Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä oikeudella ihmiset kommentoi toisen ulkonäköä?

Vierailija
01.07.2013 |

Olen ollut aina suhteellisen normaalikokoinen/laiha ihminen. Pituutta on 168 cm ja olen painanut noin 59-65 kiloa. Kahden lapsen syntymän jälkeen ja todella raskaan uran siivittämänä tähän on tullut noin 10-15 lisäkiloa. Tätä ei auttanut se, että reilu vuosi sitten perheellemme sattui yksi isompi tragedia, joka verotti myös arkipäivästä energiaa todella paljon ja liikunta jäi täysin ja sitä myöten kiloa 75-78.

No en vieläkään mielestäni näytä lihavalta ja käytän suurin piirtein samoja vaatteitakin kuin ennen - poislukien muutamat tiukemmat housut ja hameet. Housukoko on ehkä suurentunut sen yhden pykälän. Myönnän että vatsaa ja reittä on enemmän, mutta toistan edelleen, että en mielestäni näytä kovinkaan pullukalta (ehkä olen sokea peilin suhteen). Nyt kuitenkin muut ihmiset ovat alkaneet ensimmäistä kertaa ikinä elämäni aikana kommentoida kuinka pullero olen ja vielä ihan ulkopuoliset (eivät siis ihan lähimmät). 

Olen saanut tutun tutuilta ja tuttavilta kuulla, miten minulla on iso perse, miten minun kannattaisi kiinnittää huomiota liikunnan harrastamiseen ja miten olen turvonnut.

Voin luvata teille, että yritän parhaani laihduttaa itseni takaisin siihen 15 kilon jälkeiseen aikaan, mutta ihmettelen, että millä h****tin oikeudella te kommentoitte painoani? Mitä se liikuttaa teidän elämäänne? Eikö teillä ihmiset ole todellakaan omaa elämää tai käsitystäkään siitä, mitä on kohteliasta sanoa toiselle? Kovin vaikeaa on uskoa, että joku huomauttelisi ventovieraalle fiksulle ja järkevälle ihmiselle asiasta, koska olisi huolissaan tästä. Voinkin nyt vinkata kaikille, että henkilö KYLLÄ tajuaa asian itsekin ja on tietoinen siitä, että koon 34 housut eivät enää mahdu päälle.

Ja tiedoksi vielä painostani huomatteleville: Ette todellakaan ole niitä fiksuimpia ja olette listassani nykyään siellä kaikkein alimmalla tasolla, joten ei kannata paljon odotella vastausta puheluihinne.

Niin ja nyt varmaan olen jonkun mielestä liian herkkänahkainen - no en minäkään huomauttele sinulle juntista puhetyylistäsi, rumista nilkoistasi, kamalista valkoisista kesäcapreistasi yms., sillä harva meistä on täydellinen!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika infantiilia porukkaa liikenteessä: pikkulapsi voi kommentoida ääneen jokaisen havaitsemansa asian, mutta aikuiselta ihmiseltä voi jo odottaa edes alkeellisia käytöstapoja!

Vierailija
22/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen, ei täällä kukaan ole väittänyt, että kenestäkään olisi ok sanoa noin, fakta vaan on, että osa sanoo... Eli sun olettamus ei nyt kerro minusta yhtään mitään... Miksi te luette vaan yhden lauseen kokonaisesta kirjoituksesta? Tai luette vain, mitä haluatte näkevänne siinä tekstissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri näin!

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 10:11"]

Aika infantiilia porukkaa liikenteessä: pikkulapsi voi kommentoida ääneen jokaisen havaitsemansa asian, mutta aikuiselta ihmiseltä voi jo odottaa edes alkeellisia käytöstapoja!

[/quote]

Vierailija
24/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko tällä, että lihavalle saa sanoa, oletpa lihava tai lihonnut ja se on vastaanottojan vastuulla tulkita tällainen lause?!

Voin sanoa, että vielä pahemmalta kuulostaa piilovittuilu, kuten "oletpa lihonnut, mutta älä ota tätä pahalla"

Edelleen jos nyt on epäselvää: Toisten ulkonäön kommentointi muussa kuin positiivisessa mielessä, on AINA huonoa käytöstä! Voitte toki uskotella itsellenne muuta. Edelleen sanon, että kovin pelottavaa, jos suurin osa luulee muuta.

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 10:13"]

Kutonen, ei täällä kukaan ole väittänyt, että kenestäkään olisi ok sanoa noin, fakta vaan on, että osa sanoo... Eli sun olettamus ei nyt kerro minusta yhtään mitään... Miksi te luette vaan yhden lauseen kokonaisesta kirjoituksesta? Tai luette vain, mitä haluatte näkevänne siinä tekstissä.

[/quote]