Mua ei kiinnosta muut ihmiset,
Eikä muiden tekemiset. Elän hyvin pienesti, siis mulla on pieni oma perhe ja muutama sukulainen, joihin olen yhteydessä. En kärsi tästä yhtään, vaan olen todella tyytyväinen kun saan olla paljon kotona ja omieni kanssa ilman jatkuvaa sosiaalista kanssakäymistä. Jos mulla ei olisi lapsia ja miestä, olisin varmaan lähes erakko, mutta nyt sentään olen edes joskus ihmisten ilmoilla, kylläkin aina on kiire kotiin. Jotenkin tuntuu, että tällainen hiljainen pieni eläminen on joidenkin mielestä outoa, mutta mulle se on ainoa oikea tapa elää. Olen kyllä myös tehnyt ratkaisuja, jotka eivät ehkä ole ihan tavallisimpia, kuten että mua ei kiinnosta kulutuskeskeinen elämä, ei ostaminen, ei oravanpyörässä eläminen, ei materialistinen kilpavarustelu, ei merkit tai brändit, vaan ihan muut asiat. Olen jossakin määrin kapinallinen ja ns vastarannan kiiski, ja hyvin iloinen, että vihdoin osaan arvostaa näitä asioita itsessäni. Onko muita outolintuja?
Kommentit (16)
Olen myös ap:n kaltainen. Haluaisin löytää samanlaisen kumppanin, mutta tuntuu että kaikki odottavat että olisin sosiaalisempi, puheliaampi, avoimempi. Omasta mielestäni olen just hyvä tällaisena, tiedän etten ole mikään tyhmä vaikken aina niin sanavalmis olekaan.
Mua aina vähän naurattaa nämä teini-ikään jumiutuneet ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa niin ihmeellisiä ja erikoisia, ainutlaatuisia erityisia lumihiutaleita.
Meitä on tällä planeetalla 7 miljardia. Te ette ole sen erikoisempia kuin kukaan muukaan. Ja se, että teidän lähipiiristänne ei löydy samanlaisia ihmisiä kuin te, kertoo enemmän teistä kuin muista....
Ap, jos sulla on iso piha, tarkoittaa se sitä, että jossain vaiheessa jonkun on täytynyt raataa pitkiä päiviä kapitalistisen yhteiskunnan eteen. Arvostat siis materiaa: oma tilaa touhuta. Epäilemättä sinne pihaan on kiva ostaa kukkia tai hyötykasveja, ehkäpä jopa kalustoa ja aitoja ja ja ja...
otetaanpa se pää sieltä pyllystä ja jätetäänpä taakse tuo rivien välistä loistava asenne, kuinka sinun elämäntapasi on parempi kuin niiden muiden (jotka eivät ole yhtä ainutlaatuisia ja erikoisia kuin sinä)
Ihan en ymmärtänyt, miten sulla on aina kiire töihin, mutta sua ei kiinnosta oravanpyörässä oleminen?
Mä vietän varmaan vieläkin pienempää elämää kuin ap, mutta mua KIINNOSTAA muut ihmiset aivan älyttömästi, rakastan ns juoruja, nautin kuunnella, kun ainoa ystäväni kertoo omista ja muiden asioista... Mulla ei ole juuri ystäviä, en ole facessa, töissä en käy muiden kanssa kahvilla jne mutta silti mua kiinnostaa ihmiset, olen vaan varmasti nykyään liian ujo ja varmaan elämän kolhut ovat ajaneet minut erakoksi...
Toivottavasti sun mies on samanlainen, muuten on varmasti ongelmia.. ;)
Harmi, että olet kuitenkin jäänyt vielä oravanpyörään, vaikket siitä pidäkään. Hankalahan se on siitä irrottautua.
Mua kiinnostaa puutarhan hoitaminen (mulla on aika iso piha, jossa paljon kaikenlaista), kirjallisuus (lukisin melkein koko ajan), kuvataide, käsityöt(haluaisin oppia enemmän tekemään itse), ruoka ja mausteet, leipominen, värit, luonto, sää (erilaiset sääilmiöt), kieli ja kirjoittaminen, vanhat romut ja kierrätys, kivet, puut, ajatteleminen ja oleminen. ap
Heippa ap! Täällä yks outolintu lisää. Mua ei kiinosta ihmiset, en oo ees fases. Mulla ei oo kuin 2 ystävää. Mua kiinnostaa hyvin pitkälti samat asiat kuin suakin, lukuunottamatta tuo kirjallisuus. Rakastan kiviä, kukkia, luonnonsuojelua ja kierrätystä.Joogaan ja harrastan meditaatiota sekä etsin yhteyttä luontoon ja "äiti maahan" .Mua inspiroi omat intuitioni ja hetkittäiset kiinnostuksen kohteeni, kuten esim. Päiväperhoset niityllä. Sitten marssin kirjastoon ja ahmin tietoa upeista perhosista. Elän tässä hetkessä itseäni ja lapsiani varten, en ketään muuta varten ( kuten tuntuu esim. Fases olevan).
Miksi te olette outolintuja? Ap:n kuvaus sopii aika pitkälti itseeni, kiinnostuksen kohteetkin on aika lailla samat, paitsi nuo käsityöt.
Enkä ole mielestäni outolintu. Ei me kuulkaas niin ainutlaatuisia olla ;)
Kuulostat ihanalta ihmiseltä. Olisipa sinunlaisiasi enemmän! <3 Ahdistaa kaikki pakkososiaalisuus ja muu pakkohömppä.
Miksi sitten olette täällä hakeutumassa kontaktiin muiden ihmisten kanssa?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:36"]
[/quote]
Koska toisinaan turhauttaa se että ei saa olla rauhassa. Vertaistuki on aika eri juttu kuin muu pakkososiaalisuus :).
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:36"]
[/quote]
Koska toisinaan turhauttaa se että ei saa olla rauhassa. Vertaistuki on aika eri juttu kuin muu pakkososiaalisuus :).
Mua kiinnostaa ns vertaistuki, kuten joku ketjussa mainitsikin. Ja lisäksi ajatusten vaihto joistakin asioista, täällä se on helppoa kun ei tarvitse olla fyysisesti poissa kotoa, samaten joskus juttelen pitkään puhelimessa muutaman ystävän kanssa, mutta näen heitä aika harvoin. Tykkään asioiden ajattelemisesta ja se, että saa itseä kiinnostaviin asioihin jonkin täysin eri näkökulman on virkistävää, siis mua kiinnostaa hyvin rajatusti tietyt aiheet, eikä niinkään ihmisten kanssa muuten kontaktoituminen. En siis ole ihan täysin erakko kuten alussa jo kirjoitinkin. Tietty uteliaisuus elämään on kuitenkin olemassa, onneksi.ap