Mitä mieltä nimestä Heta?
Ja mitä mielikuvia sinulle tulee mieleen tuosta nimestä, positiivisia tai negatiivisia?
Antaisitko lapsellesi nimeksi Heta?
Kommentit (53)
Mun lempparinimi tyttölapselle, annoin omalle tytölleni. On säpäkkä luonteeltaan, nimi sopii hänelle loistavasti.
Ihan kiva nimi, helppo ja ei jokaisella vastaan tulevalla. Sopii vauvasta mummoon.
Mä tunnen yhden Heta-nimisen lapsen, joka on superärsyttävä tapaus (valehtelee, kiukuttelee, on ylivilkas...). Siis negatiiviset mielikuvat tulleet tuosta nimestä.
Kiva nimi! Tunnen kaksi ihanaa Hetaa, toinen 20-kymppinen, toinen 30-kymppinen. Aivan erilaiset ihmiset (toinen rasavilli poikatyttö, neljän pojan äiti nykyään, toinen pohdiskeleva runotyttö). Mielestäni kaunis nimi, kunhan sointuu sukunimeen. Liian tylsän ja töksähtävän sukunimen pariksi en laittaisi, kun on jo valmiiksi niin napakka nimi.
Itse en antaisi, en tykkää ko nimestä oikeastaan yhtään, jotain ärsyttävää siinä nimessä?
Mutta tyttöni luokkakaveri on Heta, ja hän on kyllä ihan erilainen kuin oma typerä mielipiteeni, joten?!?
Toivottavasti ap uskallat antaa juuri sen nimen, mistä itse pidät, ja tämäkään nimi ei ole mitenkään sellainen paha, että ihmiset provoutuisivat siitä, joten mitä väliä muiden mielipiteillä?
Ihanan rakkaan tyttäreni nimi joka sopii hänelle kuin nakutettu. Tiesin jo raskaana ollessani että tyttö tulee olemaan Heta. En itse välitä yhtään mistään prinsessanimistä vaan juurikin perinteisistä ns vahvojen naisten nimistä :)
Aina se ne hirveet Jessica Annastiina Minea Loveliina Jemina Jannicat voittaa :)
Eli kiva ja ja söpö nimi on.
Mikä tekee Hetasta vahvan naisen nimen?
"Kovaluonteinen ja katkeroitunut Niskavuoren tytär Heta..."
En todellakaan haluaisi tyttärelleni sellaista elämää kuin Niskavuoren Hetalla oli!
Mitä hienoa on kovassa luonteessa? Mielestäni jämäkkyys ja luonteenlujuus ovat aivan eri asia kuin kova luonne.
Ja katkeruudessa ei liene myöskään mitään hyvää.
Ihmeellisesti jotkut ihannoivat Niskavuoren Hetaa.
Suunnittelin aikanaan omalleni Heta- nimeä, mutta poika tuli. Hän sai vastaavan nimen, mutta mies-version.
Eli tykkään nimestä!
Tykkään, mukavan napakka mutta silti pehmeä.
Musta Niskavuoren Hetassa oli tunnevammaisuutta, turhamaisuutta ja suorastaan nousukasmaisuutta, samalla sisua. Silti ajatus Hetasta on positiivinen, hyväksyn Wuolijoen hahmon suomalaisen naisen ilmentäjäksi.
Tunnen yhden mukavan kolmikymppisen Hetan ja siten myös on myönteinen mielikuva nimestä.
Ihan OK nimi, ei tule mieleen mitään erityistä negatiivista tai positiivista, kun en tunne ketään sen nimistä. En antaisi omalle lapselle nimeksi.
Tykkään, tulee mieleen jämäkkä Niskavuoren Heta sekä eräs sukulaistyttö. Helppo englannistaa "Heather"iksi.
On se ainakin parempi kuin Filpus Kide Kuunkivi...
Oikein kiva nimi, yhtäaikaa erittäin perinteinen ja varsin moderni. Niskavuoren Heta ei ole huono mielleyhtymä. Tunnen yhden noin kolmikymppisen Hetan ja hänestä pelkkää hyvää sanottavaa. Lisäksi tunnen yhden Heddan. Muita ei ole tullut elämässä vastaan, joten taitaa olla harvinainen nimi. Voisin harkita omallekin lapselle, mutta lapsia ei enää tule.
Niskavuoren Heta. Vanha hyvä nimi, mikäs siinä.
Joo, en tykkää yhtään. Yksi niistä nimistä, joita en missään nimessä antaisi lapselleni, enkä edes eläimellenikään. Musta siinä ei ole mitään kaunnista ja soinnillista, tulee vaan mieleen Niskavuoren Heta, ja kuten joku muukin sanoi, mulle ei tule siitäkään yhteydestä positiivisia mielikuvia sitten yhtään. Tunnen lisäksi yhden Heta-nimisen lapsen, joka ei todellakaan lisää nimen positiivisia mielleyhtymiä...Eli en antaisi omalle lapselleni, en edes eläimelleni, nimeä Heta.
Ja ne lehmät tulee myös mieleen.
Ja englannin pehmeä Heather on sitten aivan eri juttu kuin Heta. Tuo th-äänne on ihan eri juttu kuin kovempi t...