Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot riekaleina miehen takia

Vierailija
29.06.2013 |

Mun mielestä se on täysurvelo suhteessa lapsiin! On ihanaa olla lasten kanssa kun mies poissa, mutta esim. tänään kun viikonloppuna kaikki kotona niin katastrofaalisen sekoilu päivä. Lopputuloksena koti aivan myllätty sotkuun ja lapset syöneet tosi heikosti.

Mies haukottelee ja mumisee väsyneen vetämättömän oloisena koko päivän. Vaikka takana normaali yö, mutta kuulemma vaan väsyttää. Yritän siinä sitten miettiä päivän puuhia, lapset malttamattomina että tehtäisiin jotain, miehestä ei saa niin mitään irti. Ei puhu, ei keskustele, ei suunnittele yhtään päivän kulkua. Vähän kun lapsille kertoisi mitä tehdään, olisivat todella paljon tasaisempia mutta tälleen kiukkuavat, tappelevat, mankuvat ja riehuvat. Kinusivat reissua yhteen paikkaan, siinä meni kaksi tuntia epämääräistä olemista ja yritin aina jutella asiasta että no mitäpä jos kävisimme siellä jne. Miehestä ei saanut MITÄÄN vastakaikua. Jossain vaiheessa se jotain tokaisi isommalla lapselle että "ethän sä voi mihkään lähteä kun ei sulla ole ulkovaatteitakaan" jolloin lapsi lähti hirveällä paniikilla pukemaan. Sitten minä keräsin tavarat kasaan ja mukaan ja mentiin autoon. Taas ajeltiin, mies jutteli kivoja lapsille mutta lapsi mankui taas että mennään sinne xx paikkaan, tahtoo että mennään! Mies tokaisi että ruikutat niin rumasti ettei viitsi mennä jos tolleen puhut. LAPSIHAN KITISI SITÄ EPÄMÄÄRÄISYYTTÄ! Tunti ajeltiin ja sitten mies sanoi että no jos mennään sit käymään. Tällaista koko helvetin ajan! Ei ota huomioon lasten tunteita eikä älyä miten hänen toiminsansa vaikuttaa lapsiin negatiivisesti. Sitten isompi pyysi jäätelöä, mies sanoi että no katsotaan josko kohta syötäisiin. Sitten pienempi kiukutteli ja mies sanoi et lähdettäv vissiin kotiin vaan nukkumaan sitte. Isompi hermostui tästä, että ei halua heti lähteä kun tultiin vasta ja piti saada jäätelöäkin. Mies tokaisi että "joo mutta toi sun veljes on tommonen niin ei voi jäädä jäätelölle". Lapsi hermostui, minä totesin tiukasti että jos jotain toiselle lupailee niin pitää puheet pitää eikä todellakaan ole isomman syytä pienen käytös. Mies sanoi, että eihän hän syytäkään isompaa!Ei taaskaan tajunnut pointtia, vanhempi lapsi maksoi taas pienen huonosta käytöksestä.. No, ostin lapsille jäätelöt. Mies mumisi taas omiaan. En jaksa päiviä tuon miehen kanssa!!! Mitä mä teen?!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Vierailija
2/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvä tilanne taju kuin minun miehellä. 2-vuotiaalle huutaa, että eikö sulla ole jo ne piha vaatteet. Ei voi käydä etsimässä tai pukea niitä. Jos sovitaan, että mennään esim johonkin tiettyyn huvipuistoon niin mies haluaa matkalla pysähtyä ihmettelemään jotain itseään kiinnostavaa mikä ei varmasti lasta kiinnosta ja suuttuu kun lapsi alkaa itkemään, että eikö me nyt mennäkään leikkimään. Ja mies suuttuu itkemisestä ja alkaa itse kiukuttelemaan, että nyt lähdetään sit kotiin kun oot tommonen. Perillä mies vaan tokaisee mitään varoittamatta, että nyt mennään kotiin ja nappaa kädestä kiinni. Vaikka olen sata kertaa sanonut, että tulee ihan kiltisti kotiin kunhan ensin varoittaa, että kohta lähdetään ja saat laskea vielä kerran liukumäestä tai yhdet vauhdit keinuun tmv. Ei vaan voi etukäteen kertoa siitä huolimatta.

En tiedä mitä sille voi tehdä. Itse olen sanonut samoista asioista niin miljoona kertaa, etten enää jaksa. Välillä sitä miettii, että mies kiukuttelee vielä pahemmin, kuin tuo kohta 3v tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä rasittavaa. Jätä viikonlopuksi yksin lasten kanssa, Siperia opettaa. Jos oma hermosi kestää moisen. Ja et sitten siivoa sotkuja kun tulet.

Vierailija
4/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni valittaa tästä samasta asiasta, mutta kun tuosta kyselee tarkemmin, käy yleensä ilmi ettei ennen lasten hankkimista mistään tällaisesta ole edes keskusteltu. Miten joku viitsii valittaa siitä, että toinen toimii kuten toimii, jos mistään muusta ei ole sovittu? Ärsyttäväähän tuo on, mutta tuskin tulee yllätyksenä kenellekään. Ihan samalla tavalla sitä miestä saa ja varmasti ärsyttääkin oma tapasi hoitaa asioita, koska se poikkeaa hänen omasta tavastaan toimia.

Tai sitten tuo mieheke on vain totaalisen väsynyt leikkimään kotia ja perhettä sun kanssa.

Vierailija
5/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermot menisi sun lapsiisi :(

Vierailija
6/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne kuin meillä. Minulla on yksinään lasten kanssa aivan ihanaa kotona, ei ole kiukuttelua tai turhia huutoja. Touhuamme joka päivä jotain kivaa, käymme ulkona, puistoissa jne kaikki sujuu oikein mallikkaasti. Syöminenkin sujuu hyvin kun teemme siitä hauskaa! Kun haluaisimme lähteä perheenä ulos joudumme melkeimpä pakottaan isän mukaan, mutta lähes joka kerta hän sanoo jälkeenpäin että olipas mukavaa. Itse ei oma aloitteisesti tee mitään tai suunnittele kivaa päivää.

Mies käy yötöissä n 5-6 yötä putkeen jonka jälkeen 5vapaata. Hänen mielestään kaikki yöt jotka joutuu olemaan lasten kanssa on yhtä "helvettiä" minusta ne sujuu oikein hyvin. 1v Poika herää 1-2krt yössä ja silloinkin kömpii viereen tai haluaa Minun kainaloon nukkumaan, ei tämän pitäisi häiritä miehen nukkumista..

Välillä tosissaan mietin radikaaleja toimenpiteitä jos käytös ei muutu lapsia kohtaan, ei ole lapsillakaan hyvä nähdä tuollaista miesmallia. Vaikkakin rakastan tätä hölmöä miestä, mutta arggg on kyllä niin ärsyttävä välillä! Kai niin monen miehen sisällä asuu ikuisesti se lapsi josta "täytyy" huolehtia...

Vierailija
7/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa tosiaan, että mies omalla käytöksellään aiheuttaa levottomuutta ja hermostuneisuutta lapsille. Eikä edes ymmärrä tätä, hän ilmoittaa että hänellä on kaikki kunnossa, hän ei ota stressiä mistään. Että mitäs sitten vaikkei hän puhukaan mitään. No, ihmeesti hän huokailee kun päivän päätteeksi koti kaaoksessa ja sitä kun lapset sotkevat ja häsläävät. Ei vaan osaa toimia aikuismaisesti suhteessa lapsiin. Eikä taatusti opeta ajattelukykyä lapsilleen..harmittaa, millainen malli miehestä on. ap

Vierailija
8/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös aina, olenko mä jotenkin niin hirveä ja hullu natsi kun tällaiset asiat stressaa ja ahdistaa ja tämä yhteiselo tuntuu niin hirveän vaikealta!? Miten mun täytyisi muuttaa toimintaani? Oman ajatteluni mukaan kaikki lähtee siitä keskustelusta, sanotaan mitä halutaan ja lapsillekin puhutaan ääneen asioita..mutta kun toinen on halukas vaipumaan vaan omaan itseensä ja ajatuksiinsa, se puhumattomuus ja rakentavan ajattelukyvyn sekä tilannetajun ymmärtämisen puutehan minua nyt stressaakin..? Mitä tässä pitäisi tehdä? Saan puhua seinille kun tuolla haukottelijalle sanon jotain. ap

Vierailija
9/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 21:11"]

Moni valittaa tästä samasta asiasta, mutta kun tuosta kyselee tarkemmin, käy yleensä ilmi ettei ennen lasten hankkimista mistään tällaisesta ole edes keskusteltu. Miten joku viitsii valittaa siitä, että toinen toimii kuten toimii, jos mistään muusta ei ole sovittu? Ärsyttäväähän tuo on, mutta tuskin tulee yllätyksenä kenellekään. Ihan samalla tavalla sitä miestä saa ja varmasti ärsyttääkin oma tapasi hoitaa asioita, koska se poikkeaa hänen omasta tavastaan toimia.

Tai sitten tuo mieheke on vain totaalisen väsynyt leikkimään kotia ja perhettä sun kanssa.

[/quote]

Meillä keskusteltiin ennen lasten hankkimista. Mies oli niin kovasti osallistumassa ihan joka juttuun ja sitten tehdään sitä ja sitä kivaa ja yhdessä hoidetaan. Minäkin saan paljon vapaa-aikaa ja mies viettää viikonloppuja lasten kanssa, että voin nähdä kavereita. Lasten kanssa pitää olla tiukka kuri ja pelkäsin että on aivan liian tiukka. Todellisuudessa mies käskee nukkumaan, lapsi ei vaihda vaatteita ja mies vaan toteaa, että ei voi mitään kun ei halunnut, eikä tee elettäkään noustakseen sohvalta ylös. Ja listaa voi jatkaa loputtomiin... Että ei se puhuminen etukäteen ratkaise välttämättä yhtään mitään. Lasten saannin jälkeen minusta on tullut miehelle äiti, kun ennen olin vaimo.

Vierailija
10/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo kymppi oli sama kuin kakkonen. :)

Vierailija
11/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuten vastaaja 10 asian ilmaisi! Keskusteltiin ja silloin miehellä oli mielipiteitä ja sanoi että lapset tarvitsevat selvät säännöt ja kasvatuksen. Mutta eipä sitten todellisuudessa jaksakaan sitä antaa, ei huvita. Sanoo jotain lapselle eikä välitä yhtään totteleeko lapsi vai ei.

MInua mies kutsuu äidiksi, vaikka olen tuhannesti vastannut siihen että "hei olen sun vaimosi, en äitisi...". Mutta kyllä, tosiaan tunnenkin olevani hänelle(kin) äiti tätä nykyä. Enkä todellakaan omaa haluani. ap

Vierailija
12/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos huomenna kysyt mieheltä onko suunnitelmia tai toiveita mitä tehtäis. Jos ei vastaa kunnolla tai ei ole suunnitelmia niin sanot vain selkeästi " kun aamupala on syöty niin lähden lasten kanssa paikkaan x, lähdetkö mukaan ?".

ja sitten toimit sen mukaan kun sanoit. mies jää joko tekemisistä pois tai lähtee sinun ehdoilla mukaan, oma valintansa.

Vierailija
13/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilman muuta jää pois tekemisestä! Haluaa vain olla itsekseen. Minua suututtaa, kun yhdessä tässä lapset tehty mutta vain toinen meistä viitsii vaivautua heidän eteensä. ap

Vierailija
14/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, tää on niin tuttua tää ketju. Mä tässä istun "masentuneena", kun ekaks isäni ja sit toi ukko on vieneet mua ojasta allikkoon. Miehet! Ja kun tälle ei vaan voi mitään, ei vaikka miten yrittää, ei kettu mikään muutu, yhtä puolison vallan alla olemista koko elämä, kuten mun äidillä ja niinkun mä ajattelin, ettei minulle käy näin, koska olen topakka. No, tässä istun hamaan hautaan enkä voi yhtään mitään. Tää on toivotonta, kerta kaikkiaan.

Vierailija
15/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 22:29"]

Mies ilman muuta jää pois tekemisestä! Haluaa vain olla itsekseen. Minua suututtaa, kun yhdessä tässä lapset tehty mutta vain toinen meistä viitsii vaivautua heidän eteensä. ap

[/quote]

Entä jos tulette reissusta iloisina ja kerrottu että hauskaa oli. Kysyt mitä tehtäisiin illalla. Jos taas epämääräistä mutinaa niin tehkää lasten kanssa kotona jotain erityistä tai käykää jossain. tai sano miehelle että no sinä käyt sitten yksin kaverillasi tai lenkillä. Eli jos mies ei osallistu keskusteluun ja päätöksentekoon niin tee sinä päätökset ja toimi niiden mukaan. Mies ei voi enää käyttää tuota päättämättömyyttä aseena perheen tekemisiin. 

Vierailija
16/33 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mies tosiaan on niin väsynyt ja vetämätön pitkien yöunien jälkeen, niin kokeile muuttaa teidän ruokavaliota. Hyvä, ravintorikas ruoka parantaa sekä mieltä että kehoa. Tee aamupalaksi koko poppoolle isot tuopit smoothieta. Täältä löytyy esim. superfood-smoothieiden ohjeet, jotka piristävät pomminvarmasti: http://smoothieohjeita.com/. Unohda ruokailusta pasta, peruna liian isoissa määrin, vaaleat leivät. Tee päivälliseksi hyviä ravintorikkaita ruokia, tässä esim. tosi mehevien pihvien ohje: http://www.yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/reseptit/fetalla-maustetut-porkkana-kesakurpitsapihvit/013742. Noiden kanssa vaikka tällaista pastan korviketta: http://naturaali.blogspot.fi/2009/08/pastan-korvike.html. Väsymys johtuu useimmilla ihmisillä ravintoköyhästä ruokavaliosta. Pääsette myös monista vaivoista eroon, kun syötte paremmin.

Vierailija
17/33 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 23:17"]

Jos sun mies tosiaan on niin väsynyt ja vetämätön pitkien yöunien jälkeen, niin kokeile muuttaa teidän ruokavaliota. Hyvä, ravintorikas ruoka parantaa sekä mieltä että kehoa. Tee aamupalaksi koko poppoolle isot tuopit smoothieta. Täältä löytyy esim. superfood-smoothieiden ohjeet, jotka piristävät pomminvarmasti: http://smoothieohjeita.com/. Unohda ruokailusta pasta, peruna liian isoissa määrin, vaaleat leivät. Tee päivälliseksi hyviä ravintorikkaita ruokia, tässä esim. tosi mehevien pihvien ohje: http://www.yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/reseptit/fetalla-maustetut-porkkana-kesakurpitsapihvit/013742. Noiden kanssa vaikka tällaista pastan korviketta: http://naturaali.blogspot.fi/2009/08/pastan-korvike.html. Väsymys johtuu useimmilla ihmisillä ravintoköyhästä ruokavaliosta. Pääsette myös monista vaivoista eroon, kun syötte paremmin.

[/quote]

Miksi sen naisen pitää kokata sille urvelolle?

Vierailija
18/33 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nimen omaan, en ala ukolleni enää kokkaamaan. Minä en sen eteen tee, riittää kun olen muuten vastuunkantaja-vanhempi tässä kodissa. Vituttaa mies tällä hetkellä täysillä. Tulinkin siksi koneelle. Katseli tummaihoista siivoojaa joka meni naapurikerrostaloon ja almoi mutista että osaakohan toi suomea ollenkaan, yksi oli valittanut kun siivooja tekee huonoa jälkeä eikä ymmärrä suomenkieltä. Nykyään tuntuu, että on suoraan Soinin leivistä koko ukko :(( ap

Vierailija
19/33 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Sä ole varmaan mun exän nyxä...

Vierailija
20/33 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en edes valitsisi puolisoksi tuollaista miestä. olen arvokas ihminen ja lapseni myös.mieheni hoitaa varmaan enemmän vauvaamme kuin minä...on ehottamassa retkiä itse ja tuo lahjoja kotiin. hän onkin uskovainen,luotettava ihmistä kunnioittava kristilliset arvot omaava miea ja minä myös. meillä on ainakin ihanaa yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme