Pitääkö vaunuihin ostaa patja erikseen??
Siis eikö vaunut sisällä jo valmiiksi patjan, kun ne ostaa? Aloin vain miettimään, kun ollaan tilaamassa vaunuja pingpongista, ja siellä on erikseen patjoja myytävänä. Aiotaan tilata Teutonia Mistralit kovalla kantokopalla.
Kommentit (4)
Ihan pienenä vauva nukkui (pehmeässä) kantokopassa ja lisäksi oli aina makuupussissa ja/tai haalarissa. Isompana (viime kesänä ollessaam reilu puolivuotias) nukkui ihan vaan vaunuissa, pieni pehmuste siinä on valmiina, muttei se kyllä mitään kunnon patjaa korvaa. Saatettiin joskus käyttää huopaa tms. lisäpehmusteena, mutta mielestäni erillinen parja ei ole lainkaan tarpeellinen hankinta.
Meillä oli pikkuvauvana käytössä pehmeä kantokoppa + makuupussi, ja lisäksi pidin kantokopan pohjalla petauspatjaa (ompelin sen itse), joten erillistä patjaa ei tarvittu.
Kantokopan jäätyä pieneksi pidin kylmillä ilmoilla pohjalla lampaantaljaa ja lämpimillä itse ommeltua petauspatjaa tai äp:n makuupussia.
Tuo lampaantalja muuten voisi olla parempi ja monikäyttöisempi kuin erillinen patja, itse asiassa ei taida kesälläkään olla liian kuuma alusta - villahan eristää sekä kuuman että kylmän.
- Pomelo, rv 10+6
Juu se lampaantalja on ihan ympärivuotinen! Tosi kätevä siis kesälläkin, eristää myös kuumuudelta. Meillä oli Brion rattaissa ainoastaan sen oman lipare-patjan lisäksi lampaantalja ja hyvin toimi. Sitten kun lapsi rupesi istumaan rattaissa, tein mattopuukolla pinent viillot taljaan valjaita varten. Hyvin toimi!
vilhelmiina
En tosin tunne tuota merkkiä, jonka aiot tilata enkä mikä tuo pingpong on... Voitko soittaa ja kysyä sieltä mistä tilaat? Ja jos sitten kun oot vaunut tilannu tuntuu siltä et se kaipaa patjaa, voithan vielä ostaa/teettää sen patjaliikkeessä. Tai käyttää jotain pientä vilttiä/fleeceä vauvan alla pehmikkeennä, talvella taljaa. Meillä on Brion Combit kovalla kopalla ja siinä oli aluspatja (tosi ohut semmonen). Syksyllä nukutin vauvaa aina makuupussissa, joten se toi pehmeyttä (ja vauvalla oli joko kevyttoppis tai sit talvemmalla kunnon toppis ja talja) ja taisinpa laittaa alle ohkasen fleecepeiton vielä " eristeeksi ettei kylmyys pureudu vaunun pohjan läpi. Itse en siis ostaisi erikseen patjaa, vaan laittaisin tarpeen mukaan makuupussin tai jonkun viltin/taljan alle. Jossain vaiheessa vaunut käy kuitenkin niin ahtaaksi et voi olla hyvä ettei oo liikaa " tavaraa" kyydissä.
Onnellista odotusta!
kirsi_75: