti? Olen täysin suomenkielinen ja pari sanaa bongasin kertisistä.
Mulla taitaa mennä tosi heikosti ... jos tästä tykätään ... Mitä sanoja ne tämän kappaleen tykkääjät lienee kuulee?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 17:32"]
Tässä selvennystä laulun sanoihin, löytyy urbaanista sanakirjasta:
"Aina kun sä puhut etelää" = suuseksi (yleensä naiselle annettuna)
http://urbaanisanakirja.com/word/puhua-etelaa/
Että silleen...
[/quote]
Hahah! Ei todellakaan tarkoita tai ole tarkoittanut alun perin. Tuohan on läppä! Ehkä jotkut teinit on keksineet antaa tuolle "puhua etelää" -jutulle suuseksi-merkityksen.
Ihan sama kun Robinin "Frontside Ollien" sanottiin tarkoittavan pojalle annettua poskaria.
[/quote]
Näin se kieli elää. Tuo FSO jäi vaan vaivaamaan..
Kuunelkaapa Röllin- robotti ruttunen ja miettikää sitten missä on hävyttömät sanat ja se on kuiteskiin lasten laulu
terveisin 24 nainen joka nauraa teidän jutuille
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 11:51"]
Jos av-mammat diggailisivat Sinin musiikkia, olisi Sini epäonnistunut. Maalaiset eivät jostain syystä muutenkaan pysty hyväksymään Helsinkiläistä tapaa puhua ja muutenkin mammoilla tuntuu olevan kovasti kaikkea vastaan, mikä tapahtuu Helsingissä.
Se on hyvin säälittävää, mutta jollain tavalla silti ymmärrettävää. Niin on maailmassa aina ollut, että perässähiihtäjät vapisevat kaiken vahvan ja erilaisen edessä ja yrittävät puolipaniikissaan mustamaalata pelkäämänsä ilmiöt halveksunnan kaapuun.
Koska tämä on varmasti monelle ainoa paikka, missä joku teitä "kuuntelee", niin jatkakaa toki. Mutta ymmärrätte kai, että mielipiteenne Sinistä/teinien/parikymppisten asioista on heille itselleen täysin merkityksettömiä tai korkeintaan jotain vitsikästä ininää jostain selluliittivuorien ja menetettyjen nuoruusvuosien takaa.
[/quote]
Oon 26v ja paljasjalkainen stadilainen, mutta siltikään en tiennyt noita kaikkia slangijuttuja. Slangia kuitenkaan harvat käyttää, ehkä sitten enää Itä-Helsingin paskasissa lähiöissä ja Kallion kaduilla. Ei siinä mitään, kivahan slangia on aina kuulla.
Niin, ei kai keski-ikäiset maalaisjuntit mitään ymmärräkään. Kyllä ikänsä pk-seudulla asunut nelikymppinen ainakin ymmärtää biisin sanat.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 05:19"]
Niin, ei kai keski-ikäiset maalaisjuntit mitään ymmärräkään. Kyllä ikänsä pk-seudulla asunut nelikymppinen ainakin ymmärtää biisin sanat.
[/quote]
Pitääpä vielä selvyyden vuoksi mainita, että olen espoolainen ja akateemisesta perheestä. Ettei vain joku luule wt:ksi.
Älä pidä napapaitaa ja räplää nenää samaa aikaa.
Hyviä ohjeita elämään.
On erittäin typerää, että Sini Sabotage otti nimensä Sabotage sen jälkeen, kun Chisu oli julkaissut biisinsä nimeltä Sabotage. Onhan se naisen kielenkantoja hivelevä, suussa mukavasti sihahteleva ja suhateleva ja hyvin eroottiselta kuulostava sana, tuo "Sabotaash", varsinkin niille, jotka eivät osaa ranskan kieltä. Heille se on eksoottista ja arvoituksellista.
Jos av-mammat diggailisivat Sinin musiikkia, olisi Sini epäonnistunut. Maalaiset eivät jostain syystä muutenkaan pysty hyväksymään Helsinkiläistä tapaa puhua ja muutenkin mammoilla tuntuu olevan kovasti kaikkea vastaan, mikä tapahtuu Helsingissä.
Se on hyvin säälittävää, mutta jollain tavalla silti ymmärrettävää. Niin on maailmassa aina ollut, että perässähiihtäjät vapisevat kaiken vahvan ja erilaisen edessä ja yrittävät puolipaniikissaan mustamaalata pelkäämänsä ilmiöt halveksunnan kaapuun.
Koska tämä on varmasti monelle ainoa paikka, missä joku teitä "kuuntelee", niin jatkakaa toki. Mutta ymmärrätte kai, että mielipiteenne Sinistä/teinien/parikymppisten asioista on heille itselleen täysin merkityksettömiä tai korkeintaan jotain vitsikästä ininää jostain selluliittivuorien ja menetettyjen nuoruusvuosien takaa.
28:lla taitaa ponnari kiristää aika paljon :D
sulla on mailmaan parhaimmat uskomattoman hieno rap biisi se takia että mä tykkääsin kovasti mä meinasin kaatua tuolilta kunntelin monta sata kerta sinulla on hieno saavutus menestyit kunnolla olet rap jumalattar koska sä hallitset hienosti rap sanoilla sinun ei tarvii harjoitella enempään
sinun asennettaasi hurmasit kaikkia joka kuuntele sinun biisin
Mutta Chisu otti "Sabotage"-biisinsä nimen suoraan Beastie Boysilta! Täyttä plagiaattia.