Pätkätyöläisen ongelma
Minulle on luvattu jatko aikaisemmassa työpaikassa, ja jatko alkaa heti nykyisen pätkän päättymisen jälkeen, mutta huomasin, että unelmieni työpaikka on myös haettavana. Sekin on pätkä, eli kumpikaan ei ole vakituinen tai turvaa tulevaisuutta.
Nykyisen työn plussat:
+ parempi palkka
+ jatko mahdollinen
+ jalka on jo oven välissä, pätkäsopimushan on uusittu.
Haettavan työn plussat:
+ parempi työnkuva
+ vähemmän stressiä.
Auttakaa päättämään, mitä teen. Käytänkö päivän uuden työn hakemiseen? Uskallanko heittää menemään nykyisen työni, jossa jatko tosiaan on uuden pätkän jälkeenkin mahdollinen? Kyse ei ole hoitoalasta, joten jos heitän tämän työn hukkaan, ei uutta pätkää ole helposti tarjolla, jos ollenkaan. Toisessa työssä taas jatko ei ole lainkaan varma.
Jos olisin nuori ja huoleton, en epäröisi hakea tuota toista työtä, mutta keski-ikäisenä asuntovelallisena realiteetit pakottavat miettimään.
Hjälp mig päättämään, haenko hyppyä tuntemattomaan vai pysynkö tyytyväisenä nykytilassa?
Kommentit (7)
Et menetä mitään vaikka hakisit työtä. Tarkoitan siis, että et välttämättä tule valituksi tai voit vielä viime kädessä päättää, että et ota työtä vastaan.
Mä itse ottaisin sen työn joka tuntuu paremmalta. Olen kohta keski-ikäinen, perheellinen ja asuntovelkainen, mutta en silti tekisi pitkään työtä mistä en nauti ja joka ei ole mulle ilo.
Eikö uudessa työssä ole aina stressiä, jotta sisäistää kaiken uuden ilman sähläämistä ja jatkuvaa apua pyytäen? Eli tuolle tuntemattomalle työlle kyllä lisäisi miinukseksi stressin ja yllätyksen mitä työ lopulta pitää sisällään.
Samassa tilanteessa olleena, kokeile uutta. Saat varmaan vielä mennä entiseen työhösi. Tein näin itse, menin pätkii entiseen. Tosin, sitten ilman mitään syytä yhteys katkesi eikä vanhasta paikasta kuulunut mitään vaikka ilmoitin olevani käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Samassa tilanteessa olleena, kokeile uutta. Saat varmaan vielä mennä entiseen työhösi. Tein näin itse, menin pätkii entiseen. Tosin, sitten ilman mitään syytä yhteys katkesi eikä vanhasta paikasta kuulunut mitään vaikka ilmoitin olevani käytettävissä.
Tuo vaara on olemassa. Jos olen nykyisestä pätkästäni vuoden poissa, tilalle tullut on etulyöntiasemassa seuraavan pätkän kohdalla. Lisäksi hän saattaa olla huipputyyppi, paljon parempi kuin minä. :) Silloin ei toivoakaan nykyisen työni uuden pätkän saamisesta minulla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Eikö uudessa työssä ole aina stressiä, jotta sisäistää kaiken uuden ilman sähläämistä ja jatkuvaa apua pyytäen? Eli tuolle tuntemattomalle työlle kyllä lisäisi miinukseksi stressin ja yllätyksen mitä työ lopulta pitää sisällään.
Totta, uudessa on aina uutuuden stressit ym. Mutta työ varsinaisesti on sellainen, jonka osaan. Ainoastaan käytännöissä olisi opettelemista.
AP
Jos ap haluat uusia kokemuksia ota se uusi työ. Jos taas tykkäät tutusta ja turvallisesta valitse entinen.
Eikö kenelläkään ole kommenttia?
Mitä sinä tekisit?
AP