Paljonko säästät, millaiselle tilille ja elämäntilanteesi.
Kommentit (8)
Säästötilille menee mun osalta 2500-3500€ kk. Töitä piisaa. Niitä käytetään matkailuun, remontoihin, autot ja muut isot hankinnat, Säästötilille karttuu, kun molemmat meistä perheen aikuisista sinne laittaa kuukausittain rahaa.
300€/kk menee kahteen eri rahastoon ja 30€/kk menee sivutilille, jota käytän tarpeen mukaan isompiin ostoksiin. lisäksi lyhennän sijoitusvelkaa 200€/kk. 42-v palkansaaja
"Säästän", eli tilille jää n. 2000?€/kk kulujen jälkeen. 22v, omakotitalo ja mies.
0-500 e kuussa sijoitan, lähinnä osakkeisiin / rahastoihin. Noin 250 e menee kakkoskodin lainanlyhennykseen, josta varmaan 170 e menee nyt lyhennykseen eli tavallaan säästöön.
Ai niin ja elämäntilanteeni on siis töissäkäyvä uusperheen äiti.
En pysty säästämään yhtään. Töissä käydään molemmat mutta pienellä palkalla. Eikä saada mitään yheiskunnan tukia (kohta kuitenkin joku sanoo, että olemme ssossupummeja).Mutta kaikki laskut ja eläminen maksetaan itse, säästöön ei vaan jää laitettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 16:43"]
Säästötilille menee mun osalta 2500-3500€ kk. Töitä piisaa. Niitä käytetään matkailuun, remontoihin, autot ja muut isot hankinnat, Säästötilille karttuu, kun molemmat meistä perheen aikuisista sinne laittaa kuukausittain rahaa.
Sulla on sitten ihan hyvä liksa. Minä saan reilusti vähemmän palkkaa.
[/quote]
Säästän 300 e/kk palkasta ihan säästötilille. Niillä matkustan, Ja tietty ovat yllättäviin menoihin. Yh ja 2 lasta.