Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä oikeudella ihmiset kommentoi toisen ulkonäköä?

Vierailija
01.07.2013 |

Olen ollut aina suhteellisen normaalikokoinen/laiha ihminen. Pituutta on 168 cm ja olen painanut noin 59-65 kiloa. Kahden lapsen syntymän jälkeen ja todella raskaan uran siivittämänä tähän on tullut noin 10-15 lisäkiloa. Tätä ei auttanut se, että reilu vuosi sitten perheellemme sattui yksi isompi tragedia, joka verotti myös arkipäivästä energiaa todella paljon ja liikunta jäi täysin ja sitä myöten kiloa 75-78.

No en vieläkään mielestäni näytä lihavalta ja käytän suurin piirtein samoja vaatteitakin kuin ennen - poislukien muutamat tiukemmat housut ja hameet. Housukoko on ehkä suurentunut sen yhden pykälän. Myönnän että vatsaa ja reittä on enemmän, mutta toistan edelleen, että en mielestäni näytä kovinkaan pullukalta (ehkä olen sokea peilin suhteen). Nyt kuitenkin muut ihmiset ovat alkaneet ensimmäistä kertaa ikinä elämäni aikana kommentoida kuinka pullero olen ja vielä ihan ulkopuoliset (eivät siis ihan lähimmät). 

Olen saanut tutun tutuilta ja tuttavilta kuulla, miten minulla on iso perse, miten minun kannattaisi kiinnittää huomiota liikunnan harrastamiseen ja miten olen turvonnut.

Voin luvata teille, että yritän parhaani laihduttaa itseni takaisin siihen 15 kilon jälkeiseen aikaan, mutta ihmettelen, että millä h****tin oikeudella te kommentoitte painoani? Mitä se liikuttaa teidän elämäänne? Eikö teillä ihmiset ole todellakaan omaa elämää tai käsitystäkään siitä, mitä on kohteliasta sanoa toiselle? Kovin vaikeaa on uskoa, että joku huomauttelisi ventovieraalle fiksulle ja järkevälle ihmiselle asiasta, koska olisi huolissaan tästä. Voinkin nyt vinkata kaikille, että henkilö KYLLÄ tajuaa asian itsekin ja on tietoinen siitä, että koon 34 housut eivät enää mahdu päälle.

Ja tiedoksi vielä painostani huomatteleville: Ette todellakaan ole niitä fiksuimpia ja olette listassani nykyään siellä kaikkein alimmalla tasolla, joten ei kannata paljon odotella vastausta puheluihinne.

Niin ja nyt varmaan olen jonkun mielestä liian herkkänahkainen - no en minäkään huomauttele sinulle juntista puhetyylistäsi, rumista nilkoistasi, kamalista valkoisista kesäcapreistasi yms., sillä harva meistä on täydellinen!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet lapset eivät osaa kontrolloida puheitaan. tämä taito tulee iän myötä ja aikuisten pitäisi kyetä miettimään etukäteen, mitä sopii sanoa ja kenelle. spontaanius ja suoruus ei ole niin suuri hyve kuin osa tuntuu kuvittelevan. itse asiassa se on lapsellista.

Vierailija
2/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit itkee täällä aina kohtaloaan.... mitä ne muuten on  ne raskauskilot?? Kilothan lähtevät samalla kun vauva syntyy. Lopettakaa vaan syömästä kaikke mahdollista ja liikkukaa älkääkä syyttäkö lapsianne läskeistänne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näköjään täältä ei ainakaan tukea saanut.

-ap

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 11:03"]

Läskit itkee täällä aina kohtaloaan.... mitä ne muuten on  ne raskauskilot?? Kilothan lähtevät samalla kun vauva syntyy. Lopettakaa vaan syömästä kaikke mahdollista ja liikkukaa älkääkä syyttäkö lapsianne läskeistänne!

[/quote]

Vierailija
4/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne kilojen suhteen, painan suunnilleen saman verran. Kiloja tuli sairastumisen ja lääkityksen myötä enkä ole niitä vielä pois saanut. Kuvittelevatko ihmiset tosiaan, etten TIEDÄ, minkä verran painan?? Ja todellakin, minäkään en kommentoi kenenkään rumia tai vartalolle epäsopivia vaatteita yms.

Tsemppiä ap.

Vierailija
5/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän nuo kommentit tosiaan kertovat enemmän sanojistaan kuin niiden kohteista. Monet ihmiset tuntuvat ihan tosissaan kuvittelevan, että elämän tarkoitus on näyttää hyvältä ja omistaa paljon, vaikka todelliset onnen lähteet löytyvät ihan jostakin muualta.

Jätä siis nuo kommentit ja kommentoijat omaan arvoonsa ja keskity itse vain siihen, mikä sinun elämässäsi on tärkeätä.

Vierailija
6/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 10:11"]

Aika infantiilia porukkaa liikenteessä: pikkulapsi voi kommentoida ääneen jokaisen havaitsemansa asian, mutta aikuiselta ihmiseltä voi jo odottaa edes alkeellisia käytöstapoja!

[/quote]

Ei niiltä kuule voi odottaa yhtään mitään. Tai voi, muttei kannata. Ei ihmisillä oikeasti ole mitään käsitystä siitä mikä on korrektia käytöstä - tai ehkä on, mutta millään muulla kuin omilla oikeuksilla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
7/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa piireissä oikein liikut? Itsekin lihoin 65kg->78kg (olen 170cm), eikä kukaan kommentoinut mitään.

Vierailija
8/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis milainen tuttu sinulle kommentoi takapuolestasi? Joku terassiukko?

Vierailija
9/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs erittäin hyvä fiksuuden mittari. Fiksun ja mukavan ihmisen suusta et tule kuulemaan ilkeitä ja tökeröitä ulkonäkökommentteja. Jyvät akanoista ja silleen. Paskaan seuraan ei muuten tarvitse kenenkään jäädä, joten äänestä jaloillasi. Usko huviksesi että fiksujakin ihmisiä on! :)

Vierailija
10/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella mies hakkaa vaimoaan, vaimo lastaan, naapuri koiraa, millä oikeudella lapsi kiusaa toista jne. ei millään, mutta niin ne vain tekee.

Vierailija
11/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 18:16"]

Millä oikeudella mies hakkaa vaimoaan, vaimo lastaan, naapuri koiraa, millä oikeudella lapsi kiusaa toista jne. ei millään, mutta niin ne vain tekee.

[/quote]näin juuri, valitettavasti, elämä on...

surettaa, että ap manaa läskeistään kommentteja kun noita esimerkkejä katsoo.

Vierailija
12/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan ap itse hoikempana kauhistellut tai pistänyt ainakin merkille tuttujensa lihomisen?nyt se karma iskee takaisin

Vierailija
13/24 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 10:08"]

Eli sinusta on ihan ok sanoa, kuten "onpa perseesi levinnyt!"

Kertoo kyllä aika paljon sinusta.

T: ei ap

[/quote]

"Kivoja ilmoja ollut viime aikoina, vaikka vähän vettäkin tullut." "Niinpä on kyllä ollutkin. Muuten, perseesi on levinnyt viime aikoina."

Ei ehkä tulisi itselleni mieleen ruotia jonkun ulkonäköä, mutta tiedän kyllä ihmisiä, joille se on ihan ok.

Vierailija
14/24 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon ollut hoikka mutta en anorektisen hoikka ja joku on sanonut että oot laiha. Nyt kun oon pulskassa kunnpossa ja vanyhempi ei kukaan sano että oot läski. Tietävät että tältä akalta tulee haiseva vastaus....hymyn kera.

Vierailija
15/24 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kommentin aina tarvitse olla silkkaa ilkeilyä. Esim itse tapasin vuoden tauon jälkeen ystvääni, joka on aina ollut erittäin hoikka. Ja olikin minulle yllätyksenälihonut sen vuoden aikana paljon, ehkä 20kg. Mutta se muutti todella paljon koko ihmisen olemusta, häkellyin enkä oikein osannut peitellä reaktiotani. Silloin tulee tunne, että pitäisi jotenkin selitelllä omaa käytöstä, ja sanoa jotain tyyliin "sä oot tainnut vähän pyöristyä sitten viime näkemän". Ehkä jos sen on jo kuullut monta kertaa, ei huvita selittää ystävällisesti asiaa (" joo harmittaa, mutta on ollut raskasta ja...") vaan vetää vaan herne nenään.

Vierailija
16/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että millä oikeudella? Lähtökohtaisesti valitettavasti sanon, että olet nyt lihavana tämän ongelman edessä, kun et ole aiemmin huomannut / kuullut, että ihmiset ovat kautta aikojen puhuneet toisten ulkonäöstä yms. Eli ei tosiaan ole mikään uusi juttu tai liity nyt vain sinuun. Eli varmaan sillä oikeuella, että meillä nyt vaan on sananvapaus, usko pois, osa on oikeasti huolissaan, osa on vahingoniloisia, osa vaan ajattelemattomia, osa haluaa loukata jne jne. Elämä on, ei mulla muuta.

Vierailija
17/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sananvapauden rajoissa on oikeus loukata toista? Jo on erikoinen teoria ja oikeutus!

Vierailija
18/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 09:53"]

Eli sananvapauden rajoissa on oikeus loukata toista? Jo on erikoinen teoria ja oikeutus!

[/quote]

Jopa tulkitsit vain negasti...

Vierailija
19/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmsillä on tapana kommentoida asioita joita näkevät."Katso, aurinko nousee!" tai "Tuolla on alennusmyynti". Miksi juuri sinä olisit se osa maisemassa jota ei saa kommentoida? Jos et halua, että ulkonäköäsi kommentoidaan, niin ilmaise muille jotenkin se ettet halua. Esim. koirilla on talutushihnassa keltainen rusetti jos ei ole sopivaa ottaa niihin kontaktia. Sinäkin voisit alkaa käyttämään keltaista rusettia?

Vierailija
20/24 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinusta on ihan ok sanoa, kuten "onpa perseesi levinnyt!"

Kertoo kyllä aika paljon sinusta.

T: ei ap