Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on sairastaa ahdistusta? Vai mitä tämä on?

Vierailija
13.07.2006 |

Meillä on 2 v ja 5 kk lapset. Luulen sairastaneeni jonkin asteista masennusta molempien synnytysten jälkeen. Mieheni auttaa lastenhoidossa ja kotitöissä hienosti. Mutta tekee myös remonttia kotonamme. Saan pausseja kotonaoloon, mutta tuntuu, etten palaudu lainkaan. Rinnassa tuntuu ahdistusta. Ei fyysistä kipua, mutta tunnen itseni hengästyneeksi. Aivan kuin joku olisi rutistanut minut kuivaksi kuin rätin.

Kuopus söi ekat 3 kk 2 h välein rintaa. Mies toki otti joitakin imetysvuoroja, mutten koskaan nukkunut 4 h enempää kerralla. Nytkään en ole nukkunut 5 h pitempään. Iltaisin en malta mennä nukkumaan aikaisin, koska janoan omaa aikaa, yksikseni oloa. Tämä ahdistus on saanut minut ostamaan valtavat määrät lehtiä, joita en ehdi edes lukea. Minulla on myös muuten tarve ostella kaikenlaista, kuluttaa.

Tuntuu, että elämä on yhtä kotitöiden tekemistä. Enkä edes ole mikään siivousfriikki, vaan koti voi olla imuroimatta jopa pari viikkoa, mutta onhan sitä ruuanlaittoa, pyykkäystä jne. Tuntuu, että vasta toinen lapsi muutti elämäni aivan täysin. Yhden kanssa pystyi vielä sumplimaan helposti asiat.

Onko kellään ollut vastaavia tuntemuksia? Onko tämä normaalia vai olenko jotenkin sairas?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele hyväksymään se.

Vierailija
2/3 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, etten ole vain normaalin väsynyt vaan olen uupunut, voimaton. Myös henkisesti. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut samanlaista tunnetta, samanikäiset lapset ja kuopuksella paha koliikki.

Minullakin tuntui että vaikka saan lapsista vapaata aikaa kun haluan mikään ei riitä, heti kun kotiin palaa iskee ahdistus. Yhtenä päivänä tuntui etten saa henkeä enkä jaksa enää...

Mietin jo että pitäisikö hakea apua, ehkä joku masennus...

Nyt sain vuorokauden vapaata niin tuntuu ihan erilaiselta! Pelkää vaan että ahdistus alkaa uudestaan, toivottvasti ei!

Yritä keksiä jotain muuta kivaa kun ostelu josat usein seuraa vain morkkis, ehkä joku liikunta harrastus voisi aúttaa oloosi!

Kai tämä on vain väsymystä meillä molemmilla