Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luova, älyä vaativa työ mitä voi tehdä kotona?

Vierailija
29.07.2020 |

Haluaisin tehdä kotona jotain luovaa, älyä vaativaa työtä, joka palvelisi minun lisäkseni myös muita ihmisiä.

Olisiko kellään ideaa mitä voisin alkaa tekemään?

Olen valmis vaikka kouluttautumaan uudestaan jos tällaista työtä saisin tehdä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki it-alan hommat. Itse olen it-arkkitehti/koodarii joka teen lähes 100% etätyötä (muulloinkin kuin korona-aikaan).

Millaista se it-homma on? Millaisia työtehtäviä kohtaat esim normityöpäivän aikana? :)

Mulla hyvin monipuolista. Esim. tässä viimeisen kuukauden olen tehnyt erästä keskisuuren asiakkaan softaa yksin. Olen määritellyt asiakkaan kanssa mitä toiminnallisuutta he tarvii, suunnitellut ja perustanut tietokannan, suunnitellut käyttöliittymät ja sitten koodannut niiden taustalle itse toiminnallisuudet, perustanut Azure pilveen softalle ajoympäristön ja asentanut sinne, tehnyt automaattitestejä, asennusautomaatiota... 

Kivaa tässä on että hommat on tosi vaihtelevia. Joitain pieniä projekteja saa tehdä kokonaan yksin mikä on minusta parhautta. Mutta välillä on sitten joku iso projekti jossa mun rooli on joku tietty, vaikka tietokanta-asiantuntija tai frontend- tai backend-koodari, tai arkkitehti joka vaan suunnittelee ja muut koodaa (se on tylsää).

Vierailija
22/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tutkinto tai mitä osaamista sulla olisi ennestään?

Jos jotain pohjalla, voisit olla free-lance toimittaja, kääntäjä, kuvittaja, animaattori, graafiikko, kirjanpitäjä, myyntiedustaja, konsultti, tapahtumien järjestäjä, it-alan töitä on paljon, jne...

Jos pystyt perustamaan oman yrityksen, sitten verkkokauppa tai joku muu vastaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joitakin avoimia työpaikkoja, joita voi tehdä ilmeisesti kotoa käsin.

https://fi.indeed.com/Kotoa-K%C3%A4sin-jobs

Vierailija
24/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrä sarjakuvia?

Vierailija
25/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki it-alan hommat. Itse olen it-arkkitehti/koodarii joka teen lähes 100% etätyötä (muulloinkin kuin korona-aikaan).

Uteliaana kysyn, että miten pääsit tuohon hommaan. Todella usein suositellaan koodauksen tai muun opettelua, koska sitten saa tosi hyvin töitä. Siihen toiset sitten vastaavat, ettei todellakaan kannata, koska et saa töitä ellet ole huippulahjakas nuorimies. Kumpi on mielestäsi lähempänä totuutta?

Eri

Miksi it-firman pitäisi palkata joku huuhaa airhead ahne mutta tyhmä kylteribimbo it-arkkitehdiksi, joka vaatii sekä älyä että syvällistä osaamista koodaamisesta, tietokannoista ja tietojärjestelmistä?

t. eri eri

Jaha. Naisvihaaja

Vierailija
26/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista se it-homma on? Millaisia työtehtäviä kohtaat esim normityöpäivän aikana? :)

Mulla hyvin monipuolista. Esim. tässä viimeisen kuukauden olen tehnyt erästä keskisuuren asiakkaan softaa yksin. Olen määritellyt asiakkaan kanssa mitä toiminnallisuutta he tarvii, suunnitellut ja perustanut tietokannan, suunnitellut käyttöliittymät ja sitten koodannut niiden taustalle itse toiminnallisuudet, perustanut Azure pilveen softalle ajoympäristön ja asentanut sinne, tehnyt automaattitestejä, asennusautomaatiota... 

Kivaa tässä on että hommat on tosi vaihtelevia. Joitain pieniä projekteja saa tehdä kokonaan yksin mikä on minusta parhautta. Mutta välillä on sitten joku iso projekti jossa mun rooli on joku tietty, vaikka tietokanta-asiantuntija tai frontend- tai backend-koodari, tai arkkitehti joka vaan suunnittelee ja muut koodaa (se on tylsää).

Erittäin mielenkiintoista! Kiitos sulle kun jaoit! :) Mukavaa päivää

Vierailija
27/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaana kysyn, että miten pääsit tuohon hommaan. Todella usein suositellaan koodauksen tai muun opettelua, koska sitten saa tosi hyvin töitä. Siihen toiset sitten vastaavat, ettei todellakaan kannata, koska et saa töitä ellet ole huippulahjakas nuorimies. Kumpi on mielestäsi lähempänä totuutta?

Eri

Valmistuin aikoinaan vuonna 2000 tietojenkäsittelytieteen maisteriksi, sitten menin ihan koodaushommiiin. Sitten kun alkoi olla sellaiset 10 vuotta kokemusta työstä monissa erilaisissa asiakasprojekteissa monenlaisista työrooleista, pääsin kokeilemaan arkkitehdin hommiakin, alkuun pienissä projekteissa ja sittemmin isommissa. 

Olen sitä mieltä että nykyään ei niin kauheasti ole käyttöä useimmissa firmoissa pelkän koodaamisen osaajille. Käytännössä haetaan niitä full-stack-developer tyyppejä jotka tekee ihan kaikkea mitä it-projektiin kuuluu, ja siinä koodaaminen on vain pieni osa. Junior-roolisia työtehtäviä on olemassa, joihin otetaan opetttelijoita, mutta niihin tosiaan otetaan helpoiten niitä nuoria, esim. joku voi tehdä opinnäytetyönsä tai gradunsa firmaan ja valmistuttuaan tulla työntekijäksi taloon, ensin junior roolilla. Esim. keski-ikäisen alanvaihtajan voi olla vaikeaa saada töitä alalta jos ei ole työkokemusta. 

Itse en suosittelisi pelkän koodaamisen opettelua siinä toivossa että sitten saa tosi hyvin töitä. Loppujen lopuksi ne on suht vähissä ne paikat joihin otetaan ilman tutkintoja kuka vaan joka osaa koodata.

Vierailija
28/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koulutusalan konsultti ja kirjoittelen tarjoustekstejä erilaisiin projekteihin eli suunnittelen niitä yksityiselle firmalle projektikilpailuihin. Etätöitä viimeiset 10+ vuotta.

Noin muuten erilaisia terapiamuotoja (päihdeterapia, life coaching jne) voi antaa etänä (Skype, WhatsApp, Teams, Zoom etc) kunhan ensin hommaat sellaiseen pätevyyden parin kurssin kautta ja sitten pitäisi saada riittävä asiakaspohja, jotta tienaa tarpeeksi. Instagramiin ilmoitukset.

Joss osaat laulaa hyvin tai soittaa jotain instrumenttia, niin sellaisenkin opetus toimii etätyönä.

Vierailija
29/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaise kaikki ympäristöongelmat.

Vierailija
30/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristikot ja sudoku

Lähinnä sellaista ajattelin mistä maksettaisiin palkkaa...

Ap

No ei sulla kyllä paljon älyä tunnu olevan. Kyllä noiden laatijoille maksetaan palkkaa.

Vierailija
31/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta paperia, pahvia, kyniä, ruutupaperia ja suunnittele taktinen roolilautapeli.

Vierailija
32/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Miksi it-firman pitäisi palkata joku huuhaa airhead ahne mutta tyhmä kylteribimbo it-arkkitehdiksi, joka vaatii sekä älyä että syvällistä osaamista koodaamisesta, tietokannoista ja tietojärjestelmistä?

t. eri eri

Olepas hiljaa jonne. T. It firman johdossa oleva ”kylteribimbo”

33/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-projektit esim. mobiiliapplikaation suunnittelu ja toteutus.

Kirjoittaminen sen eri muodoissa kuten bloggaus.

Visuaaliset ja auditiiviset taiteet.

Tietääkö kukaan mitään muita tapoja työllistyä kirjoittamalla kuin bloggaus?

Ap

Suomentaminen. TV- ja radio-käsikirjoitukset Hyvistä teksteistä on koko ajan pulaa.

Vierailija
34/36 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristikot ja sudoku

Lähinnä sellaista ajattelin mistä maksettaisiin palkkaa...

Ap

No ei sulla kyllä paljon älyä tunnu olevan. Kyllä noiden laatijoille maksetaan palkkaa.

Naurahdin. Eipä minua tosiaan taideta olla älynlahjoilla siunattu, kun en tätäkään tajunnut. Kai se on mentävä takaisin moppaamaan lattioita.

Ap

Vierailija
35/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-projektit esim. mobiiliapplikaation suunnittelu ja toteutus.

Kirjoittaminen sen eri muodoissa kuten bloggaus.

Visuaaliset ja auditiiviset taiteet.

Tietääkö kukaan mitään muita tapoja työllistyä kirjoittamalla kuin bloggaus?

Ap

Copywriting. Tai bloggaajille sisällön kirjoittaminen.

Sielutonta paskaa. Novellin kirjoittamisella on tarkoitus. Aloittaa tehtailemaan romanttisia novelleja englanniksi. Rahan tuloa ei voi estää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän